umělec2

» registrace: 30.11.2011
» 61, muž, Praha
» děl: 550
» komentářů: 883 / 1292
Komentáře k dílům uživatele :
10.04.2020 - 13:20
umělec2: vavaoko: Ahoj, díky za komentář a přeji taky hezké svátky.
10.04.2020 - 10:38
drsnosrstej kokršpaněl: máš pravdu v sebereflexi: "...píšu jako málo kdo. Samá chyba jen ten obsah nutí k zamyšlení. Po pravdě mi tu chybí někdo jako já." Opravdu píšeš (a asi i přemýšlíš) velice specifickým způsobem (což není nic špatného), opravdu jsou Tvá díla samá chyba (což špatné je - většinou, když Tě rozkliknu, tak mi to zabrání v delším čtení i nějakém hodnocení), opravdu jsi hodně zaměřený na obsah, který k zamyšlení často nutí. Ale někdy jiným způsobem, než si představuješ.
Tak teda k tomu obsahu, tím pádem jen názory, bez přidané hodnoty: 1) sám se považuji za realistu, leč většina lidí by mne asi označila za pesimistu - přesto věci nevidím tak černě jako Ty... pravdou je, že ministerstvem obrany prošlo hodně podivných existencí (Baudyš, Parkanová...) - no, řekněme, že skoro všichni ministři obrany... vystřídal se tam celkem zvířetník... ale na druhou stranu, není nikdo, kdo by neudělal ani jednu věc správně, a mám tu zkušenost, že instituce běží dost často i poměrně dobře samospádem - co neudělá šéf, to stejně padne na někoho pod ním, a vždycky se najde někdo, kdo to drží nad vodou... takže, totálně zle s armádou nebude; 2) armáda se angažuje, jen to není tolik vidět, není tomu dávána pozornost v médiích - ale kdo si informace hledá, ten najde... pravda, šlo by to asi i víc; 3) celkově jsou věci špatně a jsou i věci dobře... přijde mi, že jsme nikdy neměli vládu, která by byla v něčem silně nadprůměrná, ale hlady a žebrotou taky nechodíme (alespoň ten, kdo se trošku snaží žít a pracovat na tom), takže úplná krize taky není... nedávno mi kamarád napsal, že Češi jsou takový ve všem průměrný národ - něco na tom bude... a k vymetání chlívů: podívej, jak všude na světě a v historii dopadly revoluce - požraly své děti, přinesly falešné pocity zlepšení a pak se zase všechno vrátilo do průměru... nemá to cenu, revoluce můžou maximálně škrtnout extrémy (prospěla by třeba Severní Korei), ale jinde spíš nadělají jen škodu
10.04.2020 - 09:43
vavaoko: Když oni jsou, nebo byli, přesvědčováni svým nejchytřejším guru, která má dokonce vystudovánu i vysokou (socialistickou) ekonomickou školu, že dluhy se platit nemusí.
Státy krachují. Některé i často. Portugalsko, Itálie, Řecko...Ti by o tom mohli vyprávět. Ale vždy se to nějak zalepilo a lidi to zaplatili. Ti nejchudší, samozřejmě. Bude to tak i tentokrát. Neboj. Akorát to bude kapku větší, protože padne většina Evropy.
Tvá osobní ekonomika říká, že nemůžeš rozdat, co nemáš. Jejich ne. Rotačky na tisk peněz se točí a točí.
Měj se fajn a hezké svátky.F
09.04.2020 - 21:31
umělec2: vavaoko: Ahoj, jsem černá ovce rodiny. Rodiny ekonomů. Tátův podřízený byl Klaus kamarád Lear, ministr financí. Máma pracovala na vysokém postu v ČNB a podřízený byl současně, guvernér Rusnok. Brácha dělal makléře a nyní má taky co do činění s ekonomikou. Já jsem řemeslník. Ale pár věcí jsem pochytil. Třeba jsem pal v lednu o dluhu 1,5 bilionu, který bude a Babiš už teď přiznává bilion. Nezaměstnanost i ostatní věci vidím úplně v jasných konturách. Přiznám se, že bych se rád mýlil. I kurz koruny jsem odhadl přesně, počty nezaměstnaných, vývoj průmyslu, turistiky. Rodiče už sice nežijí, ale vím své. Jsem vůl. Ale píšu jako málo kdo. Samá chyba jen ten obsah nutí k zamyšlení. Po pravdě mi tu chybí někdo jako já. Ahoj a díky.
09.04.2020 - 19:37
vavaoko: Čím to je, že i když s tebou velice často nesouhlasím, stejně si to vždy přečtu? Nejspíš asi tím, že mne utvrzuješ v mém přesvědčení, že recht mám já.
Ale užij si to.
09.04.2020 - 09:17
Paulmatthiole: No. Můj nadřízený tvrdí, že lidská paměť je nedokonalá. Já mu oponoval s tím, že lidská paměť je (cíleně) selektivní. Pravda bude nejspíš někde mezi tím, jako vždycky.

