Nebezpečné vedení

O životě v hlavním městě
» autor: umělec2
Nebezpečné vedení. Je-li někde odhalený oholený drát, je lepší se jej nedotýkat. Hrozí úraz elektrickým proudem. Praha má velmi nebezpečné vedení. Vede ji primátor pirát Hřib a různí korupčníci, či blázni, jako třeba Řeporyjský starosta Novotný. Přímo otřesná a velmi nebezpečná kombinace. No a teď je napadlo, že obnoví a tím pádem i zduplikují dopravu na Václavském náměstí, pod kterým již vede Metro. Tramvaj tam kdysi jezdila a trvalo mnoho let, než tuto zcela nahradila podzemní doprava. Tak ji tam zase vrátí. Zakáží cyklistům i koloběžkářům, vjezd na Staré Město a udělají jim pruhy na magistrále, kde je nebezpečné i jen pobývat. Systém parkovacích zón, kterému nerozumím ani já, jako občan v Praze bydlící. Místo záchytných parkovacích míst pro dojíždějící občany se na takto vytypovaných místech staví administrativní a nákupní centra. Unikátní nádraží v centru města Masarykovo, tedy střed je oklešťováno po nákupu developerů, jenž zde staví další administrativní budovy. Střed města, v kterém jsem mnoho let bydlel, se proměňuje a je jednoznačně hezčí. Ze starousedlíků zde však bohužel téměř nikdo nebydlí. Domy se změnily na pensiony, hotely, domy s krátkodobými nájmy a majiteli v zahraničí. Některé čtvrti ovládají Rusové - Dejvice, Italové - Vinohrady, střed a Karlova ulice Arabové, Pankrác - Passer, Karlín - Vít. Mohl bych pokračovat dál. Příkladem budiž třeba Holešovická tržnice. Do této se jezdilo za levnými nákupy, Vietnamští obchodníci tu měly stánky, tržnice s ovocem, Alza. Nyní se Praha rozhodla vyhodit nájemce a zrušit trhovce. To se jim v krátké době povedlo. Tržnice nežije. Je zřejmé, že ji chtějí zpeněžit a někomu prodat. Vstupné je nedostupné, což platí bohužel pro většinu památek, pro mladé rodiny. Většina primátorů je souzena nebo podezřelá za různé korupce při prodejích obecního majetku, prodražování zakázek, tunelu Blanka, karty na MHD Open card, pronájem Škodova paláce za 2,5 miliardy a jeho následný prodej nájemcem za cenu menší než je nájem.Prodej kasáren na náměstí Republiky a následné absurdní proplacení odškodného pro kupujícího. Praha má bohužel smůlu na své vedení. Má totiž krátké vedení. Na rozdíl od dřívějších jeho stavitelů a vizionářů, kdy byly Praha malebná a smysluplná. Byla stavěna náměstí, průchody, kostely, rozhledny, mosty, plovárny, kašny, průčelí, cimbuří, hradby, parky, muzea, kina, divadla. Toto nelze nahradit výstavbou multifunkčních nákupních center, jenž zcela deformují vkus i úctu k umění. Myslím, že žádní zahraniční turisté se nejedou podívat do nákupních či administrativních center, ale právě na tu Starou krásnou Prahu, kterou je možno vidět z Hradčanského náměstí, z Nuselského Mostu, z Petřínské či Žižkovské věže, Staroměstské radnice. Snažme se ji přidávat jen to co má smysl, malebnost a ne další satelitní přilepence, které zhoršují to, co je v Praze nejhorší, tedy její dopravu. Městská hromadná však prý patří mezi jednu z na světě nejlepších. To nemohu sice posoudit, ale její forma mi vyhovuje. Jsou však nově postavené čtvrti, jenž jsou stavěny jako velmi pěkné projekty. Příkladem budiž Doky v Holešovicích i na protějším břehu Vltavy. Pražské Vysočany, kde měly sídla firmy ČKD, zakladatelů Kolbena s Daňkem, jako Kompresory, Lokomotivka, Elektrotechnika, Slévárny, Modelárna, Barvy laky a řada dalších je nahrazována poměrně slušnou bytovou výstavbou a stojí zde i hojně navštěvovaná O2 aréna, kterou její bývalý ředitel a stavitel Huščák přivedl záměrně téměř ke krachu a následnému prodeji celé Sazky. Další průšvih jsou zchátralé Barrandovy terasy (nyní se již přestavují), Lucerna (stále bez rekonstrukce), mosty v dezolátním stavu. Pobyt ve zdravotnickém zařízení v Thomayerově nemocnici, ve Vinohradské případně na Františku vás přenese o 100 let zpět. Praha by potřebovala nové vedení. Kdysi jsem toto dělal jako elektrikář, při jeho přeměně ze 120 na 220 Voltů. A muselo to fungovat. Nad námi bděl revizní technik. Městu asi chybí. Přes to všechno mám Prahu rád, protože je hezká a je to moje rodné město. Snad ji ty dnešní správci nestihnou předělat k obrazu svému. Byla by to tragédie. Jako když poslouchám toho Řeporyjského ochránce práv.
Tipů: 2
» 11.02.20
» komentářů: 0
» čteno: 381(6)
» posláno: 0


Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Neklidná noc | Následující: Rozumbrada

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.