K problému motivace a potenciálu

Nevyšplhali jsme tak vysoko, abychom byli vidět, ale abychom viděli.
» autor: Debraket
Proč se zkrátka nemůžu sbalit a odletět vegetit celý svůj život po toulkách vesmírů křivolakých hor a zřícenin, tak jako náš Mácha.

Užívat si vánku Islandu a obyčejného života po douškách slopat na verandě příbytku babiččiného v kraji údolí nížin teplého ovzduší.

Bez starostí.

Ochočit si vlčáky a běhat s nimi přes horizonty jako mánička ve sněhu nořících se nadějí.

Nemůžu ...

Zkrátka prostě vím, že se budu muset vrátit.

Což mi trošku bere sílu ještě před startem.

Nikam nechci.

Nemám a nikdy jsem neměl potenciál na to se až do konce svého věku toulat.

(i bezdomovci mají svůj domov přesně 20 metrů od začátku ulice ve volném výklenku, přesně tam a nikoli o výklenek dál)

Mám potenciál na něco víc.

A já vím přesně na co.

Ale ještě si s dovolením dopiju kafe.

Dosnídám.

Dopíšu tuto miniaturku.

Dám si vanu.

Poobědvám.

Pohovořím se starým známým.

Zajdu si do města podívat se, co nového přináší soud a obchody se ztraceným zbožím.

Zacvičím si na bicepsy třetího svalu mrtvého oka při hře na kytaru o sto krocích partitur tak živých, že by se i smrt lekla.

Vydělám peníze, pohladím kočičku, upeču chleba, nahraju závody kol, prostříhám mrtvé kvítí.

A tak dál.

Pak večeře.

Milý film.

A usínám s výčitkami.

Už zase ...

Kočka přede motor šlape auto jede kočka auto motor přede auto jede kočka přešla auto přejelo.

Nic se nestalo.


Můj potenciál v ten den zůstal ležet při zemi jako bahno v blátě upřostřed války bratří vojáků (bůh žehnej jim), přestože můj otec by na mě byl za takový poctivý den i s jeho manželkou a vlastně i s celou jeho republikou v čele s prezidentem země pyšný nejméně další dva dny (ne-li měsíce či věky).

Milí občané ...

Milé filmy.

Milá lásko, milé všechno na míle daleko a ještě o pár pohoří dál, miláčci mající piknik ve středu Eiffelovy věže stověžaté, miláčci hořící touhou po milování milých svých nejmilejších, milé děti ...

Každý z nás má potenciál přesáhnout svůj život daleko za hranice smrti.

Nebojte se ...

Nikdo z nás se přece nenarodil jen proto, aby platil účty, dal si pivo a šel spát.





(ze sbírky Rozumy, 2018)
Tipů: 4
» 27.10.18
» komentářů: 3
» čteno: 565(3)
» posláno: 0


» 27.10.2018 - 16:04
byron
Rozhodně k zamyšlení...:-).
ST
» 27.10.2018 - 19:54
Kdyby se mi chtělo,
jako se mi nechce,
všechno by se dalo,
a šlo by to lehce.
» 17.01.2019 - 06:19
ST

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.