Je mi smutno..

O diskuzi, která nikam nevede. Omlouvám se za trochu expresivnější výrazy, typografické chyby jsou úmyslné, ale někteří je ani nepostřehnou.
» autor: M.A.Rek
..vidím modře
jak,to,tu,
dře
jak prdelí vo pražce
jak v nějaký frašce
jak,to,tu
vře
mezi ňoumy a ňoumamy,
chybama a chybami,,
tečkami a mezerami,,,
horkými hlavami,,,,
jak,to,tu
vše
jen čeština vodsere.
Básníře dožere..
Jiný se vožere...
Další se sebere....
Jak,je,mu
tíže.
Že?
Jeden se zlobí
za chyby co spáchal,
druhý na něj se zlobí,
za to ho vymáchal,
třetí se zlobí,
že mu čtvrtý radí,
a tomu pátému
obsah zase vadí
šestý raději
od ostatních nic nečte,
sedmý je dotčen
co mu osmý vyčte,
devátého zajímá
jenom to jeho,
a desátý?
Ten sere se do všeho.............
» 19.09.20
» komentářů: 116
» čteno: 1022(39)
» posláno: 0
Ze sbírky: "Verše" pro Ezi


» 19.09.2020 - 20:35
Pohoda co tu byla se někam vytratila :-(
» 19.09.2020 - 20:38
divoženka1: Pohoda je jen to, co sem sami přinášíme. Není jí zde málo, ale snad to bude ještě lepší.
» 19.09.2020 - 20:41
Paulmatthiole
Podívej, Marku - nabízím ti jednoduché řešení: založ si svůj literární web a ukaž, jak se správně vede. Nastav si tam svá pravidla a svoji formu... svobody :-)

Jasně, že diskuse nikdy nikam nevede. Proto mě diskuse přestávají bavit - přejdeme tedy k blokování autorů s opačnými názory? Ano? Mám to udělat? :-)
» 19.09.2020 - 20:42
Hazentla
Tak šup, šup... Nikdo tady nikoho násilím nedrží...
A až odsud vyšumí "milovníci poezie", co nejsou schopní dát dohromady větu bez pravopisné chyby, tak to může začít zase fungovat jako litweb.
To je to naprosté minimum.
» 19.09.2020 - 20:42
Paulmatthiole
divoženka1: Divoženko, opatrně. Možná by se nevytratila, kdyby tady lidi přemýšleli, než něco napíšou, že? :-)
» 19.09.2020 - 20:44
Snad :-)
» 19.09.2020 - 20:50
Paulmatthiole
divoženka1: Myslím si, že docela jistě, jaképak "snad". Potom, až dojde na holá data, se zase budeme bavit o tom, že se minulostí zabývat nebudeme? :-)
» 20.09.2020 - 00:16
2
divoženka1: Hazentla: ttragelaf: Paulmatthiole:

Kdepak, to by nebylo jednoduché řešení. Nepovažuji za jednoduché dělat něco, co jiní už dělají dobře, a protože už ví jak, dělají to určitě lépe než bych to dělal já. Ber to jako poklonu a poděkování za vše, co zde děláš. A že to jde dělat ještě lépe, to jistě víš a snažíš se o to. Tímto dílkem Ti to nechci kazit, ale naopak – pomoci.

Tím "dílkem" jsem jen chtěl ukázat nesmyslnost debat bez řešení. Vždy tu asi budou autoři, kteří z pohodlnosti, neschopnosti, nebo nepochopení a z neochoty, budou odmítat určitá jazyková a typografická pravidla. Ano, vadí mi to, rve mi to oči, protože s texty pracuji, ale nic s tím nenadělám.
Ještě víc mne však vadí mnohdy dehonestující odsuzování zmíněných, když by stačilo ve vzkazu a ne ve veřejném komentáři dotyčného upozornit na chybu či chyby.
A vůbec nejvíc mne vadí, že sám občas napíšu trapnou chybu, nebo se překlepnu. Tímto i děkuju těm, kteří mne výše uvedeným způsobem upozornili.
Co mne ale přímo děsí, že se i jen naznačuje možnost selekce autorů pod záminkou čistoty literárního webu. Co bude následovat? Čistota rasy, smýšlení? Doufám, že tomu tak není, a jde jen o určitou nadsázku.

Blokovat autory s opačnými názory? Jestli to máš udělat? Na to Ti odpovím Tvoji vlastní větou. Nastav si svá pravidla a svoji formu... svobody :-)


To jsou odpovědi adresně pro Paulmatthiola, ale jsou to vlastně odpovědi všem. Všem tímto i děkuji za jejich komentáře, především Ttragelafovi za doplnění.
» 20.09.2020 - 00:57
Pokud má někdo potřebu sebevzdělávání v základech typografie:

http://www.nabla.cz/obsah/cestina/
http://www.uceninenimuceni.cz/informatika-1/3-textovy-editor/zak
lady-psani---typografie

https://www.radirna.cz/office/zaklady-typografie.html
» 20.09.2020 - 03:56
Paulmatthiole
M.A.Rek: No, píšeš o dehonestaci takových autorů. Já nemám rád, když autor uveřejní dílo a potom očekává, že mu někdo šeptem, decentně a stranou sdělí, že tam má ty a ty nedostatky. Veřejné dílo = veřejný komentář. Soukromé dílo = sokromý komentář. Jasné, přímé, normální.

Nota bene, na Libresu jsou prostředky, jak chyby eliminovat - a jak jsem napsal, autor má právo je ignorovat... a tím pádem prostě přijímá riziko, že mu někdo k dílu napíše něco, co se mu nebude zamlouvat.

