Oscar Wilde

Výpisky z knihy Oscara Wildea "Obraz Doriana Graye".
» autorka: Konstancie
OSCAR WILDE

Smích není špatný začátek přátelství a určitě je daleko nejlepším zakončením.

Přátele si vybírám pro jejich dobrý vzhled, pouhé známé pro jejich dobrý charakter a nepřátele pro jejich dobrý mozek.

Nikdo z nás nesnáší lidi, kteří mají stejné chyby jako my.

Hodnota nějaké myšlenky nemá naprosto nic společného s upřímností člověka, který tu myšlenku vyslovuje. Je dokonce pravděpodobné, že čím je člověk neupřímnější, tím spíše bude ta myšlenka jen a jen rozumová, protože v tom případě nebude zabarvena ani jeho potřebami, ani jeho touhami, ani jeho předsudky.

V tom zuřivém boji o pouhé bytí toužíme mít v sobě něco, co nepomíjí, a proto si plníme hlavu veteší a fakty a bláhově se domníváme, že tak se tu udržíme.

I ten nejstatečnější mezi námi má sám ze sebe strach.

Jsme trestáni za svá odříkání. Každý pud. Který se snažíme udusit, zůstává vězet v našem vědomí a otravuje nás. A tělo stejně jednou zhřeší a vypořádá se s tím hříchem, neboť čin je druhem očištění.
Jediný způsob, jak se zbavit pokušení, je vzdát se mu. Odolejte mu a vaše duše onemocní dychtěním po tom, co si sama zakázala, toužením po tom, co prohlásily za obludné a nezákonné její obludné zákony.

Ženy zkazí každý milostný románek tím, že se snaží, aby trval provždycky. Mezi rozmarem a láskou na celý život je jen jediný rozdíl: že rozmar trvá o trochu déle.

Žádná žena není geniální. Ženy jsou pohlaví ozdobné. Nikdy nemají co říci, ale říkají to roztomile.
Ženy představují vítězství hmoty nad duchem, zrovna tak, jako muži představují vítězství ducha nad morálkou.

Lecos bychom odhodili, kdybychom se nebáli, že to třeba někdo jiný zvedne.

Chceš-li zničit nějakou povahu, stačí když jí napravíš.

Když jsme šťastní, jsme vždycky dobří, ale když jsme dobří, nejsme vždycky šťastní.

Když se žena znovu provdává, tedy proto, že svého prvního muže nesnášela. Když se muž znovu žení, tedy proto, že svou první ženu zbožňoval. Ženy štěstí hledají, muží jím hazardují.

Ženy nás milují pro naše nedostatky. Máme-li jich dost, pak nám odpustí všechno, dokonce i to, že máme rozum.

Muž může být šťasten s kteroukoliv ženou, pokud ji nemiluje.

My ženy milujeme sluchem. Právě tak, jako vy muži milujete zrakem.

Láska žije jen neustálými reprízami a ty reprízy proměňují zálibu v umění. Ostatně pokaždé, když člověk miluje, je to jeho jediná láska v životě. Na jedinečnosti citu pranic nemění okolnost, že jeho předmět je stále jiný. Tím se cit jenom prohlubuje. V nejlepším případě můžeme mít za celý život jen jediný veliký zážitek. A tajemství života tkví v tom, zopakovat si ten zážitek, jak nejčastěji možno.
Tipů: 7
» 26.07.13
» komentářů: 4
» čteno: 1269(22)
» posláno: 0


» 26.07.2013 - 06:19
ttragelaf
"Days in summer are apt to linger"
(tamtéž)
» 26.07.2013 - 09:40
ST
» 26.07.2013 - 16:19
:) T
» 22.07.2016 - 14:36
hezky se to čte

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.