Supermartonátor

» registrace: 06.12.2011
» 36, muž, Duchcov
» děl: 100
» komentářů: 138 / 295
Komentáře k dílům uživatele :
21.02.2013 - 11:10
Supermartonátor: churry: Díky moc! K těm dvoum pánům bych se raději nepřirovnával:-) To byli mistři.
21.02.2013 - 08:26
churry: Lidy sou lidy...
Je v tom spousta pravdy

Tak trochu andersenovsko-grimmovská
21.02.2013 - 08:16
churry: Velmi dobrá záležitost***
09.02.2013 - 13:14
churry: *?*
03.02.2013 - 23:03
Supermartonátor: Bastet: Ne...vždyt umřel. Proto jsem ho nechal bezejmenným. Tohle je jen prolog.
Ty řeči o "nikomu to nepatří" vyjmu.
03.02.2013 - 17:44
Bastet: Ano, myslím, že by to byla krádež – a co?
Ten archeolog tam přece jde s tím, že si přivlastní nějaké artefakty, aby je mohl prodat a být v balíku.
Čili bych jen vypustila ty řeči „Nikomu to nepatří ..atd.“ a rovnou bych ho tam poslala s vidinou zbohatnutí (nakonec – plíží se tam v noci, tajně, takže si je vědom, že sbalit to za bílého dne by určitě jen tak neprošlo).
Tuším, že by to měl být kladný hrdina, ale i klaďasové mají svá temná tajemství (o to je to zajímavější, ne?).
Mimochodem – má ten člověk nějaké jméno? Psát dlouhý příběh a nazývat hlavního hrdinu „on“ mi přijde takové nezáživné ( a krom toho, čtenář se líp identifikuje s někým, kdo se nějak jmenuje, než s bezejmenným „ním“).
03.02.2013 - 15:15
Supermartonátor: Bastet: Takže to budu muset asi změnit, vid? V trestním právu se nevyznám, takže je možné, že by to byla krádež.
03.02.2013 - 15:04
Bastet: Myslím, že "mlžit" o záhadném předmětu se dá, i když už ho na nic pak nepotřebuješ, ba naopak, řekla bych - mlžit tím spíš, že nemusíš pak nic vysvětlovat.

Taky píšu myšlenky postav kurzívou, na Libresu se ti bohužel automaticky nepřevádí, takže musíš příslušné pasáže označit a dole pod vkládacím oknem zadat kurzívu, pak se to zobrazí. je to práce navíc, ale pro pochopení textu je to dost důležité.

Když najdeš něco v zemi, je to tvoje - no, o tom právě dost pochybuju, zvlášť v případě, že jde o oficiální archeologický průzkum - tam to rozhodně "tvoje" není.

Je fajn, že si děláš rešerše a sháníš informace. Dělám to podobně, ale přesto, když něco nedohledám nebo si nejsem jistá, prostě mlžím, nepíšu konkrétně, omáčka se tomu říká. Dá se tak dostat přes pasáže, které by jinak zabraly hodně času při hledání info,ale nejsou až tak pro děj důležité.

Tou "ich" formou jsem měla na mysli právě ty myšlenky postavy, ne že by celý příběh byl psán z pohledu hlavního hrdiny, tady jsme si asi tak úplně nerozuměli.

No, každopádně se těším na další pokračování, zvědavost jsi probudil a to je podstatné.
03.02.2013 - 14:27
Supermartonátor: Bastet: Ich formy se nebojím, jen pro tento příběh není dle mého vhodná. Bude tu více postav.
Archeologové našli spálené domy...bylo docela zajímavé dívat se do výkopu a najeho stěnu, kde byl tmavý flek:-) to byl ten dům. A archeolog mi říkal, že právě z nádob získávají nejvíc informací o té dané době a kultuře. Zmapovali původní náměstí a získali tak lepší informace o tom, jak Duchcov vypadal. Bohužel nemohli rozkopat celé náměstí.
Ohledně toho mlžení, co se jedná za předmět....to by blo dobré ....kdyby však ten předmět měl v příběhu ještě nějakou úlohu.
Mě šlo jen o to, že se do příběhu dostala ta "mlha".
No když najdeš něco v zemi...je to přeci tvoje. My měli doma toho času mnoho nábojů a protitankových střel (ale prach jsme vyjmuli). S tou cenou....tam sohlasím...fakt nevím, kolik by za to mohlo být. Nikde jsme takovou informaci nesehnal. Archeologové jsou pryč, takže zeptat se již nemohu.

