Ve Vývoji?...

...
» autor: enigman
Byl jsem se vykoupat a když jsem pak ležel u vody pod korunami stromů
napadlo mě kam se lidstvo za celou svou éru díky evoluci posunulo a najednou mi došlo
že vůbec nikam...

Kdysi někdo prohlásil že na tomto světě jsme proto abychom se dokázali povznést nad svou přirozenost,
jenže to je stejné jako tvrdit že pocházíme z opic…nepocházíme…my opice jsme…
Jestli se cítíme být nějak nad přírodou je to totéž jako nad hladinou
i kdyby jste nikdy neuklouzli /což je blbost/ vaše vnitřní přirozenost vás může kdykoli stáhnout na zem nebo pod hladinu…

Přemýšleli jste někdy nad tím jaký byl zásadní mezník v lidských dějinách?
Pád meteoritu?...Zrození Ježíše?...Vědecko-technická revoluce?...samá voda…
Co se z nás stalo od té doby asi před 200 00 lety co jsme se usadili a začali se věnovat zemědělství?
Jsme bohatší?
Jsme zdravější?
Jsme tvořivější?
Jsme šťastnější?
Jsme láskyplnější?
A co jsme udělali pro Zemi?

Nejspíš si jako já řeknete…nic…podělali jsme co se dalo…

Zemědělství proměnilo naprosto všechno…ať už jde o podstatu moci a společenského postavení
nebo strukturu rodiny a společnosti…vztah k přírodě nevyjímaje…

Původní model společenství lovců a sběračů fungoval dva miliony let /a někde funguje dodnes/…
panovalo v něm rovnostářství…ve všem…
a obzvláště v něm platí ono okřídlené ,,nad nikým se nepovyšuj před nikým se neponižuj,,
žena měla byla vážená a uctívaná…
co dokázalo zemědělství?
zemědělci se báli čehokoli divokého tak to zlikvidovali
z ženy se stal majetek muže cosi co je třeba získat a bránit stejně jako dům otroky dobytek…

o bohatství...
říká se že v pravěku byli lidé chudí...omyl..
chudoba je produkt společnosti...dřív si byli lidé rovni...neměli majetek...nezáviděli si...
pokud to někoho napadlo polil se studem...o všechno se dělili...nedřeli pro majetek ale užívali si zábavu...
byli bohatí duchem...

o zdraví...
říká se že v pravěku se lidé dožívali jen čtyřiceti let podléhali chorobám a kdoví čemu...omyl
v pravěku žili lidé zdravěji a dožívali se stejného věku jako dnes...měli výživnou stravu pohyb a čistou mysl...
dnes jsme zesláblí obézní chcípáci plní stresu neuróz parazitů a nemocí které jsme sami přitáhli...

o rozumu...
v pravěku prý byli lidé hloupí…omyl
lidé tvořili společenství radost lásku bytí...
co jsme vytvořili my?...nic…žádné ,,vynálezy,, žádné ,,velebení,, žádná ,,vyspělost,,..
po staletí jen sajeme jako klíšťata a zabíjíme sebe i Zemi...

o štěstí...
v pravěku prý lidé trpěli...omyl…
radovali se z každého dne všichni se milovali a milovali všechno kolem sebe...
měli štěstí že přečkali všechny rozmary přírody...
jaké štěstí máme my?...žádné...trpíme od narození tím
že se nás někdo snaží zformovat zneschopnit zneužít a zotročit jako ovce béééé

o lásce...
v pravěku se prý lidé soustředili jen na bezcitné přežití...omyl…
muži i ženy si byli rovni...všichni...doslova...milovali se navzájem a milovali všechny děti...
co milujeme my?..kromě svého ega nic...
nevšímáme si jeden druhého obalujeme se majetkem pornografií a děti dřepí u obrazovek...

o dělání...
v pravěku prý lidé pro Zemi nic nedělali...omyl…
oni se prostě jen pohybovali...byli to lidé okamžité obnovy…
nekáceli lesy...nezasírali vodu...neničili vzduch...
to děláme v současnosti my….

