Rozhovor

Kdosi mne požádl, abych napsala fiktivní rozhovor se známou osobností. Jako alternativa bylo vymyslet si pohádku. Co z toho vzniklo předkládám k laskavému posouzení.
» autorka: eška
První povánoční nákup paní Novákové v místním supermarketu ji vyvedl z míry. Omámená z výše nových cen uvedených u nabízeného zboží musela rychle ven na vzduch a málem vrazil do pana Kalousk, správně řečeno pana ministra Kalouska. Bydlí tady na sídlišti. Byl zřejmě na procházce a viditelně v dobrém rozmaru.
"Dobrý den paní" oslovil pani Novákovu a zastavil se.
"Dobrý den pane ministře, jmenuji se Nováková"
"Těší mne pani Nováková. Dovolíte, mohu jít kousek s vámi?"
"Samozřejmě. Bydlím tady nedaleko."
"Jakpak se vám daří pani Nováková?"
"Děkuji za optání. To víte, v mém věku je člověk spokojený když ráno vstane a postaví se na nohy."
"Vidím, že jdete z nákupu, ale moc toho nenesete. Ukažte, vezmu vám tu tašku."
"Děkuji. To víte jsem sama a penzi mám jen jednu. To není na velké ejchuchání. A to nemluvím ani o těch nových cenách, které jsou pro nás důchodce téměř likvidační."
"Museli jsme přitvrdit kvůli EU."
"Tomu nerozumím."
"Není to s námi až tak špatné, ale to nemůžeme vytrubovat do světa. Celá EU se potácí v těžké finanční
situaci a v dluzích. Kdybychom veřejně přiznali, že jsme vlastně bohatí, všichni by se na nás sesypli a chtěli, abychom je zachraňovali půjčkami a dary."
"Dobře, rozumím tomu, ale proč mám pocit, že nás vlastně podvádíte?"
"Může se to tak jevit, ale ujišťuji vás, že je to jen dočasné opatření,"
"Pamatuji si ještě jak dlouho trvá dočasnost v této zemi, nejméně 20 let."
"Tak dlouho to trvat nebude. Všechno vám vynahradíme.Intenzivně pracuji na směrnici pro vládu ČR.
Mezi jiným navrhuji, aby důchodcům byla 2x do roka vyplácena prémie v plné výši jejich důchodu a na vánoce pak dostávali pravidelně třináctou penzi. Od příštího roku se pro důchodce zruší poplatky u lékaře
i v lékárnách, všechny léky na předpis by měli mít zdarma. Chystáme i další výrazná opatření ve všech oblastech života naší zem.Řekl jsem vám jen ta, o kterých si myslím, že vás budou zajímat. Je to ohromný
projekt a pracují na něm usilovně a pečlivě všechna ministerstva."
"Tak to bude trvat opravdu dlouho."
"Je pravda, že nechceme nic uspěchat, ale otálet také nemůžeme. Musíme však postupovat systematicky, uvážlivě a hlavně nenápadně. Nejdůležitější bude to všechno zharmonizovat a správně načasovat. A bez zbytečné publicity."
"A co tomu všemu řekne státní kasa?"
"To je v pohodě.Peníze máme.Něco jsme našetřili, něco ještě nahospodaříme důsledným vybíráním daní a taky si velký příjem slibujeme vrácením všech rozkradených majetků a zabavením peněz z těchto krádeží z účtů všech nepoctivců."
"To je docela odvážné předsevzetí."
"Nebojte se, už víme jak na to. A pak, milá paní Nováková, máme v této zem velký poklad, když ho uvážlivě a hospodárn zužitkujeme, bude se nám všem žít lépe než v Dubaji."
"To je úžasná perspetiva, báječné vyhlídky. Už se toho asi nedožiju, ale této zemi a všem dobrým lidem v ní bych to moc přála. Zaslouží si to."
"Pane ministře, vrátil byste mi, prosím, tu tašku s nákupem. Už jsem doma. Děkuji vám za doprovod i vyprávění. Byla to moc pěkná pohádka."
Tipů: 3
» 10.02.12
» komentářů: 1
» čteno: 740(6)
» posláno: 0


» 10.02.2012 - 23:53
...
ano, pohádky mám moc ráda :-)))

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Příběh všední | Následující: Očekávání
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
online
1 skrytých [1]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.