Pomáhající osoba?

Tato úvaha byla úkolem do školy, měli jsme v ní popsat náš ideál osoby pomáhající v sociálních službách.
» autor: Húrin
Jak si představuji pomáhající osobu?
Rytíř v plné zbroji, který je vždy připravený osedlat svého věrného oře, vyjet zachraňovat chudé, nemocné a princezny v nesnázích.

A co se od takového chrabrého reka očekává?
Odvaha, vlídnost, trpělivost, upřímnost, schopnost naslouchat, pochopení pro situaci těch, kterým pomáhá a pořádná dávka optimismu. Prostě a jednoduše, srdce tlukoucí na pravém místě.
Jakoukoliv výzvu překoná, a přinejlepším si z toho něco odnese (nejlépe zkušenosti). Další důležitou věcí ovšem je, že i přes ty všechny ušlechtilé vlastnosti musí znát své hranice (takový rytíř, který si třeba i něco udělá je potom k ničemu).
A také je důležité rozlišit, kdy pomáhá a kdy již dochází k omezování rozvoje dovedností toho komu je pomoc poskytována (Je to, to samé jako když rytíř-učitel ulehčuje výcvik panoše – př. při cvičení střelby z luku mu přibližuje terčovnici blíž, aby jeho žák náhodou neminul střed).

A i když se zdá, že takové pomocníky najdeme jen v pohádkách, ještě pořád z nich naštěstí není jen legenda. Což je pro ty, kdo jejich pomoc potřebují velmi podstatné.
Tipů: 0
» 11.02.19
» komentářů: 7
» čteno: 617(10)
» posláno: 0


» 12.02.2019 - 08:55
Hazentla
Jako jo, hezky napsané, logické, konzistentní :-)
Jediné, co mne zarazilo, je rozsah.
Hele, za mých mladých let by taková úvaha musela být několikanásobně delší, jinak by mi to pí uč hodila na hlavu... (ano, už jsem v tom věku, kdy říkám "za mých mladých let :D :D:D)
» 12.02.2019 - 11:02
Hazentla: Děkuji za komentář.
Zadání bylo na půl stránky. A vzhledem k tomu že studuji střední školu kde je 90% studentů na vozíku tak všichni víme o co jde.
» 12.02.2019 - 11:22
Hazentla
Húrin:
tak pokud je zadání půl strana, tak je to naprosto v pořádku :-) Splnit rozsah zadání je jedna z klíčových věcí, to už platilo i za nás :-)
» 12.02.2019 - 17:01
byron
ST
» 12.02.2019 - 19:41
Já bych se přidal ke kolegyni, že ta úvaha je dobrá, ale mohla být delší. Limit zadání beru, zde však nejsme ve škole. Tady mohls dát obšírnější verzi.

Ve svém komentu použils slova "všichni víme o co jde". Domnívám se, že o problematice práce v sociálních službách (ani o lidech na vozíku) zdaleka všichni nevíme, o co jde. Myslím, že i já se v této oblasti nemůžu považovat za nějak moc vědoucího. A proto bych (možná nejen já) od tebe uvítal více informací. A třeba i o zkušenostech s lidmi, kteří vozíčkářům nepomáhají až tak dobře. Tak snad příště? Každopádně svůj koment nemyslím zle. Ať se ti nadále psaní daří!
» 23.02.2019 - 12:08
ttragelaf
zde mě napadly dvě souvislosti:

1.
pomoc institucionální, školená,
a
pomoc lidská, nečekaná, která vyžaduje
aby jsi šlapal tam, kam by jsi sám nikdy nešlapal

je mezi nimi velký rozdíl

v každém případě vyžaduje skutečná pomoc
stát tam, kde je pravda

slovo pravda nikde nikdy v sociálních službách
neuslyšíš... místo toho se operuje se slovy
jako profesionalita nebo asertivita

proč ?

protože ekonomické zájmy pomáhající instituce
+ ekonomické a hlavně OSOBNÍ zájmy tzv. školitelů a nadřízených
nejsou vždycky tam, kde je pravda - což význam
pomáhající instituce nepopírá, ale stává se to

2.
profesionál - slovo nové, nic neříkající
existuje slovo mnohem starší - mistr

v sociálních službách to byla matka Tereza

co by byli ti další ? tak alespoń profesionálové
kdejaký gauner je dneska profesionál
stačí jmenovat dr. Ratha jako příklad nejznámější

profesionalitu nelze nadefinovat žádným
etickým ani jiným kodexem - ale dělá se to
hlavně jako nástroj k ovládání kolegů

samozřejmě, vedle toho, zcela jistě existuje
vymezení negativní : neprofesionální chování
par excellence - ale to se dá nazvat i úplně jinak

hodně štěstí

:-)
» 23.02.2019 - 13:20
ttragelaf
P.S.

co se týká institucí a zaměstnanců
týká se klientů zrovna tak
... i jejich jednání často stojí mimo to
kde stojí pravda

- ale my ty klienty chceme a potřebujeme
a děsíme se, že by si mohli stěžovat -
-- další nesmírné pole pro různé
manipulace

takové komplexní situace vyžadují k řešení opravdu
někoho jako mistr, člověka kompetentního ne svým
titulem, ale svou osobností

kéž by se dařilo víc mluvit o té pravdě
vy smyslu heideggerovského vyhmatávání
světa

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Doprovod | Následující: To by stačilo

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku