Malé zamyšlení

... původně komentář ke gabkinovu dílu: Počátky, ale pak se mi zachtělo oprav a doplnění... je dost osobní, takže ho zveřejňuji i tady...
» autor: čubík
… pomalu se blíží první říjnový víkend a já nikam nejedu…

… vždycky jsem si nechal volný pátek, abych v pohodě dobalil a po třetí hodině vyrazil na přímý autobus do Počátek… posledních několik let o pár hodin dříve, abych na místě pocoural, poseděl, něco nakoupil a pomalu (se zastávkou na svačinové lavičce) odkráčel alejí na Valchu…
… na terase nikdo, hospůdka zavřená, ale potom se objevil gabkin, Štěpina, Petr a byl jsem jako doma…

… zprvu nás jezdilo tolik (snad 45), že jsme se jen díky organizačnímu umu Štěpiny vešli do velkého baráku, ale časem jsme se „smrskli“ na 15 účastníků…
... někdo přijel jen na odpoledne, večer, někdo na jednu noc, pár lidí na celý víkend…
... pak byli i nešťastníci, kterým víkend zmařil šéf, jiné neodvolatelné akce, nemoc, změněné autobusové spoje - minimálně 5-6 našinců by moc rádo přijelo…
… ty poslední srazy byly sice poněkud komornější, ale stejně prima…

… u ranních švédských stolů si mohl každý vybrat, obědy i večeře mi vždycky chutnaly a také jsem je nezapomněl v kuchyni pochválit…
… každý si mohl dělat co chtěl, jít na výlet, na houby, jen tak povídat na prosluněné terase, atd…

… v sobotu kolem třetí jsme tradičně nakopli pomalé vrtule a vyrazili ke studánce se zázračnou mužnou vodou (gabkin s krosnou plnou petek), též skleněná baňatá flaška plná modrého libresáckého (zpočátku literátského) alkoholového pitíčka, kterou gabi u Petra natankoval, kolovala mezi všemi, kteří byli při chuti, dospělými, samozřejmě…
… na zpáteční cestě jsme na posledních srazech založili s Vulkánem tradici koupání v rybníce…

… sobotní večery byly několikrát ve znamení tance, kdy se na parket odvážili i celoroční netaneční dřeváci, na prvním místě já, Jehlaspichlas alias jankennethlister, drsnosrstý kokršpaněl, atd…
… nezapomenutelně exceloval se svým lázeňským tanečním krokem Kars s kouzelně éterickou partnerkou labutí… i mnohé jiné a jiní…
… v páteční, nebo sobotní večery, naši náladu povznesl zpěvem a hrou na kytaru G.P., jeho hosté i někteří z našinců…
… dvakrát bylo i karaoke, které G.P. obětavě přistěhoval…

… poslední dva roky jsme v neděli na terase, po jedenácté hodině s Vulkánem skoro osaměli (po velkém loučení se všemi), dali si šampíčko s doutníkem, vedli charakterní řeči a před mým busem do Prahy zajeli do restaurace U sv. Vojtěcha na polední dlabanec a kafíčko – také základ tradice, která už nebude pokračovat…

… majitel Valchy Petr Tomandl byl vždy přátelský a dlouhá leta pořád stejný... když nás bylo hodně, tak několikrát venku rožnil vepřovou baštu se švédským stolem příloh…
… nějak se to člověku nechce věřit, ale i Petr zestárnul, pár let ještě v důchodu Valchu táhnul, ale konec zákonitě přijít musel…

… budiž ti dopřána dlouhá léta ve zdraví, Petře…
...

… v pátek po poledni půjdu na dlouhou masáž a pak se stavím v Týnské literární kavárně (kde byl skoro před devíti lety založen Libres), dám si kávu s mlékem a becherovku (modré alkoholické pitivo nemají), těch jsem si dal pár, než mě kdysi Levandule neodolatelně přitáhla z Petrovy hospůdky, abych zpíval karaoke: tys to slíbil, čubíku!
… tak jsem do početného diváctva (s mohutnou podporou nachlazeného G.P.) poslal: Železniční vlečka porazila křečka + Mámu od Luneticů… dodnes slyším Levanduli, jak se charakteristicky a neodolatelně směje, však i jiní si to užili…

… rád si zavzpomínám a bude mi dobře, ale i trochu…

PS, … první Počátky byly zvláštní i díky gabkinovi, který mě z normálního přestěhoval na VIP pokoj (měl jsem pak na starost slepého Zahira), takže jsem mohl poskytnout po půlnoci komfortní sprchu milé osůbce, se kterou jsem pak navázal zvláštní vztah, ve kterém setrváme až na věky věků… Amen

Díky za všechno, gabi…:)
Tipů: 15
» 28.09.20
» komentářů: 19
» čteno: 814(21)
» posláno: 0


