Vodník Klásekaudio

Příběhy vodníka Stébílka.
» autor: L.Krejčí

Jednoho dne se stalo, že vodníka Stébílka doběhl vodník Klásek.
Ale začněme hezky po pořádku.
To si takhle vodník Stébílko seděl na břehu mezi květinami, když tu spatřil, jak po vodě cosi plave.
,,Že by láhev?“ ptal se vodník sám sebe.
,,Asi jí sem přinesl potůček, jenž se vlévá do mého jezírka?“ přemýšlel si nahlas Stébílko a rozhodl se předmět vylovit.
,,Je to láhev a je v ní jakési psaní?!“ mumlal vodník a nahlas si jej přečetl.
,, Milý vodníku Stébílko, zvu vás dnes k sobě na večeři. Podepište, prosím, pozvánku pro případ nedorozumění a přineste ji s sebou. Váš soused vodník Klásek.“
Stébílko se zamračil. Pak se usmál a povídá: ,,A proč né? Sousedé by měli udržovat dobré vztahy. Půjdu tedy ke Kláskovi na večeři!“
Oblékl si čistý oblek, sváteční klobouk a vyrazil.
,,Dostal jsem pozvánku k večeři, tak jsem zde!“ volal Stébílko ze břehu Kláskova jezírka.
,,Račte dál, sousede,“ vynořila se z vody hlava Kláska a podivně se při těch slovech usmívala.
Stébílko se nenechal dlouho pobízet a vstoupil.
Soused mu ukazoval své jmění, chlubil se rybími přírůstky, až se nakonec lišácky zeptal, zda-li může ke stolu pozvat i další hosty.
,,Taková vzácná návštěva? Všichni se tu na vás těšili. Moc by je mrzelo kdyby s vámi neposeděli?!“ promlouval s nadšením Klásek.
Ale jistě…, proč né. Doma také večeřím s rybami a raky,“ odpověděl nadšeně Stébílko.
,,Tak to jsem moc rád,“ pronesl ledabyle vodník Klásek a zapískal na prsty. Během chvilinky tu byli snad úplně všichni z Kláskova jezírka a bez váhání se pustili do jídla. Každý se cpal tím, co měl rád, jen Stébílkovi nějak nechutnalo.
Už se ani neusmíval, jen podezřívavě koukal na Kláska, jak se krmí.
,,Copak sousede, že jste tak smutný? No jó nic neříkejte! Chtělo by to trochu muziky, že mám pravdu?“ řekl důležitě Klásek a opět písknul.
V mžiku cejn drnkal na kytaru, sumeček basoval, podoustev podivně mlátila do bubnů a pět žab se snažilo zpívat.
Stébílkovi to rvalo uší, ale Klásek byl nad míru spokojen. Zpíval, tančil, řádil s podivnou kapelou. Když písnička skončila, posadil se Klásek vedle Stébílka a s úsměvem mu povídá: ,,Přišla chvíle účtování! Tak to máme vaší večeři, mojí večeři, večeři všech mých oddaných. Hudební vystoupení, přípitek a k tomu nesmíme zapomenout připočítat poplatek za sezení na mé židli! Dohromady to dělá…, moment? Dělá to přesně…, milión rudníků, a spropitným je to rovných milión dvě stě!“ řekl tvrdě Klásek a natáhl ruku.
,,Moment, byl jsem pozván. Sám od sebe bych nepřišel. A navíc…, já nikoho z tvých oddaných nezval!“ bránil se Stébílko.
,,Ptal jsem se, zda můžu pozvat i ostatní! Souhlasil jste, milý sousede! A teď zaplaťte!“ vykřikl Klásek.
V ten moment byl u Stébílka sumeček a povýšeně do něho dloubnul ploutvý.
,,S sebou nic nemám, musím do svého jezírka, ale nevím, zda tam něco takového najdu?“
Budete muset, milý sousede, jinak je vaše jezírko moje! Tady jste se podepsal a to znamená, že jste souhlasil s podmínkami dnešní návštěvy!“ řekl klidně Klásek.
,,To tam napsané nebylo!“ odsekl Stébílko.
,,Ale teď je! Posmíval se mu Klásek a podal mu papír.
,,Je to váš podpis? Je! Tak koukejte zaplatit!“
Nad hladinou vše slyšela Stébílkova vážka. Rychle letěla ke svému jezírku a už to vypráví rybám i rakům.
,,Počkej, vážko! Je tu přece ta truhla s tím pokladem, co kdysi kdosi hodil do našeho jezírka. Potokem jí dostaneme do Kláskova jezírka!“ řekl pstruh. Víc vysvětlovat nemusel. Všichni ze Stébílkova jezírka se přičinili, že truhla byla dopravena ke Kláskovi. Ten když poklad uviděl, odsouhlasil, že se tím dluh Stébílka smazán. Na cestu mu dal jednu radu. Uplně zdarma. ,,Důvěřuj, ale prověřuj!“
Tipů: 3
» 12.03.12
» komentářů: 4
» čteno: 1667(20)
» posláno: 0


» 12.03.2012 - 16:15
Pohádka, která krásně poukazuje na dnešní dobu... ale za tu hudební formaci, jež jistě hrála psychobilly, chválím! :-)
» 12.03.2012 - 16:48
Velmi dobře napsáno:))
» 13.03.2012 - 12:14
Děkuji. Přeji krásný den.
» 19.05.2012 - 23:24
Pobavilo mě to a zasmála jsem se. Dobrá volba.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Hrátky | Následující: Oříšek

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.