No pořádnou korekturu a úpravy budu dělat až po úplném dopsání. Ted mi jde spíš o ten příběh. Aby tam nebyla nějaká nelogičnost a dávalo to smysl.
Všiml jsem si, že se tu nezobrazuje kurzíva.....to skákání z času do času jsou jeho mylšenky. V textu je mám kurzívou...tady to není vidět.
03.02.2013 - 12:56
Bastet: Ale zpět k povídce , resp. její části ze současnosti. Docela by mě zajímalo, co tenkrát archeologové u vás vykopali. Protože mám takový nejasný pocit, že hliněné hrnce nebo kalíšky z bronzu (nota bene z relativně nedávné doby -15.století) nejsou zas takové terno, aby se jejich krádeží mohl někdo napakovat. Mmch - není vlastníkem všech archeologických nálezů náhodou stát? (to jen k té tvojí poznámce.." Nikomu to nepatří..").
Kdybych to psala já, asi bych pro udržení "tajemna" ty nalezené předměty nekonretizovala. Spíš bych zmínila, že "těsně před koncem směny zahlédl ve výkopu něco, za co by soukromý sběratel dobře zaplatil. Rozhodnutí bylo bleskové. Opatrně tu věc zahrnul hlínou...a teď se pro ni vrátil." -prostě něco v tom smyslu, ť si čtenář láme hlavu, co by to asi tak mohlo být.

Drobnosti :
-Tahle práce je skvělá, ale chudá....chudý je člověk, ne práce. ..."tahle práce je skvělá, ale sotva na uživení" nebo " tahle práce je skvělá, ale nadšením nájem nezaplatím"- takhle nějak

-Zadíval se nad výkop a užasl. To se mi zdá. Viděl stoupající….kouř? Dým? Mlhu? - proč přeskakuješ z 1.osoby hned do 3.? Dotáhni tu hrdinovu myšlenku nebo pocit až do konce..."To se mi snad zdá. Co to sakra je? Kouř? Mlha?..."
Příběh sice běží ve 3.osobě, ale právě nahlédnutí do myšlenek postav (věty nebo krátké pasáže v 1.osobě) děj obohacuje, to děláš dobře, takže se neboj v té "ich" fomě chvíli vydržet. Čtenář se tak namísto role pouhého pozorovatele může vcítit přímo do postavy.
03.02.2013 - 12:26
Bastet: Jasně, že se mi to líbilo, jinak bych nepsala obšírný koment. U mě to neplatí rovnice: "kritické připomínky=nelíbí se" (nebo "rovnou to zahoď"). Naopak, mám-li k něčemu poznámky, prostě vidím, že ta věc má potenciál a by mohla být ještě lepší (čímž nemyslím, že jen díky mým připomínkám, ono je vždycky lepší, když se ozve víc čtenářů, protože každý z nás má jiný úhel pohledu a je jen na autorovi, jestli k těm názorům přihlédne.)
A pokud jde o ten vlastní styl, o to "mé" - málokdo z nás dokáže překročit vlastní stín a začít z fleku psát jinak. Čili bych se nebála, že ztratíš svůj osobitý rukopis, provedeš-li v textu nějaké úpravy. Já kdybych se měla rozhodnout mezi "mé" (tedy původní verze,jak jsem ji napsala já, autorka) a "lepší" (tedy text po úpravě) ,volím to druhé. Protože text veřejně publikovaný je určen a priori čtenářům, ti by s ním měli být spokojeni přinejmenším stejně jako autor.
02.02.2013 - 23:11
Supermartonátor: Bastet: Díky moc!
Popravdě, jedna kolegyně (taky píše) mi už njěakou korekturu provedla. Pravdu máš s tou metodou....i když na to opakování jsem si dával majzla...no asi to chce ještě víc.
Na druhou stranu...nemůžu všechno měnit. Každý kdo píše, by si měl tvořit styl..svůj vlastní. Takže opravdu některé věci nehodlám vypouštět...pak by to bylo možná správně napsané...ale už ne "mé".
Ano, jsem egoista:-)
Příběh budu psát velice dlouho a tak kapitoly budou přibývat někdy brzo po sobě, jindy s delším odstupem. Dávám si na tom záležet...rešerše, nástin apod.
Po dopsání budu dělat korektury a další úpravy.
S tou řečí je to problém...je fakt, že i když jsem několik histrických knih přečetl....nejsem schopen psát dialogy, které by se k té době hodily. Naštěstí příběh už bude jen ze současnosti.
Napsal jsem už mnoho povídek a několik delších věcí. Tohle je však poprvé, co jsem náhlédl do minulosti. A vesměs co píšu, tak se stalo (myslím tu historickou část...i archeologické vykopávky v našem městě)