» 29.09.2020 - 02:53
1
Tak tomu rozumím, jezdím na Mohelnický dostavnik asi 40 let.Jeden rok nebyl.Sbalila jsem batoh, spacák a jela.Prostě jsem nevěděla co bych ten poslední víkend v prázdninách jiného dělala.Nebyla jsem sama kdo tam takhle přijel.Prošla jsem si to místo, zavzpomínala, přespala pod širákem a odjela s takovým pocitem ,že děkuji za všechny ty roky a vzpominky.:-).Smutek ,že už Dostavník nepřijede a radost že jsem tam mohla být.
» 29.09.2020 - 06:49
Nepatřím mezi časté účastníky, ale i tak mi někteří utkvěli a nikdy nezapomenu...
» 29.09.2020 - 10:28
https://youtu.be/uJSobaucFsA

před 10ti lety v Počátkách jsem po prvé měla na testu 2 čárky - věděl si to ty, Jarda a milá osůbka ;)
» 29.09.2020 - 10:40
Za všechno může Čas...
Moc fajn čtení.
F
» 29.09.2020 - 12:33
vavaoko: Romana Šamanka LadyLoba: Lola Black: divoženka1:
Nevím co napsat abych nepokopal klávesnici slzama a nudlí z nosu

A tak dávám ST za všechny ty roky.
» 29.09.2020 - 15:33
divoženka1: ... 40 let, tak to je sakra tradice po které bych byl naměkko... příští rok se o tomto víkendu na Valchu vrátím, ale s ubytováním v penzionu U karásků a všechna naše místa si projdu...
» 29.09.2020 - 15:35
Lola Black: ... pamatuji Tě v černém, ale pracovně jsi byla ponořena v bílé...:)
» 29.09.2020 - 15:38
Romana Šamanka LadyLoba: ... jo, tenkrát nás bylo hodně a my byli na pokoji ve čtyřech... to jsi zrovna dorazila z pouti do Compostely, myslím...
» 29.09.2020 - 15:42
vavaoko: ... jednou jsem vaši rodinu, myslím, fotil... buďte zdrávi až na věky věkoucí...:)
» 29.09.2020 - 15:47
René Vulkán: ... mám návrh na jinou tradici, Vulkáne a to, že bychom si dali každou první neděli v říjnu bublinky s doutníčkem doma...
... případné fotky si můžeme poslat přes WhatsApp...:)
» 29.09.2020 - 18:47
čubík: jo :-)
» 29.09.2020 - 22:00
René Vulkán: Romana Šamanka LadyLoba: čubík:
jen aby jste nešvindlovali s teplotou vody ve vaně!
» 29.09.2020 - 23:51
gabkin: ... ve vířivce je místa dost, můžeš k nám žbluňknout s teplotoměrem...
» 30.09.2020 - 07:34
čubík:
https://mohelnickydostavnik.cz

Moc pěkně se loučí
» 30.09.2020 - 07:37
čubík: https://mohelnickydostavnik.cz

Tak to byl Dostavník možná se bude libit rozkloučeni Sandyho Noska slovem i pisničkou
» 01.10.2020 - 22:37
Počátky jsem zažila třikrát, poprvé ve "zlomovém" roce 2011. Na ty asi vzpomínám nejvíc. Cesta mi - díky sbírání keší po trase - trvala skoro 7 hodin, dorazila jsem právě včas, abych se zúčastnila procházky ke studánce. Vzpomínám, jak jsem po příjezdu váhavě oslovila Štěpinu, že "nevím, nejsem zrovna moc družná..." Odpověděla, že takoví tu jsou skoro všichni :-) ) Pobyla jsem tři hodinky, spíš poslouchala než povídala a vyrazila zpátky. Cestou ve tmě jsem ještě párkrát zabloudila a domů dojela skoro o půlnoci. Pořád mám ještě schovaný kšilt se svým jménem a léčivý kamínek od "strýčka" Karse. I ty další Počátky byly fajn - velké díky za ně :-)
» 04.10.2020 - 21:37
divoženka1: ... Mohelnický dostavník byl kvalitou srovnatelný s Portou a pro všechny byla čest si tam zahrát... švagr je také odkojený country, na Dostavníku sice nebyl, ale spolupořádal Porty a dodnes jezdí po festivalech v Čechách... velké, organizačně i finančně náročné končí, malé zatím přežívají...
» 08.10.2020 - 23:28
TetaKazi: ... kšilt i všechny poznávací pomůcky z jiných srazů mám ve zvláštní krabici, kromě jiných vzpomínek...
... kamínky od Karlíka s dřevěnou pohovkou jsou vystaveny na zvláštní polici, kde je mám stále na očích...

... ale není všem dnům konec, jen letos, vždyť Valcha bude mít jiného majitele a ten bude rád, když mu přijede na podzimní víkend 10-15 lidí, ale teď už jen sami za sebe...:)
» 09.01.2022 - 21:04
Počátky jsem navštívil celkem třikrát, pokaždé jsem si odvezl spoustu pestrých zážitků, z neposlední doby návštěva restaurace U sv. Vojtěcha s Čubíkem a René Vulkánem. Ve svých vzpomínkách na tohle místo nalézám blažený klid jako na Valše. Nikam nemusíte spěchat, občas se o vás otře studený vítr nebo na okraji silnice spatříte dub "topolovy" ojedinělou odrůdu tohoto druhu stromu... a zároveň spoustu vzpomínek na ostatní lidi, množství historek - škoda, že je to napled.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Počátky budou, ale trochu jinak | Následující: Sušátky 2021
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Eyrekr [12], Tamara J [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.