Jackeline1984

» registrace: 21.01.2017
» 35, žena
» děl: 1
» komentářů: 2 / 20
Komentáře k dílům uživatele :
31.01.2017 - 00:47
Jackeline1984: Zdravím všechny, jak jsem již psala, jde o moji prvotinu, takže se nebráním jakékoliv kritice. Já osobně považuji za úspěch, že moje dílo vyvolalo poměrně rozsáhlou diskusi. Jinak připouštím, že pro některé čtenáře může být povídka obsahově nudná. Nicméně, pro ty, co to mají podobně jako hlavní hrdinka, to může být zajímavé. S rozčleněním textu také něco udělám, asi by nebylo od věci rozdělení do více částí na pokračování. Zahrnout 11 let (včetně doslovu 17 let) do jedné povídky asi nebyl nejlepší nápad.
Psát rozhodně budu dál, se svým tajemstvím jsem se chtěla svěřit alespoň (virtuálnímu) papíru už dávno. Teď jsem však byla měsíc doma se svou dcerou, protože měla plané neštovice, a tak jsem po večerech psala. Dnes jsem se vrátila do práce a bude to s časem na psaní horší. Ale budu postupně zkoušet dál, a nehodlám zůstat jen v intimní sféře. Například příběhy z prázdninových cest, které podnikám se svými dcerami, osloví možná širší okruh čtenářů. :-))
30.01.2017 - 19:35
Adramelech: Paulmatthiole: Máš pravdu. Od nylonu a kůže jsme přece jenom už dost odbočili. :-)
30.01.2017 - 19:30
Paulmatthiole: Adramelech: Víš, těch případů, kdy kantor zhnusí předmět i talentovanému dítěti, je celkem dost. Třeba se někdy setkáme, v reálu, a rozebereme to z více úhlů - je to věc na proklatě dlouhé povídání a už se příliš odkláníme od tématu :-)
30.01.2017 - 19:20
Adramelech: Paulmatthiole: Když jsem chodil do školy, bylo úkolem pedagogů děti vzdělávat, nikoli motivovat. Asi dnešní době už nerozumím. Pořád se divím, jak je možné, že se dnes tolik dětí ve škole nenaučí ani pravopis. Není to snad proto, že je tam učitelé místo vzdělávání motivují? :-)
30.01.2017 - 18:45
Paulmatthiole: Adramelech: No, klidně rozeber i to ostatní :-)

Adramelechu, nejen tvůrčí člověk s literárním talentem se nenechá demotivovat ničím a bude psát bez ohledu nejen na kritiku, ale prakticky na cokoli, je to silně dvojsečně psáno :-)

Co se té dívčiny týče, hájíš tu (v podstatě) lidi, jejichž posláním je lidi motivovat, nikoliv je demotivovat na základě jejich pochybných závěrů (a to, podle mě, pojem "nedětská práce" opravdu znamená). Mně to bylo interpretováno tak, že s těmito lidmi nechce mít nic společného - a to je bezvadný výsledek práce, na který může být každý pedagog opravdu hrdý. Oni nepochybně vědí, že by to v oblasti literární nikam nedotáhla... nn, v tom punktu si, obávám se, nebudeme rozumět.
30.01.2017 - 18:34
Adramelech: Paulmatthiole: K tématu demotivace: Opravdu tvůrčí člověk s literárním talentem se nenechá demotivovat ničím, nýbrž bude psát dál bez ohledu nejen na kritiku, ale prakticky na cokoli. Dostojevskij téměř po celý život zápasil s obrovskými finančními problémy, jak je hojně doloženo v dopisech adresovaných hlavně jeho bratrovi , ale psal dál a ani ho nenapadlo, aby se upíchnul někde jinde, kde by uplatnil své technické vzdělání. Celé plejádě sovětských autorů slintala za patami KGB, ale oni stejně psát nepřestali; některé z nich musela KGB oddělat, aby od nich byl pokoj. Ve výčtu příkladů by se dalo ještě dlouho pokračovat. Kdo je k psaní "povolán", toho nic neodradí. Ergo, není ta holčička, kterou demotivovalo negativní hodnocení její školní slohové práce, nakonec spokojenější na poli exaktních věd? Co když ti vystudovaní profíci poznali, k čemu se holka hodí a k čemu se naopak nehodí?
30.01.2017 - 15:45
Paulmatthiole: Adramelech: no nevím... natvrdo: zkoušel jsem napsat něco jako kritiku asi ve dvou či třech případech, když mě o to autor ve vzkazech sám požádal. Upřímně, byla to práce na pár hodin a i tak si myslím, že nešlo o kritiku v pravém slova smyslu. Ale možná je to tím, že mám IQ pod normálem. Tady, kde lidé mají problém sepsat komentář čítající víc než pár desítek slov (protože na to údajně nemají čas, kdežto na opravdu bedlivé pročtení díla a vlastní tvorbu evidentně ano), je přinejmenším sporné, do jaké míry lze takový komentář považovat za projev objektivní kritiky.

