Chytrej jako rádio

Poučení z rádia
» autor: umělec2
Chytrý jako rádio.
Se kdysi hanlivě říkalo.
Nevím tedy, zda to platí ještě i dnes.
Budu se domnívat, že ano.
S jako moudrostí tedy zase hodlám přijít?
S onlainovou.
Lidi mají rádi diskuze a dotazníky.
Do éteru se dostal dotazník ministerstva zdravotnictví o vnímání občanů na hrozbu a následky koronavirové hrozby.
A web je přetížen respondenty snažící se jej vyplnit.
V současné době je největším zdrojem informací televize, internet, rádio, noviny a jedna paní povídala.
Učitelé se musí učit nové technologie, výuku provádí pomocí internetu.
Některé firmy přešli na home office.
Ale je spousty oborů, které toto zdánlivě nemohou realizovat. Ale ono je spousty věcí, které člověk zdánlivě nemohl realizovat.
Letět na měsíc a i se odtamtud vrátit. Potopit se do Marinského příkopu s lidskou posádkou.
Osídlit Mars.
Ke všem těmto věcem vedla dlouhá cesta plná snů, práce, přemýšlení, zdolávání problémů, výpočtů, zkoušek.
Vědci musí brát v úvahu jinou gravitaci, nepřítomnost kyslíku, nulové zázemí, žádné potraviny, zábavu, podporu....
Z těchto věcí mi vyplývá, že lidstvo a někteří jedinci jsou nadprůměrně nadáni a schopni využívat znalostí, vědeckých pokroků k uskutečnění zdánlivě nerealizovatelných a nepochopitelných věcí.
Již teď máme ve výzbroji zbraně konečného řešení schopné zlikvidovat vše živé na naší planetě.
Stejné úsilí však můžeme zaměřit pro dobro lidstva.
Nyní máme čas na zamyšlení v zásadních otázkách bytí člověka.
Neměli bychom čekat na řešení státu.
Stát jsme totiž my, my všichni.
Neexistuje žádné zázračné řešení krize hospodářské, která zaručeně přijde.
Mnoho oborů se naprosto změní, zanikne a jen těžko a za velmi dlouho se vrátí do původních kolejí.
Tento zdánlivě klidový čas je nutné využít k přemýšlení o změnách ve strategii podnikání, vzít v úvahu realitu nadcházejícího stavu, finanční možnosti lidí.
Je nutné zapomenout na to co bylo a zaměřit se jen na to co bude nebo co by mohlo být.
Stát není schopen bez dopadu na životní úroveň, kvalitu zdravotní péče ufinancovat současnou životni úroveň lidí.
O to se musí postarat každý jeden z nás.
Je jasné, že dojde k utlumení řady odvětví.
Automobilový průmysl, restaurační, turistický, letectví, pivovarnický budou ty nejpostiženější.
Pokládám tedy za hloupost tato odvětví sanovat s ohledem na jejich budoucí neudržitelnost.
Naopak je nutné podpořit nové technologie pro elektronickou komunikaci, obnovu extrémně poškozených lesů, podpořit domácí turistiku.
Bude nutné vytvořit mnoho nových pracovních míst.
Není tedy možné podporovat výrobu v Asijských zemích na úkor domácího průmyslu.
Je nutné opět začít vyrábět boty, šít textil, zpracovávat dřevo místo vývozu.
Hlavním hlediskem současné doby byly co nejnižší cena a ta vedla právě k zadávání výroby do zahraničí.
Lidé zpohodlněli a je pro ně nepředstavitelné pracovat jako v té Číně.
Jenže my pro udržitelnost života, by jsme měli být schopni právě tohoto.
Je nutné vidět realitu jak to bude vypadat v budoucnu, na co budou finanční zdroje, kam se bude vyvíjet kriminalita, nezaměstnanost, zdravotnictví.
Srovnám očekávané období s poválečným stavem i když jsem přesvědčen, že válka měla daleko hrůzostrašnější průběh. Euforie z jejího konce narazila na řady problémů.
Některým státům pomohl Marshallův plán, repatriace. My jsme díky poválečnému rozdělení byly přiřazeni do zemí RVHP (Rady vzájemné hospodářské pomoci)
Absurdně Německo, jenž válku vyvolalo, se i díky této pomoci dostalo do čela peletonu hospodářského pokroku a vývoje.
Je to zřejmě dáno i jejich pracovitostí a respektováním nařízení.
Nicméně je nutné si uvědomit, že jen podobný přístup může vést ke zvládnutí a zvednutí celého státu, průmyslu, turistiky. Musíme najít nové podnikatele typu Zlínského Bati.
Je nutné podnikat bez dotací a smysluplně.
Je nutné minimalizovat zbytečné výdaje státu na předražené nebo zbytečné stavby, úplatky, státní úředníky, senátory, poslance.
Je nutné sebrat politickým stranám příspěvky.
Není již možné financovat extrémními částkami některé sportovce a sportovní odvětví, Brněnskou Velkou cenu, ředitele a zastupitele ve státních firmách.
Je nutné mít jasný a přehledný systém přehledu o hospodaření státu se zdravotním, sociálním a důchodovým systéme a jeho prostředky.
Nečekejme pomoc státu.
Nedostane se nám stejně jako roušek nyní.
Žádné zázračné řešení neexistuje.
Jen práce a ještě víc práce, přemýšlení.
Ale taky očekávání, hrdosti z nově nabytého.
Tak se těšme na to poválečné období, co nás čeká a nebuďme příliš zaskočeni, že nás to donutí dělat třeba úplně něco jiného, za daleko horších podmínek.
Radujme se z života.
To se mu to říká, když je chytrej jak to rádio.
Tipů: 5
» 03.04.20
» komentářů: 2
» čteno: 500(9)
» posláno: 0


» 03.04.2020 - 17:50
Možná už bylo nutné ,aby se něco stalo.S touto úvahou nemůžu jinak než souhlasit
» 04.04.2020 - 07:39
jojo milý brachu, už jsem zasel semena hrachu,
a než půjdou děti do školy, budu sklízet brambory,
ovšem než natáhnu bačkory,
zcela jistě budou viset nové fábory...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Propast | Následující: Tak hergot Baťo, kde jsi?!

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.