Já svoji formu svobody nastavenou mám, Marku, nejsem ten, kdo ji hledá :-)
» 20.09.2020 - 03:58
Paulmatthiole
ttragelaf: Jsem rád, že se ozvala fundovaná cenzura :-)
» 20.09.2020 - 10:27
2
Paulmatthiole: Stále v našem dialogu cítím určitou kontroverzi. Zbytečnou...

Ani náhodou nezpochybňuji právo na komentáře, včetně těch o chybách. Ani odmítavé reakce a odmítání komentářů.

Myslím, že je to vše o určité vzájemné úctě.
Na jedné straně je o úctě k jazyku, který většina z nás má za mateřský, a který si rozhodně nezaslouží být przněn. Nejen co do gramatiky, ale i co do základní typografie, která k jazyku bezesporu patří. Též o úctě k těm, kteří chtějí v dobrém poradit a upozornit na chyby a nedostatky, a o úctě k sobě, tyto rady využít.

Na straně druhé je i určitá úcta k autorovi. Nemusím s ním souhlasit, nemusí se mi jeho „dílo“ líbit, ale již jen to, že naprostý amatér a samouk vyslyší vnitřní puzení, a na papír či monitor vyvrhne své sdělení, zaslouží určitou úctu. Znám dnes už desítky autorů (opravdu desítky), kteří za sebou mají jednu, dvě, více knih, které jsou čtivé a čtené, ale rukopisy jejich děl po gramatické stránce, to byla bída a utrpení. Zde nastupuje určitá dělba údělu – tedy práce jazykového redaktora. Výsledkem je něco, co se dá číst a má co říct.

Tedy, jen zopakuji – je to jen o úctě, toleranci a pokoře. Všech.

To je zde taky můj poslední komentář na téma o češtině v modrém.
» 20.09.2020 - 11:04
2
Jen malinká poznámka:
Když jsem na Libres přišla, přiletělo mi zpočátku do vzkazů slovo Špit: ... a upozornění na chybu. Řekla jsem si: Jejda! A s poděkováním chybu opravila.
Špit: jsem posílala i já autorům do vzkazu, pokud jsem si všimla chyby. Opravili ji a poděkovali mi. Úplně v pohodě.
To je vše, co k tomuto řeknu. Časy a lidi se mění.
Přeji všem hezkou neděli :-)
Díky milý autore za toto dílko ;-)
» 20.09.2020 - 11:10
Lilith: Děkuju, Lil. I Tobě krásnou neděli.
» 20.09.2020 - 11:16
Hazentla
M.A.Rek: Lilith:
Jo, Lilith, taky jsem to tak dělala...
A pak se v těch vzkazech začalo objevovat víc a víc držkování a míň a míň tebou zmíněné jejda, děkuji.
A i těch chyb bylo víc a víc.
A jak sama vidíš, lidé si dávají míň a míň práce s tím, co píšou, v komentářích už na to kašlou úplně (na co, že jo, třeba tečka na konci věty je stejně strašidelná), tak se nediv, že je prostě čas, máchat si v tom čumáčky veřejně.
A M.A.Rkem zmiňované puzení psát, které údajně vyžaduje úctou už samo o sobě, to je asi jako by mělo úctu vyžadovat, když někde někoho znásilníš na ulici... Protože láska, bro.
» 20.09.2020 - 11:31
2
Lilith: Hazentla: Snahu napsat básničku (byť mizernou) srovnávat se znásilněním na ulici – bez komentáře.
» 20.09.2020 - 11:35
2
K tomu nemám slov, uf, je mi fakt smutno...
» 20.09.2020 - 11:38
1
Lilith: Já vím, mne víc, než když jsem to psal...
» 20.09.2020 - 11:46
1
Lilith: M.A.Rek: jsem ráda, že tu jste
» 20.09.2020 - 12:18
Hazentla
divoženka1: Lilith: M.A.Rek:
Popravdě, já nejsem ráda, že tu jste.
» 20.09.2020 - 12:22
1
Já jsem rád, když mě někdo na chyby upozorní, můžu je opravit. Nikdy jsem nepatřil k premiantům, občas zapomínám a po mozkové mrtvici mám řadu komplikací. Faktem ale je, že gramatiku by měl autor dobře ovládat. Ovšem to by chybující asi měli přestat publikovat?
» 20.09.2020 - 12:33
Lilith: divoženka1: Hazentla:

Hazentlo, mám z toho být smutný? Zaskočený? Potěšený? Popravdě, je mi to jedno. Ale stále si Tě ještě vážím. A děkuju. Už jsem i chvíli uvažoval, zda nezvednout kotvy. Ale Tvůj komentář mne přesvědčil, že mám zůstat. Tak mi to, prosím, promiň, že Ti tu radost neudělám. A doufám, že zůstanou i další, kteří chtějí psát a zlepšovat se v tom, byť měli třeba též zaječí úmysly. Děkuji Ti za pomoc při rozhodování.
» 20.09.2020 - 12:35
1
Psavec: Děkuju. Nepřestat! Zlepšovat se!
» 20.09.2020 - 12:40
1
M.A.Rek:
Samozřejmě, psát se bude dál a nikdo mě nikdy od toho neodradí ;-)
Tak a juchám na kole na čerstvý vzduch nabrat energii a s velkou radostí se vratím :-))
» 20.09.2020 - 12:42
Hazentla: Ahoj! :-D
» 20.09.2020 - 12:45
Hazentla
M.A.Rek:
Přeber si to po svém.
Jsem si naprosto jistá, že kotvy, z mého pohledu bohužel, nezvedne ani jeden z vás, protože tak nějak víte, že nemáte kam...
;)
Ale doba, kdy se tady akorát vzájemně plácalo po ramenou, a která dovedla Libres tam, kde je teď, ta už skončila.
Tak snad to přežijete ve zdraví.
Dveře ven jsou kdykoli otevřené.
» 20.09.2020 - 12:48
Hazentla
Lilith:
To je mi naprosto jasné, že se "vratíš"... A třeba se na tom kole naučíš psát tečky za větou. Užij si to.
» 20.09.2020 - 13:05
1
divoženka1: ..jsem rád, že jsi ráda, že tu jsou :) Dvě tečky na to. :)
» 20.09.2020 - 13:08
Lilith: užij si to je tam pěkně,v týdnu mi dorazí nové kolo už se taky těším
» 20.09.2020 - 13:11
1
M.A.Rek: Lilith:

