Ohledy na pohledy

O přírodních zákonitostech
» autor: umělec2
Ohledy na pohledy.
Často člověk věci provádí s ohledem na pohled konání.
To aby se nestyděl.
Taky nebál.
Cizím věřil.
Sebe měřil.
A pak jsou tu ti, co je jim to jedno.
Pohledy nemají.
Ohledy neznají.
Za svým si jdou.
Met dosáhnou.
Co je pak správné, lze těžko posoudit.
S ohledem na pohledy davů, nesnadno se pracuje.
Člověk je vázán, vlastně spíš svázán konvencemi.
Opustit roviny představ druhých, vyžaduje odvahu při práci na nejistém výsledků.
Platí to v mnoha oborech.
Pro příklad vezmu hudbu.
Její vývoj, tenzi, klasiku, pop, rock, hard rock, punk.
Ve stavebnictví Řím, Pompeje, gotiku, baroko, současnost.
V literatuře bibli, sci-fi, beletrii, bulvár...
V boji arénu, pole, zákopy, kolbiště, fronty.
Opustili jsme zásadní a nejdůležitější odpovědi na otázky co tomu všemu řekne ta nejpovolanější, tedy matka příroda.
Často a mnoho z nás, si ji do huby berou.
A přitom ta jediná postarat o sebe, to ona se umí.
Jak prokázala po miliony let.
Berme tedy ohledy na její pohledy.
Bez ní by totiž nebylo nás.
Nás, co jí za její služby rabujem.
Mysleme i na to, že ona jediná zatím vždy svůj boj vyhrála.
My ji při tom boji bereme vzduch, stromy, živočichy, půdu, suroviny.
To jsou její vojáci v první linii.
Ale ona má spousty záloh o kterých zatím nedala znát.
Viri, zemětřesení, sopky, tání ledovců, sílu extrémních větrů, teplot, sucha, srážek s cizím tělesem....
I my totiž máme zbraně konečného řešení.
A to ona ví.
Hloupá přeci není.
Věřím v její moc i sílu.
Karty byly takto kdysi rozdány.
Nebo se snad pletu?!
Nárok na to mám.
Neberu totiž ohledy, na ty pohledy, těch co to čtou.
Vážně?
Ne.
Nebo jak jinak.
Tipů: 1
» 23.08.20
» komentářů: 1
» čteno: 312(4)
» posláno: 0


» 02.09.2020 - 20:46
rozdělil bych to na dvě části... první je spíš o těch pohledech: tam jsou ty myšlenky poskládané hezky přehledně, a k tomu bych vyjádřil svůj názor, že rozumné je se na cokoliv dívat z co nejširší škály pohledů - a ono není to tak, že co pohled, to názor nebo typ akce - stejný názor nebo stejný typ akce mohou zastávat lidé, kteří preferují úplně jiné pohledy - jen jim ty pohledy v konečném důsledku přinášejí stejné řešení... kdo je schopen vnímat jen jeden pohled, pro toho existuje výraz "omezenec", kdo jich je schopen vnímat málo, má velké riziko, že zvolí chybnou akci, za kterou ponese následky on nebo dokonce (často) i mnoho jiných... nebo skrze svých málo pohledů nebude chápat rozhodnutí těch, kteří mají těch pohledů více a bude je odsuzovat a kritizovat... nejlépe je vybaven ten, kdo je schopen vnímat velice širokou škálu pohledů (zpravidla díky vzdělání a zkušenostem), a tedy může rozhodnout s největším přehledem o situaci (s tím, že tomu možná velká část lidí nebude schopna porozumnět, nebo s tím, že někdy zvolí nějakou akci, která vypadá, že by ji zvolila ta "hloupá většina", a sklidí za to kritiku od "rádoby chytrých" - ale možná zvolil tu správnou akci, ale z jiného pohledu/důvodu než ona většina, a neporozumněli ani ti "rádoby chytří", protože jejich škála pohledů je pořád jen o něco vyšší než většiny a o něco menší než odborníka).

Druhá část je o spíše těch ohledech. Můj názor: S ohledy na přírodu samozřejmě naprosto souhlasím, personifikace přírody do jakéhosi mocného inteligentního superorganismu mi ale přijde dětinsky pohádková. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Hostí nás hloupostí | Následující: Nebeský prostor

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.