Bejrút

A rozmetání hoven
» autor: umělec2
Bejrút.
Hlavou mi běží hrůzy a děsivost záběrů následků výbuchu.
Co člověk nedokáže vymyslet.
Sestrojit.
Tím se prý odlišuje od nemyslících živočichů.
No potěš pánbůh.
Záběry obletí vzápětí celý svět.
Nevěřím moc na náhodu.
To není, vulkán, zemětřesení, potopa, hurikán ani asteroid.
To je dílo lidské činnosti, ať už úmyslné a nebo neúmyslné.
Století páry přineslo obrovský pokrok.
Pak byla informační a mobilní exploze.
Války a atomové i vodíkové zbraně.
Přesun zbraní do vesmíru, satelitů, radarů, leaserů.
Stěhování národů, války, populační exploze, hladomory i extrémní bohatství 3% vyvolených.
Epidemie a teď už hrozba pandemie.
Ekonomického krachu celého světa.
Apokalypsa.
Těžko uvěřitelná v současném blahobytu.
A přitom tak potřebná pro zachování přírodních zákonitostí.
A udělám odbočku do světa zemědělství.
Že je ledek prevít, co umí být prospěšný jsem věděl.
Ale chemii fakt nerozumím.
A včera při debatě s místními zemědělci, sklouzla řeč i na něj.
V šedesátých a sedmdesátých letech se s ním, naftou a rozbuškou rozmetali po polích haldy hnoje.
Asi to nebylo moc ekologické ani prospěšné.
Ale zábavné pro střelmistra hoven to jisto jistě.
A možná se od nás někdo inspiroval.
Zní to jako konspirační teorie.
Konspirace rozmetači hoven.
O čem asi přemýšlela Marie Curie Sklodowska, Albert Einstein při svých výzkumech i objevech?
Při jejich obrovském intelektu si jistě uměli představit dosah a hrozbu jejich vynálezů.
Svět je nezákonně řízen ekonomikou a snahou mocných po ještě větším bohatství.
Na úkor většiny.
Předkládají nesmyslné ekologické a nefunkční plány.
Ano, čím víc člověk zná a umí, tím víc a ve větším rozsahu dokáže škodit.
Též však dokáže léčit, uzdravovat, bavit, sytit národy.
A pak i přez vědu a poznání přijde malý brouk a zbaví nás lesů.
A vir lidí.
A výbuch toho všeho, objektů i lidí.
Zloby, nenávisti, pomoci, pochopení.
Včera u nás 290 nakažených.
Ještě, že mi nejde moc ta matika a neumím si dosadit tu geometrickou řadu.
Exponenciálu.
Ubližuji si vědomím toho všeho co třeba tak ono není.
V mé hlavě však jo.
Se hrozim.
Budoucnosti v beznaději.
Snad se to vyřeší.
Otázkou je zda li má.
Tipů: 0
» 05.08.20
» komentářů: 6
» čteno: 664(6)
» posláno: 0


» 05.08.2020 - 12:06
normálně jsou kolem takových objektů ochranné valy... u nás je má třeba Explosia v Neratovicích... když to udělá "bum-bác", tak ty valy zvednou tu tlakovou vlnu šikmo nahoru a nejde to do domů, do lidí... navíc se tyhle objekty v Evropě už dávno nestaví někde uprostřed zástavby s obyvateli... je to všechno už letitou zkušeností s těmihle záležitostmi v Evropě... tady už toho bouchlo... no, Bejrut - tam ty zkušenosti pravděpodobně chybí... postavit něco tak moc kumulativního, v takovém klimatu, na takové rovině - z jedné strany moře, z druhé plochá poušť - a ještě uprostřed obytných čtvrtí... no, to už není dráždění kobry bosou nohou, to už je skoro tahání kobry za jazyk...
» 05.08.2020 - 13:24
Paulmatthiole
Jako třeba Bhopálská katastrofa, protržení hráze odkaliště u Ajky, exploze v Tchien-ťinu...

Je to jeden z důvodů, proč tvrdím, že mezi blbem a grázlem není v konečném důsledku rozdíl, kromě jednoho: blbec může říct, že nevěděl nebo nechtěl, to je asi tak všechno. Následky jsou si, bohužel, rovny.

Nemyslím si, že by vědci při svých výzkumech nějak zvlášť dalece promýšleli důsledky ohledně možnosti zneužití jejich vynálezů. Museli by na tohle totiž myslet už dopředu a výzkum zahajovat s tím, abych tak řekl, specifickým cílem. Netvrdím, že nejsou vědci v takříkajíc ďáblových službách. Jsou. Ale ne proto, že jsou to vědci... protože jsou to lidi.

To, že máš nějaké znalosti nebo dovednosti, z Tebe samo o sobě nedělá démona. To, že je někdo chemik, neznamená automaticky, že je travič nebo terorista. Otázka je, co se musí stát, aby se z něho (třeba) stal. A tu hranici má nejspíš každý někde úplně jinde a úplně jinou...
» 05.08.2020 - 17:36
Paulmatthiole: Plně s Tvým názorem souzním. Děkuji za komentář.
» 06.08.2020 - 13:39
drsnosrstej kokršpaněl: Ahoj a díky za komentář. Byl jsem kdysi omrknout Setuzii.
» 07.08.2020 - 07:42
Paulmatthiole
1
Jo a ještě dvě fotky:

Ukázka skladování v Bejrutu:
https://i.imgur.com/ySdKpPD.jpg

A stejné pytle u výrobce RustaviAzot:
https://gdb.voanews.com/A07DC8EC-DE5C-4FD0-A124-BDD65D934703_cx1
_cy0_cw99_w1597_n_r1_st.jpg
» 01.09.2020 - 11:01
Paulmatthiole
Jo a ještě aktuálně, aby bylo jasné, že lidská blbost fakt nezná hranic: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/senegal-se-chce-zbavit-2700
-tun-ledku-uskladneneho-v-dakaru/r~45ce6e90e36d11ea9d470cc47ab5f
122/

Přístav v senegalském Dakaru - a zase 2700 tun? To by člověk fakt nevěřil...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: O bolesti | Následující: Bobule tři a volební agitace
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
nováčci
intuista
narozeniny
Gándhí [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.