rád vás čtu, ať píšete na tomto či onom břehu. .)
» 20.09.2020 - 13:21
Myslím si (zatím), že jste všichni docela rozumní. Přikláním se s tím názor pro tentokrát k ttragelagovi. Všichni rozumíme tomu, oč tu jde. Jde jen o to, jestli se to nějak promítne v činech. Svůj názor už jsem napsal mockrát, nejexplicitněji teď asi v komentářích u díla j.m.

Víc bych k tomu pro všechny dodal jen slova klasika: "Výsosti, nenechte prchlivost cloumat svým majestátem."
Dokud bude diskuse konstruktivní, nebude na Libresu nikdy zle.
» 20.09.2020 - 13:31
drsnosrstej kokršpaněl:
Líbí se mi Tvůj komentář.
Taky přidám slova klasika:

Buďme svorní, žlutá je barva naše!

A dodávám – modrá taky.
» 20.09.2020 - 13:38
Taky bych napsala komentář z pohledu "svojí pravdy", o které jsme se tady nedávno bavili... ale nechci být "ten desátý" z Markova seznamu v básni.
Tak jen - Marku, dobře jsi to vystihnul!
» 20.09.2020 - 14:32
1
Tara: Milá Taro, nikdy jsem Tě nepodezíral, že by jsi mohla být ta „desátá“ na seznamu. Naopak, Tvé komentáře a konstruktivní připomínky a rady bych zde dal za vzor. Pomáhají a neodrazují! Však jsem jich od Tebe dostal. Děkuji Ti i za ně. ;O)
» 20.09.2020 - 14:37
Kajuta: ..Díky. ;o)
» 20.09.2020 - 14:40
2
Hazentla:
Víš co? Až budeš mít ve sbírkách tolik báseněk a fejetonů a povídek a kompletně autorsky vydané dvě knihy, kde mně nikdo nedělal korekturu a jsou bez chyb, dokonce jedna mnou ilustrovaná i obálky jsou moje vlastní kreativita, další kniha je skoro hotová... pak se budeme bavit o zapomenuté tečce za větou :-)))
» 20.09.2020 - 14:45
Hazentla:
Jinak samozřejmě nejsem proti upozornění na chybu, nikdo není dokonalý, ani ty.
Ale vyhazovat nás z modra nikdo nebude. ;-)
» 20.09.2020 - 15:25
2
ttragelaf: Tara: Psavec: Paulmatthiole: Lilith: Kajuta: Hazentla: drsnosrstej kokršpaněl: divoženka1:

Pro ty, kteří to s psaním myslí vážně, ale nejsou si sami se sebou příliš jistí, doporučuji svůj text před zveřejněním "prohnat" například přes tohoto Korektora:

http://www.liteera.cz/korektor/
» 20.09.2020 - 15:29
2
M.A.Rek: paráda děkuji to je fajn pomůcka budu to využívat pokud můj trucovitý tablet bude spolupracovat
» 20.09.2020 - 15:34
1
Tara: taky bych tě nepodezírala:-) souhlasím s Markem děkuji a ráda si přečtu tvé připomínky
» 20.09.2020 - 16:13
Hazentla
Lilith:
Lilith, nikdo vás odsud nevyhazuje. Já jenom nejsem ráda, že tu jste.
Tvoje knihy tady nic neznamenají, vizitkou zde jsou jen a pouze tvé básně a komentáře. A v těch ti budu vrtat do každé chybičky, protože každá chybička tady poškozuje to tebou milované modro.
» 20.09.2020 - 18:33
2
Hazentla: Ano, ostatní mají i více vydaných knih. A Ty? Myslím, že mé básně i komenty nejsou až tak špatnou vizitkou... rozhodně jsem je nikdy nemazala jako ty... Páč si za nimi stojím.
Myslela jsem, že jsi lepší člověk, ale nejsi.
Zdraví tě chudinka se svými vyblitíčkami ;-) a mch. informace o výletě na kole byla určena Markovi, ne tobě. Tak se prosím příště do toho nepleť ano ;-))
Měj se jak si zasloužíš. Ajuj.
Lil ;-)
P.S.: A píšu i jinde... nejsem tak ztracená... ;-)
» 20.09.2020 - 18:47
Hazentla
Lilith:
Lilith, tohle je veřejný prostor, cokoli tu napíšeš má tu ne/výhodu, že se toho někdo chytí.
Že ses poznala v některém z komentářů vypovídá hlavně o tobě. To, že soudíš ostatní, jestli jsou nebo nejsou dobrými
lidmi, vypovídá taky hlavně o tobě. A do třetice to, že se potřebuješ chlubit počtem vydaných knih, vypovídá taky jen o tobě. Nemám ani jednu z výše uvedených potřeb.
» 20.09.2020 - 18:47
Hazentla: Aha, proto mi naběhneš vždy po pár vteřinách ke každému mnou vloženému dílu, ale nic nemůžeš najít... hihi ;-))
» 20.09.2020 - 18:48
Hazentla
Lilith:
Nikdy jsi nemazala svou báseň? Ani tu o slepicích, viď?
» 20.09.2020 - 18:49
M.A.Rek: Omlouvám se moc, že toto musím psát pod tým dílem. Už dost. A Haz má snad taky rozum, abychom s těmito debatami už skončily. Nikam to nevede...
Tobě hezký večer ;-)
Lil
» 20.09.2020 - 18:50
Hazentla
Lilith:
Jasně, teď když jsme zjistily, jak si vymýšlíš, tak toho necháme...:)
» 20.09.2020 - 18:50
Hazentla: Jednu báseň. Ale ne vícekrát všechno dílo... ale tohle tu opravdu řešit nebudeme. Konec debaty. Tečka. ;-)))
Mluvím pravdu a ty to víš.
» 20.09.2020 - 18:52
Hazentla
Lilith:
To je věc každého autora.
Lhaní ostatně taky. Hlavně, že si za tím stojíš...:))))
» 20.09.2020 - 18:55
Hazentla: Stojím. Stojím si za svými díly.
» 20.09.2020 - 18:57
1
Lilith: Ono, vydaná kniha v nějakém půlsamizdatu, kde se víc knih rozdá než prodá opravdu není něco, co by z autora dělalo lepšího. Je to víceméně o tom, že si člověk zaplatí vydání knihy... taková je pravda...

Ale ty píšeš dobře a s pravopisem problémy nemíváš... o to víc nechápu, proč svou práci nad pravopisem a snahu psát co nejlépe nepřenášíš na jiné a je Ti jedno, když někdo napíše básničku s trojlístkem hrubek a stejně mu dáš ST... Spíš mi to od Tebe přijde takový vzdor kvůli vzdoru... s Tvou pečlivostí se ten názor "ST za cokoliv" přece slučovat nemůže... ?
» 20.09.2020 - 19:01
býval jsem pátý
teď jsem desátý
jen jsem někam kouk
už jsem Pytlík - brouk
» 20.09.2020 - 19:06
Paulmatthiole
M.A.Rek: "Na straně druhé je i určitá úcta k autorovi. Nemusím s ním souhlasit, nemusí se mi jeho „dílo“ líbit, ale již jen to, že naprostý amatér a samouk vyslyší vnitřní puzení, a na papír či monitor vyvrhne své sdělení, zaslouží určitou úctu."

Marku, nemám nic proti amatérům a samoukům, venkoncem jím, a nejen v této oblasti, budu napořád... my si ale nebudeme rozumět, obávám se. Pokud mně někdo jako samoukovi a amatérovi přijde a řekne, že je něco špatně, je na mně, abych s tím buď něco udělal, nebo se na to vykašlal. Když se na to vykašlu, tak jsou dvě možnosti - buď si mě už nikdo nevšimne v přesvědčení, že jsem ignorant, nebo se mi kvůli opakované chybě vysměje. A nemůže za to on, ale já - tohle nelze obejít...

Při zakládání serveru jsme měli určitou představu - a ta se, zlob se na mě nebo ne - v současné době nenaplňuje, a to zdaleka nejen v oblasti pravopisu nebo typografie. Na serveru je možnost nechat si dílo zkontrolovat, a to už od jeho založení - asehnat lidi, kteří to budou dělat pro server zadarmo, nebylo a zvlášť dnes není nic jednoduchého. A ti lidé sem kvůli tomu chodili a chodí každý den - aby viděli co? Nezájem... Jejich čas má stejnou cenu, jako čas kohokoliv jiného. Nebo nemá? :-)
» 20.09.2020 - 19:07
1
drsnosrstej kokršpaněl: Přesně to jsem čekala... prodej = úspěch. Sám musíš vědět, že přes e-shop se knihy poezie dobře neprodávají. Ale co přátelé a známí? A vlastní prodej? To mi dělá největší radost, že si to lidi přečtou a líbí se jim to a přijdou za mnou, kdy vydám další. Fakt se na to ptají. Proto připravuji další.
Od mala jsem si přála vydat knihu a to se mi splnilo... Nejsem žádná chlubilka, ale Haz mě opravdu osočuje nespravedlivě. Tak se jen bráním.
Jo, víš, jsem tolerantní člověk a zamnouřím oko nad nějakou tečkou, i když samozřejmě o ní vím, když mě to dílo opravdu zaujme. Jsem prostě klidná povaha ;-) beru vše s nadhledem. Ale nadávat autorům do chudáčků a jejich dílům říkat vyblitíčka... promiň, ve vší úctě, tohle se fakt nedělá...
» 20.09.2020 - 19:08
. oblíbená tečka, něco se porouchalo... hihi
» 20.09.2020 - 19:09
Paulmatthiole
Psavec: Jestliže sám o sobě víš, že děláš jisté chyby, proč tady to dílo nepošleš do Konceptů? :-)
Nikde není psáno, že ten, kdo píše s chybami, tady nesmí publikovat svá díla. O tom řeč nebyla a není...
» 20.09.2020 - 19:16
Hazentla
Lilith:
Z čeho tě přesně osočuju?
» 20.09.2020 - 19:17
Paulmatthiole
Lilith: Ano, ano, já vím - klidná povaha, Lilith, která bere vše s nadhledem. Zapomínáš dost rychle... v klidu to s Kajutou proberte - kdybych bral věci doslova, nemuseli jste tady být už ani jeden, plus Divoženka jakbysmet.