Zajímá mě, jestli se ti alespon trochu líbilo.
Ještě jednou děkuju za užitečnou kritiku.
02.02.2013 - 16:32
Bastet: Pokud se příběh odehrává v minulosti, je věrohodnější, když i řeč a výrazivo jsou přizpůsobeny době.

Zkusila jsem ten úvod po svém zestručnit:

"Husiti jedou!"
Klidný podvečer rozčísl pronikavý dětský výkřik.
Malé město strnulo v hrůze. Tak přece! Bude to marný boj, věděli všichni. Neubrání se, navzdory svému opevnění.
Propukl chaos a panika. Muži se zbraněmi v rukou utíkali na hradby, ženy a děti do kostela v plané naději, že tam se snad kališníci neodváží.
Černovlasý klučina,zvěstovatel té strašné zprávy, se mezi nimi hbitě propletl a zamířil rovnou k faráři....
02.02.2013 - 16:27
Bastet: Mám ráda "nečistokrevné"příběhy - takové, které prolínají současně různými žánry. Zdá se, že toto bude jeden z nich. Budu ho pozorně sledovat. A komentovat, abys měl onu zpětnou vazbu.
Začneme prologem: 1426
doporučuju metodu SEŠUP - SEškrtat, UPravit. Proč?
Je to rozvleklé, příliš popisné a navíc používáš slova, která se opakují hned v následující větě
...příliš schopných bojovníků - chystali se na marný boj
...výkřik malého chlapce- Husiti jedou!křičel...
Kněz na něj pohlédl tak.. - Hejtman se na chlapce udiveně podíval. atd.
Bez újmy na významu můžeš vypustit prakticky všechna pomocná slovesa u přímé řeči (řekl, ptal se, odpověděl).
Drobnosti -
"modlit se k našemu Pánu" (se píše s velkým P)
"máte špatné informace" - tenhle termín asi člověk z 15.století nepoužil.
31.01.2013 - 11:33
churry: *!*
26.01.2013 - 12:49
Supermartonátor: Bastet: Ok, díky. Vím, že mám psát o tom, co znám. Ale v tom je problém...já nic neznám:-)
Ok...nicméně já tuhle povídku mám rád. Lidem se líbila, to je pro mě důležité.
Ale faux paux s mag. rezonancí si neodpustím. Nojo, chybami se člověk učí.
Bohužel na libres už tolik nepřispívám. Je tu málo lidí jako ty...kteří by byli ochotni komentovat a udělat třeba hlubší kritiku.

