René Vulkán» registrace: 01.12.2011 » 61, muž, Brno
» vzkaz
» děl: 1618 |
Komentáře k dílům uživatele :
11.07.2016 - 17:30
krizekkk: Za babičku. ST
|
11.07.2016 - 17:10
René Vulkán: Adramelech:
Souhlasím. A mám to stejně jako ty. Otázku církevních restitucí pokládám za natolik jasnou, že se s tebou nehodlám přít. Byla by to zlodějna, kdyby k ní nedošlo. Pokusil jsem se ti dodat informace, které ani nemůžeš vědět. To žádná ostuda není. Nechceš je, nevadí (aspoň mně). A jen technicky z nedávné historie, za socializmu Charita existovala a fungovala. Jo a díky za objevení chyby mě mně |
11.07.2016 - 16:48
Lilith: Krásné...
ST |
11.07.2016 - 15:19
Adramelech: René Vulkán: Otázku církevních restitucí pokládám za natolik jasnou, že se s tebou nehodlám dál přít: Je to zlodějna, jaká téměř nemá obdoby. Případní čtenáři této naší debaty nechť si udělají názor sami.
Pouze poznamenávám, že za socialismu žádnou Charitu nikdo nepotřeboval, protože tady nebyla chudoba. Vlastně ještě něco. Máš chybu v nadpisu. Místo "Nám, vám, mě i tobě" má být "Nám, vám, mně i tobě". |
11.07.2016 - 14:59
pa100r: Ta je prostě nádherná - dovoluje předSTavovat si svůj příběh... je velmi inspirativní.
|
11.07.2016 - 12:33
René Vulkán: Adramelech:
vypadá to, že vytvožíme nejrozsáhlejší komentáře ... jen tak dál, čekám na klienty, mám čas |
11.07.2016 - 12:29
René Vulkán: Adramelech:
Jo, jo, tlustej Dominik Duka. Co vím od společných přátel, jí normálně avšak má málo pohybu a je tam mírný otok. Diagnózu znám. Žaloby: Biskupové se rozhodli (leden 2016) nepodávat žaloby. Ačkoliv došlo k jednohlasné úmluvě, některá ekonomická oddělení jednotlivých diecézí (začalo to Ololomoucké arcibiskupství) žaloby v zápětí podala (den po zmíněném rozhodnutí). Využili lumpíci asi toho, že to nedostali do druhého dne písemně. Nyní (konec minulého týdene) biskupové rozhodli o stažení žalob. Já si osobně myslím, že je to špatně. A to ze tří důvodů: 1. Že by neměli ustupovat před podvodem - vyhnout se navracení tím, že převedu nebo je už dříve převeden majetek tam, odkud restituovat nelze. 2. Se žalobami byla spousta práce - vyhledat "zašantročené", schované a zakamuflované byly několikaměsíční galeje - docela dost to i peněz 3. Mimo jiných náš hejtman Hašek jásá a do světa hlásá - vyhráli jsme! sláva! donutili jsme církve žaloby stáhnout! A podsunuje tam svoje zásluhy. Co je ovšem kravina. Takže já osobně jsem pro ponechání žalob. Ale to je jedno. Nadřízeným je biskup. Ještě k vydržování církví: Tady trochu bacha na představu, co to ty církve jsou a co dělají. Jeden příklad za všechny: Běžně člověkovi nedojde, že součástí římskokatolické církve je Charita. Její zaměstnanci jsou zaměstnanci jednotlivých biskupství. Ti vybudovali fungující síť pomoci. Charita je největší poskytovale sociálních služeb v republice! Ani se mi nechce domyslet, co by se stalo, kdyby stát přestal vydržovat (jak píšeš) ... Ani se mi nechce domyslet ... PS Víš, já to dělám tak, že když už chci něco kritizovat, napřed se ptám, čtu, přemýšlím, ověřuju. Ověřuju u těch, kdo jsou v tom (uvnitř). A dávám si sakra bacha na internet a bulvár (kterým v ČR není pouze Blesk, ale i MF Dnes, Lidovky, Haló ... Hezké léto a pokoj v srdci ti přeje R.V. |
11.07.2016 - 10:03
pedvo: René Vulkán: Dusbaba:
Dne 07.07.2016 - 18:21 mě jmenuje Dusbaba mezi adresáty svého komentáře. Já jsem bohužel nemohl reagovat, Adramelech mě totiž kontaktoval na vzkazníku a já nemám tolik času, abych mohl psát na dvou místech. Musel jsem mu totiž stále dokola vysvětlovat, že mi různými argumenty vyvrací to, co jsem vůbec nenapsal; stejně jako tady o pár komentářů dřív. Něco mi dokonce odsouhlasil – že se ztotožňuji s jeho výhradami vůči kapitalismu. To jsem ovšem také nenapsal. Nakonec to uzavřel tím, že si mě dal do blokovaných uživatelů, „čímž naše komunikace přestane být možná“ – ovšem až poté, co jsem mu přestal odpovídat. Myslím, že se s ním přete úplně zbytečně, je to nositel jediné pravdy. |
11.07.2016 - 09:27
pa100r: Vzpomínat bez fňukání - jo, to je moje... a STále bude
|
10.07.2016 - 20:35
Adramelech: René Vulkán: Domníval jsem se, že s tím jedním jídlem denně to myslíš jako bonmot. Platí to i pro Duku? Podle toho, jak je při těle, bych tipoval, že asi sotva.
