Až se vrátí

Jak různé mohou být pohledy. Jak různé mohou být významy jediného slova. Jak kruté je poznání, že protivník nesmýšlí stejně. Jedna žena ve dvou stech slovech. Další z Indiánských miniatur. Za vaše zamyšlení a ohlasy děkuji.
» autorka: Máta
Přimhouřila oči a zastínila je proti slunci odrážejícímu se v divokých pablescích od hladiny řeky. Usmála se a dřepla si, než nabrala vodu. Vrátí se brzy. Věděla to, i když měla obavy. Její muž a syn jsou silní. Její muž získal mnoho poct v boji s Pawneei, s bílým mužem jich jistě také mnoho získá. A její syn jel poprvé bojovat. Je statečný jako její muž. Jemně si přiložila dlaň na břicho a usmála se. Až se vrátí...
Prudce zvedla hlavu. Z nedalekého tábora zaslechla radostný pokřik. Nezdržovala se a rozeběhla se zpět.
Ale něco bylo jinak. Něco bylo špatně! Radost utichala. Už zahlédla jezdce, jsou to oni! Ale... Zajíkla se a vak s vodou jí vypadl z ruky. Zmateně sledovala několik zkroušených mužů a ticho v táboře nabíralo na dusivé intenzitě. Radost zmizela. Vystřídal ji plíživý strach. Tak málo?!
Náčelník sesedl z koně. Válečné malování na zachmuřené tváři rozmazané, bohatou čelenku z per pomačkanou, vyšívanou jelenicovou halenu umazanou od krve. Tak hluboký smutek v jeho tváři nikdy neviděla. Na tázavé pohledy odpověděl tichým chraplavým hlasem:
„Bílý muž nepřišel bojovat, bílý muž přišel zabíjet...“
Slunce zhaslo. Svět se zbořil, obrátil v prach. Země se roztočila v děsivém víru. Nevrátí se!

Ilustrace:
http://www.matove.estranky.cz/fotoalbum/moje-dilna/kresby/ilustr
ace/ostatni/zena-001.-.html
Tipů: 7
» 23.07.13
» komentářů: 5
» čteno: 690(15)
» posláno: 0


» 23.07.2013 - 10:06
Zemřít v botách.
Líbí se mi. ST
» 24.07.2013 - 08:50
vavaoko: Děkuji :-)
» 24.07.2013 - 21:50
Pěkně napsáno... ST
» 17.06.2014 - 10:45
dost dobře se čte, jen odkaz je špatný, asi změna v řazení alb :-))
» 17.06.2014 - 11:48
kasparoza: Díky moc. Odkaz už jsem upravila :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Poslední píseň | Následující: Mlčení

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.