Jestli je tady někdo klidná povaha, je to moje maličkost. A díky tomu momentálně sklízím bohatou žatvu :-)
» 20.09.2020 - 19:19
1
Paulmatthiole:

prosím o nebrání mne do úst, děkuji. :)
» 20.09.2020 - 19:20
1
Paulmatthiole: Jsem klidná pořád... ale někteří lidé jsou prostě neskutečně nenechaví... a já to prostě nechápu... Chci prostě jen psát... To je vše...
» 20.09.2020 - 19:24
Lilith: Ale já Ti ty knížky přeju, chápu tu radost z toho, poklona za ně, je mi to všechno srozumitelné. Ale argument do diskuse to není. Něco jiného by bylo, kdyby to vydal Albatros a mělo to tisíce prodaných kusů - to by pak byl argument: Já jsem profík a můžu vám říkat, jak to máte dělat, protože pak můžete být úspěšní, jak já. Ale tak to není asi u nikoho z nás: ani u těch, kteří si knihu pro radost vydali, ani u těch, kteří se rozhodli do toho neinvestovat.
» 20.09.2020 - 19:26
Hazentla
Lilith:
Ale ty jsi před chvílí opravdu lhala.
;)
» 20.09.2020 - 19:28
Hazentla
Lilith:
Viz - rozhodně jsem nikdy básně nemazala.
;)
Jen aby bylo jasné jakou lež myslím.
» 20.09.2020 - 19:34
Paulmatthiole
Lilith: O klidu můžeme vést dlouhé debaty, ale, pokud jde o psaní, také bych rád řešil jiné věci, než řeším :-)
» 20.09.2020 - 19:37
Paulmatthiole
ttragelaf: Výjimečně bych souhlasil - až na dodatek, že se sem nemám v úmyslu chodit rvát. Toho jsem si vrchovatě užil na Literu před lety a nějak se mi nechce do podobné žumpy spadnout ještě jednou :-)
» 20.09.2020 - 19:40
3
ttragelaf: Tara: René Vulkán: Psavec: Paulmatthiole: Lilith: Kajuta: Hazentla: drsnosrstej kokršpaněl: divoženka1: Vážení, mám návrh. Vraťme se opět k nedělní chvilce poezie a ukončeme i tuto diskuzi, která též nemá řešení. Jediné, na čem jsme se asi všichni shodli, je všichni chceme psát, a že máme rádi svůj jazyk. Tak se do toho pojďme pustit.
» 20.09.2020 - 19:46
1
M.A.Rek: Stopro souhlasím. ;-)
» 20.09.2020 - 19:49
Paulmatthiole
M.A.Rek: Já mám lepší nápad - zavřít to tady :-)
» 20.09.2020 - 19:59
Hazentla
Paulmatthiole:
Já jsem pro.
» 20.09.2020 - 20:03
1
René Vulkán: Díky za odlehčení, jsi brouček.
» 20.09.2020 - 20:11
Mch. problém lhaní a nelhaní jsme si s Haz vyřešily ve vzkazech... a koho to zajímá žejo? hihi ;-) Kdyby oponovala, lže... hihi ;-))) A pro jiné: Jsem fakt v klidu.
A tímto končím veškeré debaty pod tímto dílem i jinými.
Plně souhlasím s Markem... věnujme se jen psaní a komentování, které se týká konkrétního díla... ;-)
Hezký zbytek podivné neděle :-)
Lil
» 20.09.2020 - 20:15
Hazentla
Lilith:
Lilith, už zase lžeš. Napsaly jsme si nějaké vzkazy, ale nevyřešily jsme v nich naprosto nic.
Pokud nebereš osočování jako řešení čehokoli.
Raději piš příště veřejně.
» 20.09.2020 - 20:21
1
Nerad bych se někoho dotknul,ale občas si tu připadám,jak na pískovišti malých dětí,kteří se tahají o lopatičku.
Je dobré si uvědomit,že poezie,byť pro většinu z nás krásná záležitost,není středem vesmíru,takže trochu odstupu by vůbec nabylo od věci.
Určitě je vhodné,pokud objevím chybu a vadí mi to,na to upozornit ve vzkazu,ne veřejně.Je to,nebo přesněji,byla to součást taktu a slušnosti.
Záleží jen na nás,jaké si zde vytvoříme klima.Myslím si,že není třeba,si sem tahat zápach nevraživosti z venku,i přes to,že jsme tím všichni hodně
načichli.Co tu u některých autorů postrádám je schopnost sebekontroly a tolerance,ale člověk se vyvíjí a může se stále zlepšovat, jak v jazyce tak v kultivaci ducha.
Závěrem bych chtěl ještě poděkovat všem tvůrcům tohoto technicky perfektné zvládnutého webu za to,že nám otvírají prostor,kde se můžeme poplácat
po ramenou a pak si krásně virtuálně vjet do vlasů a užít si to.
Mam vás rád lidi,ale zbytečně mě neserte.Ta báseň je skvělá…plác,plác,plác.
» 20.09.2020 - 20:21
Hazentla: Haz, nech už toho, prosím. Obviňuješ mě ze lží a já už s tebou nic řešit nechci... pochop to. Já si s tím nezačala... tak prosím klid a zůstaňme pouze u děl a komentů ano! Už o ničem debadit nehodlám ani v budoucnu. Jen komentit díla. Nic jiného. To se snad smí! Máš to dle přání veřejně.
Hezký večer všem :-)
» 20.09.2020 - 20:23
Paulmatthiole
j.m.: Neboj se, ono to tvůrce webu přestane bavit :-)))
» 20.09.2020 - 20:25
Hazentla
Lilith:
Lilith, to, jak si vymýšlíš a ohýbáš skutečnost podle svého, to si tady kdo chce, dohledá.
Nebudu tady tedy přitakávat tvým výmyslům.
» 20.09.2020 - 20:29
Hazentla: Mě nevytočíš. ;-) Slušně jsem tě poprosila, abys toho nechala. Tak klid ju ;-) Dobrou noc ;-)
» 20.09.2020 - 20:51
Paulmatthiole: A to by mne zajímalo, proč zavřít?
» 20.09.2020 - 20:56
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: No, proč, Františku... třeba proto, aby se lidé odtud mohli více věnovat potřebným, což kvůli jalovým debatám na internetu (všimni si, že už jsem přestal psát o literárním webu) v plné míře nemohou :-)
» 20.09.2020 - 21:06
Paulmatthiole: no, ty jsi mi dobrák... ouplnej anděl ;)
» 20.09.2020 - 21:08
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: To já ne, Františku, jen jsem vzal za svůj názor některých lidí odtud z netu :-D
» 20.09.2020 - 21:19
Paulmatthiole: aha, já myslel, že jsi naše upřímné dobračisko s velkým srdcem :)