jaký je nejnápadnější rys člověka když v ničem moc nevynikáme
spousta zvířat běží rychleji jsou silnější potápí se hlouběji
dál vidí cítí víc vůní slyší co neslyšíme…čím jsme tedy výjimeční?
To jak na sebe navzájem působíme…
Kdyby se lidé místo bojů o moc více věnovali milování nebylo by tolik stresu a agresí
naopak více empatie laskavosti spolupráce zábavy a přátelství

Dlouho jsem se domníval že evoluce znamená vývoj nebo proces
který směřuje od horšího stavu k lepšímu…omyl…
Teorie přirozeného výběru tvrdí jen to
že živočišné druhy se přizpůsobují trvale proměnným životním podmínkám a tím se mění
Nevím jak na vás ale na mě to zapůsobilo…

Víte co bylo neštěstím pro Adama a Evu?
Asi vás napadne vyhnání z Ráje…omyl…
Kletbou pro Muže a Ženu je proměna
z docela bezstarostného a radostného života lovců a sběračů
na nekonečnou dřinu zemědělců obdělávajících ,,svou,, zahradu…

co z toho vyplývá?
za celou dobu od vzniku zemědělství a takzvaného rozmachu jsme nedokázali vůbec nic...
jen se z člověka rozumného a milujícího stal chamtivej perverzní sobeckej zabijáckej úchylnej hajzl
co touží po moci majetku ovládání druhých a okolí…

klidně mi někdo může argumentovat tím
že jsme lepší vyspělejší tvořivější láskyplnější šťastnější a já nevím čím...
ale když si uvědomíte co se z nás stalo...jediné na co jsme přišli je
jak se líp spláchnout...
Tipů: 11
» 28.06.20
» komentářů: 12
» čteno: 544(13)
» posláno: 0


» 28.06.2020 - 18:30
1
Můj komentář je zatím teprve ve vývoji. ;-)
» 28.06.2020 - 20:08
Se spoustou věcí nesouhlasím, ale jsem rád, žes je řekl.
ST
» 28.06.2020 - 22:18
Koupel je v pořádku, odpočinek ve stínu stromů taktéž. Jen v pitném režimu, pokud bych chtěl hluboce dumat, bych litr slivovice vyměnil za litr minerálky.

Ale teď vážně. Jak napsal kolega, se spoustou věcí nesouhlasím, ale zároveň s nejednou věcí souhlasím. O jedno tě však prosím, nechtěj po mně nic konkrétnějšího. Já mám za to, že neexistuje člověk ten, aby správně rozuměl v životě lidském nuancím všem.
» 29.06.2020 - 01:48
vavaoko: Ringo: bameka:
souhlasím...
» 29.06.2020 - 22:48
1
Souhlasím, že něco jsi vystihnul dokonale... zejména se ztotožňuji se slovy:
z ženy se stal majetek muže cosi co je třeba získat a bránit stejně jako dům otroky dobytek…
» 30.06.2020 - 00:54
Skvělé, v mnohém souhlasím. ST
» 08.07.2020 - 09:55
souhlasím s tím, že my opice stále jsme, že jsme se téměř nikam neposunuli(y), jen si dokázali(y) vytvořit o něco větší pohodlí k životu (ale trochu to pokrok je, ne že ne)

nesouhlasím s tím, že dříve byl člověk (potažmo: že dříve byli lidé) v čemkoli lepší: zdravější, svobodnější, rovnější si... nic z toho tak nebylo... když zapátráš v historii, najdeš si lidské projevy (dopisy, příběhy, kroniky, listiny): ze středověku, ze starověku, z doby před padesáti, před sto, před dvěma stovkami let... z jakkoli dávné doby, zjistíš jedno: jsme v podstatě naturelem stále stejní - přestože se mění móda, zvyky, tradice, náboženství, mocní a mocnosti, války/nemoci/blahobyty, práva a nepráva - tak přes to všechno, v nás zůstává: světlá stránka (tedy snění, že jednou bude lépe nebo dokonce
budeme my lepší + vlastní obratná či neobratná snaha o to, aby to tak bylo, přátelství/láska mezi námi i vlastně směrem k jiným živým bytostem, bádání, objevování světa a neustálá chuť k němu... a určitě něco, na co jsem zapomněl...) a ta temná stánka (přesvědčení, že máme pravdu jen my, ostatní nám kazí její dosažení, a my za ni musíme proti ostatním bojovat; lenost přemýšlet; a potom takové ty věci, které nám dala příroda nebo prostředí, ve kterém jsme vyrostli a trpí kvůli tomu jiní lidé, jiné živé bytosti)

