Šku-šku

O pod-roušeném stavu
» autor: M.A.Rek
Znovu a znovu čtu
tu novou vyhlášku
co nesmíme a musíme
těch nesvobod snůšku
co nebylo před rokem
a je víc po včerejšku
a zmaten přemítám
co je to za zkoušku
co přišla jak černý prach
z Číny přes Aljašku
a čtu s nechutí
zmatenou hlášku
kde musím se schovat
za komickou škrabošku
snad měl bych ji mít
i když líbám ženušku
a určitě musím ji mít
když líbám kámošku
a doporučená je
v každém přístřešku
zvláště když přijedu
odněkud z vnějšku
a rouška ladit by měla
i k mému zevnějšku
a v zásobě měl bych mít
jich plnou tašku
však na úřad nesmím mít
k té roušce pušku.


Pod zase smradlavou
ač tolikrát pranou roušku
ač je mi smutno
směju se ne trošku
směju se svobodně
od ouška k oušku
a svobody víc
přeji si k Ježíšku
přání je to neskromné
tak jen potišku...
» 01.09.20
» komentářů: 19
» čteno: 639(12)
» posláno: 0
Ze sbírky: "Verše" pro Ezi


» 01.09.2020 - 11:04
Hazentla
Musím říct, že mám z posledních dnů a týdnů podobný pocit... :/
Ale aspoň jedno je v cajku - roušky mi ladí, takže k doktorovi a do MHD můžu, aniž bych se ztrapnila. :D :D :D
» 01.09.2020 - 15:03
2
Já mám stále silnější pocit, že jsme (nebo jen já) rukojmím bandy neschopných blbů, kteří testují, kolik toho sneseme.
Tobě ST
» 01.09.2020 - 17:03
vavaoko: Nevím o co ty bandě jde ,ale zdraví to nebude
» 01.09.2020 - 17:07
Hazentla: To je dobře ,že ti náhubky ladí,mně můj šátek s hedvábí taky má všechny barvy svéta
» 01.09.2020 - 17:15
Paulmatthiole
No... když něco udělají, je to špatně. Kdyby nic neudělali, taky to bude špatně. Když složí mandát, ať si tam jde, kdo to ví nejlíp, taky je to špatně - nehledě na to, že se tam nejspíš nikdo nepohrne... a když se tam pohrne, tak se bude vymlouvat, že za to může ten, kdo tam byl předtím. A kdo tam byl předtím, se bude hájit tím, že to domrvil ten, kdo přišel potom. Ergo se stejně nevyřeší vůbec nic, pokud si to - nějak - nevyřeší lidi sami. To je demokracie v ČR v kostce :-)
» 01.09.2020 - 17:24
Paulmatthiole
A třeba isopropanol, který před Covidem znalo tak... 10% lidí (?), najednou znal kdekdo... miluju, když se dělá chemická osvěta :-)
A deset litrů stálo zhruba stovku... teď za stovku máme litr. Fajný to byznys. Tak se to dělá :-D
» 01.09.2020 - 18:26
divoženka1: Jde jim o prachy. O moc, která s nimi přichází a o to, udržet se u moci do nekonečna a za jakoukoliv cenu. O zdraví ostatních jim nešlo nikdy.
Měj se fajn
» 01.09.2020 - 19:28
https://www.youtube.com/watch?v=bhe4U2HdNts
;-)
» 01.09.2020 - 20:44
Děkuji Vám všem, jsem velmi rád, jakou diskuzi vyvolalo toto poměrně nevinné dílko.
Ani nevím, zda mám sám přispět do mlýna, když jiní (včetně Vás) to již udělali. Tak například:

Jsme velmi povrchní společností, která se nezajímá o své vlastní problémy do hloubky, a proto nám vládne povrchní, nevážná zkorumpovaná „elita“. Své politiky si zasloužíme.
--Tomáš Klvaňa

což potvrzuje i:

Země má takové politiky, jaké je schopna vyprodukovat.
--Šimon Pánek

nebo

„Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.“ — Joseph De Maistre

No, nemůžeme se divit, když:

Politika je showbyznys pro ošklivé lidi.
--Gerald Celente

Ale můžeme se celkem dobře orientovat:

Když se vláda bojí Lidu, je to Svoboda. Když se Lid bojí Vlády, je to tyranie.
--Thomas Jefferson

a být rádi, za to, co je:

Liberální demokracie je ten nejhorší způsob vlády, jaký znám. Až na to, že neexistuje žádný lepší.
-- Winston Churchill

Přesto ale doplním za sebe, že i na liberální demokracii je něco nedemokratického. Mám na mysli voliče nevoliče. Především díky nim se může stát, že ve vedení státu můžeme na volební období (které se mnohdy protáhlo na desetiletí) vidět „někoho, kdo ve své neukojitelné touze po moci řekne a udělá cokoli, aby dosáhl svého, překrucuje pravdu, nedodržuje sliby. Namísto faktických tvrzení vám bude pořád dokola předkládat lži. Důkazy o jejich nepravdě bude ignorovat a pohrdavě odmítat. Někoho, kdo má jen malý nebo žádný smysl pro morálku, je náchylnější k překračování zákona a lidskost, a etiku vnímá jako slabost, a když někdy mluví o morálce a spravedlnosti, dělá to jen kvůli své image, někoho domýšlivého, koho když přistihnete při činu, nijak ho to nerozhodí. Právě naopak – bude agresívnější, více nepřátelský, popře odpovědnost a obviní všechny okolo a dělá ze sebe oběť plánu někoho druhého“.
To se samozřejmě u nás stát nemůže. Ale k tomu, co tam máme teď stačilo necelých 21 % (!) voličů (když započítáme i těch 40 % voličů, kteří nevolili).

A k té příčině celé diskuze:

Koronavirus si tak velkou pozornost nezaslouží.
-- Lukáš Pollert (Zdroj: https://citaty.net/vyhledavani/?h=pollert)
» 01.09.2020 - 21:05
Paulmatthiole
S voliči - nevoliči nic nesvedeš. Je to jejich právo. Otázka je, proč ve skutečnosti nevolí. Možná proto, že kdysi byly volby povinné a mají k tomu aktu jednoduše odpor. Možná z toho důvodu, že prostě nemají koho volit, a volit někoho, o koho vlastně nemají zájem jen proto, aby nevyhrál někdo jiný, se jim nechce... Možná rezignovali. Možná jim současný stav vyhovuje. Možná tam nejdou jen z pohodlnosti a radši si - nevím - někde dají kafe.

Možná něco z toho, možná nic z toho... a možná od všeho trochu...
» 01.09.2020 - 21:35
jojo... jak vidno, sneseme toho hodně... ;-)
» 02.09.2020 - 00:38
Co na to říci, budem rouškovníci.
» 02.09.2020 - 07:05
Hazentla
Paulmatthiole: Já si osobně myslím, že hodně lidí nechodí volit, právě protože si nemůžou z toho panoptika vybrat - je to podle mne vidět i na tom, že dost často uspěje nějaká super nová strana, o který se až pozdě ukáže, že to jsou jenom ty starý triky a někdy ještě horší (vzpomeňme třeba Věci veřejné, Ano a pod.).
Podle mne totiž chybí možnost jít volit a hodit tam lístek s nápisem: nevybral jsem si žádnou stranu. To by se možná všichni divili výsledkům.
» 02.09.2020 - 07:49
Paulmatthiole
Hazentla: Asi by se divili... jen si myslím, že všichni kromě politiků; politik nikdy neřekne, že lidi nejdou k volbám, protože se jim něco nelíbí. Politik řekne, že jsou evidentně natolik spokojení, že změnu nepotřebujou :-)
» 02.09.2020 - 08:00
Paulmatthiole
Hazentla: Je prostě jediná možnost, která (ale pouze teoreticky) může přinést výsledek - povinné volby. Ale to už tady bylo a vzpomínky na ty časy nejsou zrovna nejlepší. Takže holt zbývá alternativa, že se něco podělá natolik, že to lidi k těm volbám přijít donutí. Ale jestli to bude mít nějaký efekt, nemám ponětí...
» 02.09.2020 - 08:16
Hazentla
Paulmatthiole:
S tím že všichni kromě politiků, s tím souhlasím, s povinnými volbami ze svého přesvědčení souhlasit nemůžu, i když uznávám, že by to bylo jisté řešení - ale když už teda povinné volby, tak jedině s tou možností nevolit nikoho...
» 02.09.2020 - 08:23
Paulmatthiole
Celkem zajímavá informace je tady: https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/v-barcelone-nasli-stop
y-koronaviru-v-odpadni-vode-z-lonskeho-brezna-40328951

Jsem zvědav, jestli se potvrdí, a co se bude dít, jestliže se potvrdí.
» 03.09.2020 - 20:06
Bláznivý svět
na oprati nás vodí
dítě nebo kmet
nakonec si to hodí.
P.S. Jsem zapřísáhlý nepřítel náhubků :-). ST!
» 04.09.2020 - 06:42
Někdy mám chuť nasednout na šku-škuner a nechat se odplout trošku daleko. Dobré šku-šku. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Na koupališti | Následující: Podprůměrný

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.