Ale o chuti zavírat server tu snad kromě Tebe nikdo ani nepípl... je možné, že jsem někde něco přehlédl...
» 20.09.2020 - 21:21
Hazentla
drsnosrstej kokršpaněl:
Píp... :)
» 20.09.2020 - 21:23
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Ale kdeže, jaképak dobračisko :-)
Trávím tady čas permanentním šmírováním lidí, vyháním odtud autory a ti, které nevyženu přímo, odcházejí kvůli mně :-)

Beru to jako jednu z reálných možností - nic víc, nic míň :-)
» 20.09.2020 - 21:28
Hazentla
Paulmatthiole:
Nene. Autoři odsud odcházejí kvůli mně. Zase si tak nefandi...
:D
» 20.09.2020 - 21:30
Hazentla: Heleďme, kuřátko :)
» 20.09.2020 - 21:35
Paulmatthiole: Tak ono, když tu už v diskusi skoro všichni odkývají, že je teda ten pravopis důležitý, už tu tiše všichni skoro prosí o smír, tak Ty si ještě neopustíš další rýpnutí... Jako... mít pravdu je dobrá věc, ale vychutnávat si díky tomu donekonečna lidi se skloněnou hlavou mi teda moc rytířské nepřipadá...
» 20.09.2020 - 21:43
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Na netu platí dvě pravidla, Františku: první - admin nikdy nemá pravdu. A druhý - když ji náhodou má, tak platí bod číslo jedna :-)

To s nějakým rytířstvím nemá nic společného :-)
» 20.09.2020 - 21:54
Paulmatthiole: To neznám. Tyhle pravidla mi s prominutím přijdou taková blbost, že je budu pravděpodobně ignorovat... :) Pamatuju si nějaký citát od Aristotela nebo kýho výra... asi zase přepis toho, co povídal Sokrates... no, pamatuju... špatně... ale bylo to něco takového, jako že: "moudrost a pravdu se můžeš dozvědět i od otrokyně drtící zrna obilí" :)
» 20.09.2020 - 21:56
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Po 14 letech v téhle pozici by Ti jako blbost nepřišla, věř mi :-DDD
» 20.09.2020 - 22:15
1
Paulmatthiole: Takže trochu vyviklané nervy? No, práce s lidmi je těžká. Ale zas máš tu moc toho Nejvyššího soudce... Můžeš měnit a napravovat věci, které jiní nemohou - a nad Tebou už stojí jen majitel - takže máš i svobodu... To by mohly být dobré berly... pokud to tedy chceš ještě dělat... když to člověka nebaví a dělá to zadarmo, tak je to blbý...
» 21.09.2020 - 06:23
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Vyviklané nervy rozhodně ne, Františku, to mi věř :-))

Stejně tak jako finanční stránka - při zakládání Libresu do toho nikdo z nás nešel kvůli nějakému finančnímu profitu, a to se nezměnilo.

Mno, a co se "moci" týče - psal jsem přece už pod dílem o supertipových zkratkách, že se zájemci o tento post mohou hlásit u Lukia. Zájemců o takovou práci je od té doby zatím úctyhodný počet - nula. Pourquoi, Františku? Nepochybuji ani půl sekundy o tom, že je to z tak šlechetných důvodů, jako je odmítání Tebou zmíněné moci a podobně... jako cynik si myslím, že to je jen neochota pro server hrábnout ve svém volném čase, to je celičký problém - viděl jsem to před jistou dobou na Literu a s prakticky stoprocentní jistotou mohu říci, že se nepletu :-)

Prostě si o webu myslím svoje, a s nervy to nemá pranic společného :-)
» 21.09.2020 - 06:31
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Abych Ti ušetřil trochu času, bylo to konkrétně 3.4.20 v 15:21 v odpovědi Dotě:

"Podívej, já nemám problém pozici správce opustit - fakt ne. A jestli je tady někdo, kdo je ochoten tenhle post zastávat, má právo kdykoliv napsat Lukiovi, stěžovat si na můj přístup, přednést mu svoji vizi Libresu dobudoucna s tím, že pozici převezme tak, jak leží a běží a je to, může vynikat. Já si v klidu pošlu díla a komenty do mailu, zruším tady účet a věř mi, že po všem tom brodění se v něčem, co tu nebudu nazývat pravým jménem, budu mít mraky času na pro mě nesrovnatelně přínosnější věci. Teprve potom mi "to bude jedno"."