Možná to dopadne tak, že ani další věci se ti ode mne nebudou líbit...prostě ti nesedne můj styl. Ale to už tak bývá. Každopádně spousta věcí tu je bez korektur a nebo jsou už starší.

P.S. V poslední době se učím dělat rešerše...protože píši už delší příběhy. Ale je kolikrát obtížné sehnat informace (i v době internetu). Ptám se lidí, ale každý kolikrát řekne k danému tématu něco jiného. Ale snažím se na sobě pracovat. Brzy přijdu s ochutnávkou nového příběhu.
26.01.2013 - 12:41
Bastet: Pokora autorovi sice sluší, ale já radši o díle diskutuju. Tím převratným scifi jsem nemyslela dílo na Nobelovku, ale nápad (nejlíp vlastní), něco, čím by povídka získala svůj vlastní "šmrnc". Tahle ho prostě nemá.
Ano, je dost pravděpodobné, že jsem jediná, kdo ti napsal negativní koment, ale já holt píšu, jak to cítím. Nepochybuju, že ses jako autor při psaní bavil, já jako čtenářka bohužel ne. Už se k tomu nebudu vracet, jen poslední připomínka - piš o tom, co znáš, text pak působí důvěryhodněji.
Na ostatní povídky se podívám.
26.01.2013 - 12:07
Supermartonátor: Bastet: Ahoj...děkuji za přečtení a komentář.
Máš pravdu. O veterině nevím ani za mák.....uznávám, to je má chyba. Ty neobratonosti jsou taková má specialita....nojo, to je fakt, kývá hlavou jen Bulhar.
Přesně tak! Ano směs gremlins a něčeho dalšího...to byl můj cíl v této povídce. Je to sranda, nic vážného...jen volovina. Takže si myslím, že některé nelogičnosti by se snad daly i prominout.
Povídka ale hlavu a patu má. Tady nesouhlasím. I když vím, že jako autor bych měl zachovat pokoru.
Převratné sci-fi...to dokáží jen opravdoví mistři. A do toho mám opravdu kilometry daleko.
Nicméně, tohle byla jen "zábavovka"...a měl jsem na ni (na jiných serevrech i u dalších čtenářů) velice pozitivní hodnocení. Ale bylo by divné, kdyby to sedlo každému. Proto díky za protipol.
Budu rád, když se třeba mrkneš na jiné mé povídky...třeba Exekuci...to už je myšleno "vážně".

Ještě jednou díky.
25.01.2013 - 13:04
Bastet: Tak nevím, celý text je lehce naivní směsí Gremlins a Akt X.
Krom pár pravopisných chyb je plný stylistických neobratností:
-odmítavě kývá hlavou akorát Bulhar , Češi obyvkle vrtí
- ordinace není veterinářská, ale veterinární - uspávadlo -to je asi podle vzoru hopsadlo. Buď je uspávací prostředek nebo hypnotikum.
- krev se nehrne, ale teče, kape nebo stříká, když už.
-zvíře bylo malátné, ale neusínalo...a pak náhle bylo už při vědomí - divný skok, když předtím nebylo v bezvědomí, ne? atd. atd.
Soukromý veterinář většinou nedisponuje vlastní magnetickou rezonancí a rozhodně by na neznámém zvířeti nedělal "pokusy", tak, jak je tu popisuješ.
Řekla bych, že o veterině nemáš ani šajn, žes to chtěl jen okořenit, no nepodařilo se.
Povídka nemá hlavu ani patu, připomíná spíš polotovar. Nicméně se obávám, že i kdyby se s tímto polotovarem dál pracovalo, žádný převratný scifi text by nevznikl, sorry.
04.01.2013 - 23:11
Supermartonátor: bameka: Děkuji za přečtení, at se daří!
1 ... 6|7|8|9|10|11|12|13|14 ... 15

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.