Co tedy znamená přesně (alespoň tak přesně, jako když v rovnici vyjde x = 1) pojem "sečtělý, sečtělejší"? Je to ten, kdo přečetl x děl (přičemž x je větší, než počet děl, která přečetl autor)? Je to ten, který se ponořil do všech žánrů? Nebo je to tak nějak oboje dohromady (ale jak přesně, tedy)?

Příklad - mám rád Jiráska - někdo ho vysloveně nenávidí. Byl oligofrenní Jirásek, protože neuměl psát? Jsem oligofrenní já, protože ho čtu? Možná jsme oligofrenní oba :-) Pokud nemám rád jiného autora, mám právo prohlásit o něm a jeho čtenářích totéž?

Hele, byl jsem u toho, když holce ze základní školy ohodnotili vystudovaní a zřejmě tudíž minimálně z musu sečtělí "profíci"její slohovou práci jako "příliš nedětskou". Takže ne jako něco, co se nedá číst, kde by byly chyby gramatického rázu, mizerná slovní zásoba nebo slovosled... a řeknu jedno, ta holka se na psaní vykašlala, protože jí to za to nestálo. Věnuje se exaktním vědám a má klid. Proč asi?
30.01.2017 - 14:51
Hazentla: Adramelech:
To je debata, kterou už jsme vedli. Můj názor je ten, že hodnota literární tvorby je zcela relativní. Záleží, kdo čte.
Pro maminku daného žáka zš je hodnota jeho slohové práce jistě zcela vyšší než celé sebrané dílo Joyce + Prousta + Kafky + nevim koho.
A o tom, jaký přístup komu prospěje si musí rozhodnout autor sám.
Já se zase domnívám, že vybalit na někoho rovnou "to se nedá číst" je demotivující. Tím pádem to může vést k tomu, že někdo, kdo by se třeba s trochou podpory rozepsal, psát přestane. Protože si řekne, že to smysl nemá.
Kór když vlastně nevíš (je to tady literární server), jestli to píše literární kritik- profesionál nebo maminka žáka zš...
Hodnoty jsou relativní věc. Tím pádem si může každý najít hodnotu v něčem jiném. Což ve svém důsledku vede k tomu, že je na světě hodně hodnot (abych zkusila demagogické dovádění věcí do důsledku ve tvém stylu). :)
30.01.2017 - 14:40
Adramelech: Hazentla: Nesouhlasím s tím, že kritika "je jen dojmologie - líbí/nelíbí". Každá umělecká tvorba má svá pravidla a nejen profesionální literární kritik, ale i trochu sečtělejší člověk dokáže rozpoznat úroveň textu. Kdyby hodnota literární tvorby byla zcela relativní, tak by nebyl žádný rozdíl mezi hodnotou slohové práce žáka základní školy a hodnotou textu třeba takového Prousta nebo Joyce. Domnívám se, že tvůj přístup začínajícím autorům neprospívá, neboť když je nikdo neupozorní na nedostatky jejich textů, pak nemají motivaci svoji práci zlepšit. Kromě toho přiznávat hodnotu bezcennému de facto znamená upírat hodnotu cennému, což ve svém důsledku vede k popření hodnot vůbec.
30.01.2017 - 12:18
Hazentla: Adramelech:
Pedvo poukázal na to, co si myslí, že jsou literární nedostatky toho díla. A může si to myslet víc lidi.. Pak se najde někdo, kdo si myslí, že záměrná pomalost textu a opakování stejných motivů je záměr... zdůrazňující obsesi, posedlost hlavní hrdinky.