No a máme to skoro půl roku, Františku...
» 21.09.2020 - 07:01
Paulmatthiole: Takže to děláš, ale stěžuješ si, jak je to hrozný, že Ti nikdo nedá za pravdu a tak... Je to tak? A na základě toho získáváš právo v každé druhé debatě nadhazovat "tak to teda zavřem, hoši a děvčata..." ... jen to shrnuju ...
» 21.09.2020 - 07:13
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Podívej, Františku, mně je jedno, kdo mi dá nebo nedá za pravdu, tady zaměňuješ dojmy s pojmy; pragmatické konstatování holých faktů má do stěžování si dost daleko a já nejsem žádné ořezávátko :-)

Mno, a co se týče té druhé části - jednak to není každá druhá debata, to je dost silná hyperbola - a ano, myslím si, že to právo "nadhodit", že jedna z možností je web zavřít, mám.

A když už shrnuješ, Františku, shrň také tu nulu zájemců, i to je podmnožina, kterou je třeba zahrnout :-)
» 21.09.2020 - 07:46
M.A.Rek: zkusila jsem jen tak napsat blbinku a protáhnout to tím korektorem co jsi sem dal.Jde to jednoduše a zvládneme to.Já i tablet děkujeme:-)jen na co nemám čas tak tam šoupat každý komentář.
» 21.09.2020 - 07:53
Paulmatthiole: Ta "fakta", která zmiňuješ, ale nesouhlasí. Fakta to nejsou. Za pravdu Ti dávám minimálně já a stoprocentně Hazentla. Myslím, z velké části názor sdílí skrytě i neskrytě i nemálo dalších. Takže je to bubnování na buben, který není tak velký, jak ho popisuješ.

Nicméně mi vadí, že se ta pravda začíná šířit ohnivým mečem, a v moment, kdy už protistrana nepřidává argumenty a schovává se do ulit, se na ty ulity ještě buší pěstí. Tolik můj příspěvek, který se už asi informačně vyčerpal.
» 21.09.2020 - 08:04
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Ale souhlasí, Františku... souhlasí. No, zbytek máš ve vzkazu :-)))
» 21.09.2020 - 08:47
1
Nezlobte se, ale musím také zareagovat. Docela nedávno mi vyšla šestá kniha (bez chlubení - stejně se neznáme) a když jsem odevzdal text, který jsem několikrát po sobě četl, stejně tam jazyková kontrola našla překlepy.
Můj kamarád také kontroluje texty a je v tom velmi fundovaný (možná víc, než kdokoliv jiný tady) a přesto říká, že občas stejně něco uteče.
Mně se zdá, že se tady vytrácí jakási lidskost, která tady byla ještě před nedávnem. A někdo je tady velmi bojovný. Nelíbí se mi to. To říkám otevřeně.
Mám toho hodně na srdci, ale nebudu příliš otevřený, protože nechci, aby mi někdo řekl šup, šup a ven. Stále doufám, že taková doba ještě nenastala, ale tady na Libresu by byl někdo rád, aby nastala... Souhlasím s Lilith i s textem téhle básně.
Ale abych to uzavřel: odcházet z Libresu nehodlám, ale jsem zklamán...
» 21.09.2020 - 08:53
Paulmatthiole
matousekKkrejca: Klidně otevřený buď, já si to třeba rád přečtu :-)
» 21.09.2020 - 08:59
Hazentla
matousekKkrejca:
Srovnávat knihu, kde občas něco uteče a báseň o 50 slovech, kde jsou tři hrubice? Oh, really?
Je to špatně i v té knize, pokud něco uteče, korektor dělá svou práci mizerně.
» 21.09.2020 - 09:09
1
matousekKkrejca: Zase druhá strana a zase nepochopení. Podstata toho, o čem se bavíme není v tom, že někomu nemůže čas od času ujet "mně" místo "mě". Podstata je v tom, že v poslední době se tu stalo častým, že když jsi někomu napsal veřejně nebo do vzkazů: "Heleď, je to hezký, ale mělo tam být ´mě´", tak se ozývalo: "Já to tak chci. Já to nepředělám. Podle mne je důležité koukat na úplně něco jiného než na pravopis." ... ale leckdy to bylo i v podrážděnějším tónu. Tak kvůli tomu se jitří atmosféra - že sem nemá patřit toto... A nemá se to psaní flákat úmyslně. A nemá se dělat, že ty hrubky nevidím.
» 21.09.2020 - 10:57
M.A.Rek: Já jen za sebe. Nestačím zírat, kam se až dostala diskuse kolem jedné básně. Jsem v šoku
když čtu tady, na modrém Libres, vzájemné napadání, výhrůžky vyhazovem, zavřením serveru a podobně. Kam jsme se to dostali kvůli blbé tečce?!
To nám všem opravdu takto tečou nervy? Je to opravdu síla! Měli bychom všichni ubrat. Zatraceně ubrat! Jinak přijdeme o Libres. O básně, povídání a o pocit sounáležitosti se společností stejně pošahaných lidí, jako jsme sami. Tedy s básníky. Amatérskými básníky. Nehroťme ty diskuse o maličkostech. Psát hrubice je chybou, to je jisté. Upozorňovat na chyby je v pořádku. Ale nelze po nikom vyžadovat, aby psal jinak, než chce. Já jsem příznivcem tipů. T a ST je mým nejčastějším komentářem. Hodnotím dílo. Někdy se i rozepíši a koment je delší. Ale chyby se snažím opravovat jen začátečníkům. Starého psa nepředělám a ani se o to nesnažím.
Jsem tady rád. Pokud by to bylo jinak, už bych zde nebyl. A myslím si, že tak to mají všichni.
Vavaoko
» 21.09.2020 - 11:22
vavaoko: matousekKkrejca: Děkuji za smířlivé komentáře. Přiznám se, že jsem netušil jakou diskuzi, která nikam nevede, spustí dílko O diskuzi, která nikam nevede.
» 21.09.2020 - 11:52
vavaoko: No, ono je to, tati, i o Tobě. Proč dáváš ty nesmyslné písmenkové komentáře? Proč vřele poplácáváš i hrubky? I ty tak snižuješ kvalitu serveru. Z trucu? Z ignorace? Pak přijdeš poplácat jakože "buďme všichni kamarádi, já to dělám tak a tak, v pohodě, úplně ignoruju, že tady někdo něco sděluje"... a svými činy jsi jasně na jedné straně téhle pře, na té "nechme to být, udělejme si tady z toho povídací koužek, psaní vlastně není vůbec důležité". Nelíbí se mi, co děláš.
» 21.09.2020 - 12:02
Vaše starosti na mou hlavu. Celý víkend jsem převáděl domény. Možná jste někteří zaznamenali, že se nešlo občas na stránky dostat, protože hackli registrátora domén...