Proč o tom mluvím - tenhle styl paměti má za následek dvě věci: jednak neschopnost dotáhnout věci do konce a za druhé se potom dost blbě divit, jak se mohlo stát to, co se stalo.
07.04.2020 - 09:06
vavaoko: Možná jsem to kdysi věděl, ale už si to nepamatuji.
05.04.2020 - 10:14
Paulmatthiole: umělec2: No, nemáš za co. Myslet může člověk sám, ale k debatě jsou zapotřebí aspoň dva. Proto sem chodíme :-)
05.04.2020 - 09:59
vavaoko: Já bych s tím i souhlasil. Jen bych podotknul, že v čase, kdy byl ministrem financí Kalousek, byla hospodářská krize. A to se všemi důsledky i na náš stát. Mnozí dopadli daleko hůř. A to toho člověka opravdu moc nemusím.
05.04.2020 - 08:52
umělec2: Paulmatthiole: Ahoj, souhlasím. Sám bych rád učil to co umím ze své praxe. Mám vnuky, kteří se v tom pohybují od malá a mají již veliký přehled o chovu i zemědělství. A práce je baví. Vyrábíme jm kde co, nábytek, hračky, houpačky jezdím s nima na vodu, kolo, chodím do lesa. Příklady táhnou. A děkuji za komentář.
05.04.2020 - 08:20
Paulmatthiole: Zemědělce jsem obdivoval vždycky. Mraky dřiny a třeba díky tak nevyzpytatelnému faktoru, jako je počasí, s nejistými výsledky.

A co jsem měl možnost zjistit jako kantor, řada dětí na školách byla systémově zmrzačena zrušením dílen a pěstitelských prací, aby z toho děti nechytly nějakou ošklivou nemoc. Dnes je školy s vynaložením nemalých financí zavádějí zpět. I kdyby šlo jen o zjištění, že něco vytvořit dá mnohem větší práci, než něco zničit.

Před lety jsem byl na návštěvě na jedné švédské základní škole - přes prázdniny tam třeba děti měly možnost pracovat na drobnějších opravách za 50 SEK na hodinu. Tady by to neprošlo ani omylem - kvůli kecům (doslova) o dětské práci. A fakt je, že ačkoliv dost dobře vím, po čem se dívat, tehdy jsem na té škole neviděl něco podrápaného, rozkopaného, počmáraného a podobně. No jasně, protože každý věděl, co dá potom za práci to dát do pořádku...

Třeba v době kantorské mě napadlo jít za pěti kluky z devítky s tím, že bychom přes víkend mohli vymalovat třídu a kabinet fyziky a chemie. Ti kluci to vzali jako bezvadný nápad a řekli, že do toho jdou.

Fakt se sešla dobrá konstelace hvězd, jestli se to tak dá říci - vedení školy souhlasilo, protože ušetřilo peníze na jiné věci, rodiče souhlasili, protože věděli, že během víkendu budou hoši makat, až se z nich bude kouřit a ne se flákat někde po okolních knajpách, nikdo neřešil, že by mohli něco chytit nebo by byl nějaký úraz... no a v pátek odpoledne jsme se do toho opřeli. V neděli odpoledne bylo komplet hotovo a spokojení byli všichni. A taky to mohlo vypadat třeba takhle: vedení mohlo říct ne, protože by se mohlo někomu něco stát, rodiče by mohli říct ne, protože si tohle má škola zařídit jinak a ne vykořisťovat chudinky děti, kluci mohli říct ne, protože jako deváťáci tam byli poslední rok, a já jsem koneckonců také mohl říct ne, protože mě platili jako kantora a ne jako malíře pokojů, nota bene přes víkend mám mít volno. Jenže s tímhle přístupem bychom se holt nikam nedostali... asi tak.
04.04.2020 - 07:39
Tichy_vulkan: jojo milý brachu, už jsem zasel semena hrachu,
a než půjdou děti do školy, budu sklízet brambory,
ovšem než natáhnu bačkory,
zcela jistě budou viset nové fábory...
03.04.2020 - 17:50
divoženka1: Možná už bylo nutné ,aby se něco stalo.S touto úvahou nemůžu jinak než souhlasit
31.03.2020 - 19:36
Paulmatthiole: Rád bych viděl příslovečné světýlko na konci tunelu. Hrozně rád. Ale musím přiznat, že ho nevidím a nepochybuji, že to celé špatně skončí. Jde jen o to, jak moc špatně to skončí.