já osobně si myslím, že dokud se lidé (většina lidí a jejich myšlení, jejich vlády...) nesmíří s tím, že člověka jako bytost NELZE ZMĚNIT, že tím, že se budeme snažit prosazovat svou pravdu násilím na ostatních, napácháme jenom příšerné zlo (nacismus, komunismus... ale vlastně celá plejáda způsobů světovlád, které se rozhodly, že jejich myšlenka je natolik dobrá, že její odpůrci musí zahynout... kéž by už žádná taková na světě nenastávala), že tím, že se budeme snažit ze všech sil prosazovat tu dobrou stránku člověka, stane se to, že prosadíme tu špatnou (nutit člověka k dobru, znamená být zlý a další zlo v oplátku podněcovat)... tak dokud tohle pořád dokola potrvá (dnes to je stále to stejné), tak se nic nemá šanci změnit

řešení je přijmout to dobré i to špatné; první krok je uvědomit si, v čem jsem ten špatný; druhý krok je dovolit si (kromě toho dobrého) být občas ten špatný (protože je to mojí součástí a bez toho bych byl nešťastný a tím nakonec mnohem špatnější - ono se to nakumuluje) - a poslední krok je zařídit (si, vzájemně) svět tak, aby ty mé špatné věci co nejméně trápily ty ostatní... metafora: pokud je člověk upír, nikdy ho nedonutíš, aby nebyl - pokud vyhubíme upíry, je to genocida (a pak je otázka, koho všechno ještě můžeme vyhubit - upíry ještě ano? vlkodlaky taky? a co lidi, kteří jim pomáhají? a když jsou náhodou skoro vždycky zelenoocí, tak všechny zelenooké? a jen dospělé nebo i děti? a co vyhubit všechny, kteří protestují proti tomu hubení? a co všechny ostatní, kromě své rodiny? a co když děti zlobí a žena taky neposlouchá? no, samotnému je člověku stejně smutno, že...?) - pokud se upíři sami rozhodnou (na základě něčích argumentů a vlastních úvah), že budou pít hovězí krev místo lidské, je to pokrok; pokud vymyslíme umělou krev, kvůli které nebudou muset pít ani tu hovězí - tak je to další pokrok... pokud nám zbude hrstka upírů, která nebude chtít pít hovězí/umělou krev, pak je třeba se před nimi bránit, aby nám nepili naši, a... pak je tu problém, že to někteří budou dělat třeba z trucu, z protestu svého mládí proti svobodě, která je omezuje v tom, že nemohou pít naši krev (kdo to vůbec zakázal a proč? vědí ti ostatní jak je deprimující být upírem v tomhle světě plném lidí a upírů, kteří se změnili na tubé ovce?)... atd., atd. - a je jasné, že to nepůjde - jim to vymluvit - můžeme je akceptovat a trpět jejich občasné násilnosti - nebo je můžeme zkusit vyhubit (až po činu? preventivně ty s uveřejněnými myšlenkami na to? - ale, viz genocida), ale vždycky se najdou další a další - všichni se rodí svobodní, i ti, kteří si přejí nás zabít, jen proto, že je to jejich "svoboda", protože význam toho slova chápou jinak než my- i ti, kteří neví, že by nás svou svobodou nakonec zabili/zranili/učinili celoživotně něšťastnými, ačkoli nám ublížit nechtěji - jenže, protože neví kam vedou jejich činy, nedovedou je domyslet, tak k tomu mimo svou kontrolu dospějí - a to už je všechno lidská podstata, podstata bytosti jménem člověk, se kterou je třeba se smířit - není jiná šance - je nám dána tou přírodou, která nás stvořila tak nedokonalé, jací jsme... a troufám si tvrdit, že se to nikdy nezmění