Četl jsem už různé debaty ohledně církevních restitucí, ale s argumentem, že v jejich důsledku stát ve skutečnosti ušetří, se vážně setkávám poprvé. Tak proto církevníci podávají tolik majetkoprávních žalob, protože ve své dobrotě chtějí, aby stát víc ušetřil. A co takhle kdyby stát restituce zatrhnul a přestal církve vydržovat? Ať si je vydržují křesťané, jestli je k něčemu potřebují! Pak by ovšem možná na to "jedno jídlo skoro každý den" opravdu došlo. |
10.07.2016 - 20:20
René Vulkán: Adramelech:
Ahoj, prosím tě, když už odpovídáš stylem, že mě chytáš za slovo, tak ať to není blbina jako toto: Věru zvláštní logika, když bohaté církve (viz výrok uvedený v tvém příspěvku) .... ... to bohatství církve (jak jsi mě na to "chytil") je JEDNO JÍDLO SKORO KAŽDÝ DEN :-) Ale o restitucích tě rád poučím, přijde mi, že jsi sedl na lep kapitalistické propagandy: Restituceme stát ušetří. Náklady státu na církve pokud se ony neosamostatní jsou vyšší než cena restituovaného majetku. Stát restitucemi silně ušetří - třeba na ty důchody, toto ví každý, kdo má trošinku informací a vládne kupeckými počty. Slušelo by se, kdyby přišel církvím za přijetí restitucí líbat ruce. |
10.07.2016 - 20:15
Paulmatthiole: Jj, však to nebylo myšleno nijak zle :-)
|
10.07.2016 - 20:06
René Vulkán: Adramelech: Paulmatthiole:
ahoj, mě to nepřijde, Paulmathiole, jako šití do sebe, aspoň z mé strany to tak není a z Anramelechovi strany to taky dramaticky necítím. Je to psaní mezi dvěma chlapama rozdílných životů, v něčem názorů, zkušeností a hodnot. Dokonce se v něčem scházíme, akorát to jinak pojmenováváme. A kdyby mě to vadilo, nechal bych toho. |
10.07.2016 - 19:26
Paulmatthiole: Já bych do toho vstoupil ještě jednou – podle mého názoru do sebe šijete zcela zbytečně, protože každý z vás má kus pravdy, kterou nelze popřít, nebo se o ní dá dosti široce diskutovat.
Pokud byste se mě zeptali na „politickou orientaci“, nevím sám, kam bych se zaškatulkoval; stejně tak nejsem členem žádné církve… a jestli jsem věřící… řekl bych to asi tak, že pokud půjdeme v exaktních vědách dostatečně hluboko, narazíme dříve či později na hranici, za kterou nás očekávají hypotézy, předpoklady, dohady. Možná víra. Asi tak. Od pádu minulého režimu jsem si sliboval já osobně řadu věcí: - svobodu slova, projevu, tvorby, shromažďování… ale odmítám ničení majetku považované za součást těchto svobod, odmítám plovoucí prostředníky po Vltavě a pár dalších věcí, protože podle mého názoru jde o degradaci toho, co jsem očekával… - rovnost pro všechny… ale odmítám, aby kdokoliv ze zahraničí nařizoval, koho do republiky máme přijmout a koho nikoliv… - ochranu soukromého majetku a své osoby… a odmítám být popotahován za to, že zlikviduji útočníka, nebo že bráním svůj majetek… - zlepšení soudního systému… ale odmítám kupříkladu, aby vrah podal námitku k podjatosti soudce, protože vystudoval za minulého režimu a ono to projde… plus pár dalších… - zlepšení zdravotnictví… nikoliv jeho ponížení na v podstatě pouhý byznys, kdy na naše vlastní děti sbíráme plastová víčka… - zlepšení školství … současný stav není nic jiného než Kocourkov, lépe to opravdu napsat nedovedu… - pracuji a chci pracovat, jak nejlépe dovedu... ale nelíbí se mi nejistota, že i když budu dřít jako kůň, přijdu o práci díky burzovním spekulacím nebo nekompetenci vedení, jehož složení nemám žádnou možnost ovlivnit... A mohl bych pokračovat, ale k čemu by to bylo? Považuji se za slušného občana, dodržuji zákony této země a řádně platím daně plus všechny poplatky, které jsou mi uloženy. Proč mám tedy pocit, že jsem demokratickým „elitám“ dobrý jen v okamžiku, kdy je u volebních uren žádán můj hlas? Jsem snad na základě výše uvedeného extremista? Komunista? Anarchista? Fašísta? Rasista? Nebo „podobčan“? René má bez debat pravdu v tom, že každý musí začít u sebe. Těžko začínat u druhých, kdybych sám dělal lumpárny. Jeho práci jednoznačně respektuji a uznávám; má pravdu v tom, že chudí u nás a chudí v jím zmíněných zemích je něco nesrovnatelného, nebo alespoň obtížně srovnatelného. Andramelech má pravdu v tom, že demokracie u nás by neměla mít za následek chudobu a nejistotu takového ražení, jaká je v Reném uváděných zemích. Btw, úřady si patrně myslí totéž, protože já sám jsem musel mnohokrát vážit slova na dokumentech, které mohly mít vliv na další život lidí. Ano, zákazy knih, to byla dosti nešťastná formulace. K tomu není důvod. Ať si každý čte, co chce, poslouchá, co chce. Každého věc. S tvorbou a propagací je to složitější – nechci kupříkladu drogy,násilí, dětskou pornografii, nechci další Mein Kampf… mluvím za sebe, ne za někoho jiného. Jsem jen „cenzor“. |
10.07.2016 - 17:25
Adramelech: René Vulkán: Věru zvláštní logika, když bohaté církve (viz výrok uvedený v tvém příspěvku) baží po penězích, zatímco stát nemá na důchody, na zdravotní péči, na školství atd.
A neméně zvláštní logika, když v reakci na tvé tvrzení, že "životní úroveň je nejvyšší, která kdy byla", poukážu na konkrétní současné problémy s chudobou, které za socialismu neexistovaly, a ty následně argumentuješ tím, že oproti poměrům v Kábulu žijeme v nadprůměrném blahobytu. Já nechci, aby tady byla životní úroveň jako v Kábulu, ani si nemyslím, že by tamější životní úroveň byla pro střední Evropu vhodným měřítkem. Chci, aby tady byla životní úroveň aspoň taková, jaká zde byla za socialismu! |
10.07.2016 - 14:49
Rivendell: Smutné ST :'( :'( :'(
|
10.07.2016 - 14:14
René Vulkán: zvláštní logika, i když počkej ...logika - to jsem přestřelil
|
10.07.2016 - 14:12
Adramelech: René Vulkán: Aha, a já jsem si furt říkal, proč se církve tak derou o ty restituce.
|
10.07.2016 - 14:01
René Vulkán: Adramelech:
V odkazu je popis, jaké jsem měl dětství a půlka naší třídy za totality a nic mě nechybělo, dokonce jsem za to rád, formovalo mě to velice vhodně šetřit na něco - není žádná chudoba je to velice vhodné a výchovné Ale celý ten článek je legrace pisatelé vůbec netuší, co to opravdová chudoba je Chudobu jsem osobně viděl a žil s ní v Kábulu, v Hindúkúši, v Nazáre Šaríf ... To o čem se píše v okazu, je stále nadprůměrný blahobyt A závěrem se s tebou rád podělím o rozhovor s jedním bohoslovcem (členem komunity Emmanuel) z Pobřeží Slonoviny: Na dotaz - proč chceš být knězem, odpověděl - - nikdy jsem knězem nechtěl být. I když jsem hluboce věřící, odrazovalo mě na kněžství to, že kněz v naší chudé zemi je boháč. Žije si jak prase v žitě. Jí skoro každý den!!! Takže, až najdeš opět nějaký bagatelizující odkaz k současné chudobě, tak mi ho pošli. |
10.07.2016 - 12:59
Adramelech: René Vulkán: A viz i odkaz, který jsem již uvedl v odpovědi Dusbabovi:
http://www.novinky.cz/domaci/408703-leto-v-chudych-rodinach-setr i-se-na-vode-chodi-po-zriceninach-kam-je-vstup-zdarma.html Také tě k tomu napadá nějaký bagatelizující vtípek jako k těm figurínám? |


