Chce to diazepam

» autorka: Zee
Je studená podzimní noc a já nemůžu spát. Nemůžu na hlavě nahmatat tlačítko „off“, abych mohla vypnout od starostí a v klidu si užívat v říši snů. A tak sedím na parapetu, pootevřeným oknem vdechuju vzduch, který už voní zimou a hledím ven. Do tiché tmy, na oblohu s miliardou hvězd. Cesta jejich světla na naší planetu mnohdy trvá déle, než několik lidských životů. Třeba vidím světlo, které ona hvězda vyslala na dlouhou pouť studeným vesmírem v době, kdy tady na Zemi ještě nestály továrny, řeky byly čisté a lidé měli své každodenní starosti a trápení, možná horší, možná lepší, možná stejná jako my. Třeba to světlo vyrazilo na svůj galaktický výlet, když můj prapradědeček odpočíval po celodenní dřině na poli, nebo když praprababička v tohle pokoji dávala dobrou noc jejich osmi dětem. Nebo ta hvězda vybuchla a už dávno neexistuje.
Říkám si, kolik lidí za tím oknem, nemůže spát stejně jako já. Kolik z nich je v práci, kolik slaví, kolik se líbá, umírá nebo si třeba čte. A kolik takhle civí přes okno jako já. A proč. Kolik z nich přemýšlí nad stejnými věcmi. Pokud je na světě nějakých šest milliard lidí, to už je docela slušná pravděpodobnost. A začínám mít pocit, že v tom nejsem tak úplně sama. Tak tam sedím, trochu brečím a krátce zamávám do tmy tomu někomu, kdo sedí v jiném okně jiného domu, jiné vesnice či města, možná jiného státu a světadílu…
Tipů: 8
» 27.12.13
» komentářů: 5
» čteno: 788(22)
» posláno: 0


» 27.12.2013 - 18:09
nejsi v tom sama..taky se dívám na město
» 28.12.2013 - 00:46
já občas taky... ;-) mávám
» 01.01.2014 - 19:47
Já taky... st
» 28.04.2016 - 15:55
kasparion
I já takhle sedávám a napadají mě podobné myšlenky.
Teď alespoň vím, že nemusím hledat na jiných kontinentech :-) ST
» 26.05.2016 - 13:34
Adramelech
Anebo hypnogen. Skvělý býval též noxyron, ale ten se už, myslím, nevyrábí. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Na cestu | Následující: Jednou ráno
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Dueta2 [3]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.