(Jen pro pořádek, já si nemyslím ani jedno z toho, myslím si, že veškerá kritika tady je jen dojmologie - líbí/nelíbí; všichni jsme tady amatéři, protože tohle je amatérský literární web)
Autorce to může pomoct v další tvorbě, třeba se rozhodne ten text přepracovat. Ale bude to ten samej text? Nebo to bude jen text přepracovanej podle toho, co říká pedvo? Nebo třeba co říká x dalších, ale stejně to už bude jinej text. Lepší? Horší? Ale bude to text, kterej napsala Jackeline1984 podle toho, jak to sama cítí? To, jestli, jak a kam se bude dál vyvíjet, je na mne moc citlivá záležitost, na to abych si troufla u nějakého textu šmahem hodnotit "literární úroveň"...
Co je to literární úroveň? A kdo jsou hodnotitelé?
To by byla stejná debata, kterou už jsme vedli.
Rozdělení do odstavců, čím kratších, tím líp, dá tomu textu jen to, že se to bude líp číst. Úlitba línému čtenáři, na kterou taky autor může, ale nemusí přistoupit.
30.01.2017 - 11:57
Adramelech: Hazentla: Na vady díla výše poukázal pedvo. Ty sis těch nedostatků nevšimla? Rozdělení textu do více odstavců by literární úrovni povídky nijak nepomohlo.
30.01.2017 - 11:27
Hazentla: Jackeline1984:
Tady jsou všichni, co se teprve učej :) Hlavně se nesmí člověk nechat demotivovat :)
30.01.2017 - 11:25
Hazentla: Adramelech:
Hm... příměr s Kafkou je pravda jen částečně... protože něco jiného je blok textu v knize, něco jiného na monitoru...A on Kafka taky určitě nějak začínal... :)
Tak proč hned brát lidem chuť do psaní?
30.01.2017 - 00:51
Jackeline1984: Děkuji za vaše názory a tipy. Teprve se učím, jde o prvotinu.
28.01.2017 - 22:38
Adramelech: Hazentla: Větší členění textu by jistě bylo ku prospěchu věci, ale problém asi nebude jenom v těch dlouhých odstavcích. Třeba v Kafkových románech člověk na odstavec hned tak nenarazí, a jak dobře se to čte. Já bych autorce doporučil, aby pro zvýšení čtivosti začlenila do případného pokračování své prózy též latex, pouta a bič. Pak by se čtenáři snad mohli přestat rejpat v odstavcích. :-)
28.01.2017 - 20:50
Kajuta: Prózu hodnotit neumím a erotice rozumím jak koza petrželi. :-) Ale určitě bych byl také pro odstavce.
28.01.2017 - 20:39
Hazentla: Já si myslím, že číst se dá ledacos... .. Nicméně, tady by možná...neuškodilo minimálně to rozčlenit ten text na odstavce, aby z toho nebyl ten šíleně dlouhej blok... Četlo by se to líp.
Nápad to má. :)
28.01.2017 - 16:36
Adramelech: Nic proti posedlosti nylonem a kůží, ale ta povídka se fakt nedá číst.
28.01.2017 - 13:05
pedvo: Pokoušel jsem se tím prokousat, marně. Zdlouhavě psané, děj se vlíkne, kdejaká podrobnost je několikrát opakovaná.
28.01.2017 - 01:40
Tara: Nedá se to číst, z více důvodů...promiň.

© 2011 - 2019 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

Patos

Ty nejlepší útržky z každodenního, místy bláznivého, života.