Každopádně:
- Pokud někdo upozorní v komentářích na chyby v díle, nevidím v tom žádný problém. Naopak. Pokud někdo ano a bude proti tomu protestovat, tak sorry, ale nashledanou. Rozhodně zde nevidím důvod pro takovou cenzuru komentářů. A osobně si myslím, že ten, kdo má v díle hodně chyb a po upozornění je neopraví a nedej bože u toho ještě prská, nemá na žádném literárním webu co dělat.
- Pokud někdo dá supertip dílu, které obsahuje milión gramatických chyb a autor je ani po upozornění neopraví, je to jeho právo. O takovém člověku si ovšem já osobně pomyslím své. A takový člověk by měl být schopen ustát za takové chování kritiku.
- Jinak jsem neviděl, že by někdo vyhrožoval zavřením webu. Padla tady sice taková myšlenka, ale jak mohlo vůbec někoho napadnout, že je tím vyhrožováno? A hlavně, když už, tak jediný, kdo tady může vyhrožovat zavřením webu, jsem já. Kapišto?
» 21.09.2020 - 16:16
1
LUKiO: Vox Dei, vox populi...
» 21.09.2020 - 19:12
2
drsnosrstej kokršpaněl: Ahoj. Jo. Je to i o mě. Dávám Tipy i Super tipy dílkům, která se mi líbí. Někdy je komentuji a někdy ani ne. Jsou zde autoři, kteří píší s chybami již tradičně. Já se necítím být povolán, abych je opravoval. Nemám na to vzdělání ani chuť. Dělám to jen v případě, že se jedná o mladého, začínajícího autora.
To mé tipování.. Holt jsem starej pes. Není to nic, proti nikomu. Ty spory okolo kritik mě mrzí.
To je asi vše.
» 21.09.2020 - 20:51
vavaoko: Vložit jako komentář samotný text "ST" je k ničemu. Je třeba kliknout na SuperTip, navíc je to jednodušší. A neboj, autor bude vědět, kdo všechno mu ten SuperTip dal, aby ho mohl případně oplatit. Protože pak vznikají další reakce typu Psavec: "vavaoko: Díky, ale ST se nezapočítalo." To jsou pak podnětné komentáře pod dílem ;)
» 21.09.2020 - 22:09
LUKiO: Napsal jsem ti to do vzkazu. Díky za upozornění. Zařídím se podle toho.
» 22.09.2020 - 08:49
Fíha, vůbec nevím o co jde, docela dlouho jsem tu nebyla, no doba stojí za prd až tak, že i tady jsou konflikty, nevím? Přečetla jsem si pár komentářů pod tímhle dílkem, vše číst se mi nechce, stačilo mi přečíst si básničku od tebe. Jo, sakra, je mi taky smutno. Snad už úplně ze všeho, přišla jsem aby mi tu bylo hezky a ejhle už i tady narážím na zbytečné konflikty a nervozitu. Tahle doba se už podepsala na všem...a na všech... Jo je mi taky smutno!
» 22.09.2020 - 09:06
valerie: Milá Valerie, ať nám není smutno, vyměňme diskuze bez řešení za jiné, krásnější, poetičtější... Třeba o lásce, sexu, o Tobě, o húlúvú... Jé, ono by se našlo témat. ;o)
» 24.09.2020 - 12:50
Krása!
Vypadalo to tady na umření, že už se nikomu nechce komentovat, diskutovat, že je tu mrtvo.

A najednou taková živá diskuse! Paráda!
» 25.09.2020 - 11:44
René Vulkán: ... A zatím je zde tak živo, až je z toho skoro mrtvo. ;o)
» 10.10.2020 - 19:19
hm ... pokud vím tohle byl a je problém téměř všech serverů pro amatéry ... nemůžete prostě věci brát tak jak jsou a přestat řešit prkotiny?! .. kdo má potřebuji vyjádřit se k chybě, ať se vyjádří .. jestli však ta druhá strana nevezme v potaz vaši radu, a máte s tím, problém, je to problém váš, ne druhé strany ... na tom kdo co a jak má psát jsem alergická již od dob komunistů ... jestli ta druhá strana byla vulgární, máme tady pravidla ... no nic, mazat se nebudu, ale přestávám mít chuť tady něco publikovat ...
» 13.10.2020 - 09:15
Romana Šamanka LadyLoba: To by mne mrzelo víc, kdybys přestala. Nepřestávej.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: To si piš! | Následující: Takový obyčejný den

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.