ležení v krásném létě u vody a čas na přemýšlení jsou jeden z těch drobných dokonalých střípků v tomto světě, který má jinak k dokonalosti daleko - souzeno tedy jednou mikročástí, která tomu celku nemá šanci nikdy porozumnět - mnou
» 08.07.2020 - 18:50
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Výtečně řečeno :-)
» 30.07.2020 - 01:24
mám teď trochu depku, zkusím to přečíst a trochu požvanit až ji mít nebudu. :)
» 30.07.2020 - 05:36
stále ne zcela v normálu, to už je patrné z toho času, kdy to píšu. Podle mě faktograficky mimo. Nicméně, nejsem tak schopnej abych dokázal jistě říct, co takový lovec-sběrač reálně zažíval neřkuli, co prožíval.
Je to pro mě vpodstatě fascinující otázka.
Když vzpomenu na Koukolíka, říká, že naše mozky jsou adaptované na skupiny do cca 100 lidí. Co když se takové skupiny potkali? genocida? tiché míjení? vzájemná výměna manželek?
No ještě nepřesně věta od něj... říká, že tento biologický mozek - adaptovaný na pobíhání někde ve stepi, nebo snad tundře v této skupině lidí, je teď vsazen do prostředí internetu, atomových bomb, neuvěřitelně komplexního státu, kde jsou často miliony jedinců... Ano, všechno je jinak...
Ale myslím, že tobě nejde až tak o fakta.
» 30.07.2020 - 05:50
třetí koment :-)
Nečetl jsem ještě příliš pozorně, ale ta povaha textu je vpodstatě moralistní. (přiznám se, že právě u tebe většinou texty nechápu, ale tady je to o dost lepší...).
V pozadí je špatný pocit... nejspíše z lidstva. Tady vůbec netvrdím, že bys měl být nějak mimo. Spíš přemýšlím, jestli vůbec jde zkoumat "hodnotu lidstva v čase". Nejspíš to jde, dělá a dělalo to spousta lidí. Já toho Marxe furt nečet. Ale podle něj vedou dějiny k postupné zdokonalování (až tuším k vítězství pracující třídy). Podle Hegela se zdokonaloval světový duch. A my jsme došli k tomu, že se nám co X let zdvojnásobí rychlost počítače. :-)
Podle Koukolíka jsou (a možná, že zas on cituje někoho jiného) jsou společenské elity posedlé mocí a masy zdebilizované (myslím, že myslí ČR, ale i potažmo celý Západ a možná i celý svět). Myslím, že nevidí, že by toto mohlo mít dobrý konec.
... stále nevím, jestli jsem se dotkl alespoň části podstaty toho textu. Ale dovedu si představit to zamyšlení u vody. A docela vidím i rozdíl mezi zamyslel jsem se (potažmo až zasnil? nebo cítím to tak...) - a tím, že se to snažím sepsat a ty myšlenky už jsou poněkud jiné. - Tomuhle se asi říká vzít jednu větu a doprostřed ní našroubovat další, která s původní větou není v logické shodě, takže vznikne něco ohyzdného pro čtenáře nesrozumitelného. :-)
» 30.07.2020 - 05:57
1
Tara: já to nechtěl tipovat, ale jistě mě to zaujalo. Jistě je zajímavé, že to takto stále ženy vidí...
Shodneme se na tom, že to za posledních 200, nebo možná spíš 50-60 let je pro ženy lepší?
úlet: Netroufám si hodnotit, jak jsme se měli za matriarchátu. Ví někdo jak ten matriarchát probíhal? Moje velice neodborná teorie je, že Věstonická Venuše byla porno. Kdyby to náhodou byla pravda (o čemž pochybuju), stejně by se to nedalo učit ve škole. Tak se řekne: "symbol plodnosti".
Ještě poněkud vážně: rovnost mužů a žen nejspíš stále není. Minimálně z hlediska podílu na moci. Možná by se dalo spekulovat, že celkově systém moci jaký panuje je mužské dílo. Ale o tohle tobě určitě neběží...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: dá se vyfotit myšlenka?... | Následující: metamorfózně...

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.