P.S.: Tohle se mi četlo o něco líp - myslím tedy co se struktury textu týče. Jinak je mi z toho, cos nastínil, hodně, hodně nedobře.
31.03.2020 - 11:06
bameka: Sím, sím, mohu se tu taky vyvinit? Když je to pod touto úvahou tak jednoduché, bez zbytečné byrokracie...
31.03.2020 - 10:39
vavaoko: To bych i podepsal. V době, kdy se dařilo, rozdával plnými hrstmi a dluh je nezajímal. Nyní by to chtěli zachovat, ba ještě vylepšit. Ale nebude kde brát. Výběr daní půjde dolů, lidé nebudou nakupovat kraviny a půjčovat si na nepotřebné. Přijde hospodářský útlum a nebude ani na majoritní výdaje. Nadělali si desetitisíce státních zaměstnanců, kteří nevytváří zisk a tedy daně. A oni to ví. Jen mají svého nejchytřejšího, který tvrdil, že dluhy se platit nemusí. Socani je ani neplatí. Viz: Altner.
Nemůže to dopadnout dobře. Bude inflace. A nejen u nás. Celá Evropa se sveze v krizi, jakou od války nezažila. A budou stávky, demonstrace, revolty a možná i revoluce. Nečeká nás nic dobrého, jelikož po posvícení přicházívá sračka.
30.03.2020 - 11:50
Hazentla: umělec2:
Ale i na facebooku členění textu normálně funguje. Jsem si tím jistá. Píšu z mobilu a z textů nemám monolit.
Nebo pak se to dá celkem jednoduše rozčlenit tady, když se to překopíruje.
:-)
30.03.2020 - 11:11
umělec2: vavaoko: Ahoj, a smím se zeptat koho jsi volil? Já poslední volbu rezignoval a k volbám nešel. neměl jsem tam nikoho komu bych věřil. Vím, že to taky není správné.
29.03.2020 - 18:51
vavaoko: Vážně se to těžko čte. A to nejen díky chybějícím odstavcům. Já si myslím, že to, co píšeš, jsou fakta. Ne však úplná. Je to totiž mnohem horší.
Všechen marasmus má jednu příčinu. "Nejsme jako oni." To je ten malér. Bolševici jsou všude. Jakeš se vykecává na májové veselici. Na hradě sedí bolševik, obklopený věrnými nohsledy. Předseda vlády je cizinec, který spolupracoval s tajnou bolševickou bezpečností. Zbožštili si narcise, která ještě týden před sametem prorokoval bolšánům v prognostáku světlé zítřky. Za pár tisíc si koupil celej stát. Potom spolu se stejně křivým parťákem, sepsali oposmlouvu a zhasli. A kradli. Se souhlasem a za potlesku svých voličů. Proto to vypadá, jak to vypadá.
V parlamentě sedí bolševici a vláda bez nich neschválí ani stavbu veřejného wc. Mohl bych pokračovat ještě dlouho. Nebudu. Je to průser. Ale lidi si za si za něj můžou sami. Sebe z toho vyviňuji. Já je nevolil. Nikdy. Když si někdo ztěžuje, říkám mu toto.
A měj se fajn. F
29.03.2020 - 18:25
umělec2: Paulmatthiole: Ahoj, chápu. Píšu to do mobilu a zveřejňuji na facebooku. Tam se to nedá moc členit. I tak děkuji za komentář.
1 ... 18|19|20|21|22|23|24|25|26 ... 65

© 2011 - 2026 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku