Nesuďme Popelky!

:)
» autorka: gigy
Dnes ráno jsem s ještě horkou kávou v ruce zabořila zadek do sedačky a bezděky jsem zapnula televizi. Rozespalýma očima jsem zamžourala na blikající obrazovku a můj probouzející zrak po chvíli zjistil, že právě běží pohádka. Spokojeně jsem zamručela, pořádně jsem se opřela a nohy jsem si obalila chlupatou dekou. Kdo by přeci neměl rád v tom předvánočním shonu pohádky, že jo. Navíc ráno se za okny povaloval jakýs takýs sněhový poprašek, takže to k nějaké té slavnostnější náladě úplně svádělo. Sevřela jsem v dlaních horký hrníček a užívala jsem si, jak mi teplo z chladných dlaní proudí až do morku kostí. Napila jsem se. Ranní káva je pro mě něco jako elixír života. Po ránu se cítím použitá, vyhnaná z Ráje a naprosto ztracená, ale s prvním douškem kávy spokojeně odhazuju fíkový list a s optimismem se řítím vstříc novým dobrodružstvím. Zamyšleně jsem přimhouřila oči. Dívala jsem se na tu vesnickou holku v prachobyčejných šatech, lila do sebe kafe, a v tom mi to došlo. Nemohla jsem se ubránit pocitu, že tyhlecty pohádky mají přeci jenom nějaký hlubší smysl, a tím rozhodně nemyslím zajetá klišé, jakože dobro vítězí nad zlem. Vážně, co když jsou zlatokopky jenom nešťastný malý holky, co moc koukaly na pohádky? Co když vlastně jen taky čekají na prince? Možná jsou to všechno jenom o trochu dospělejší Popelky, které zoufale hledají někoho, kdo by je vytrhl z všední šedi a vzal je někam pryč, na zámek, do té pohádky, kterou odmala vnímaly jako nějaký obraz dokonalé reality. Má jim společnost vůbec co vyčítat? Když jim ten ideál v podstatě sama vnukla…
Nerozhodně jsem pokrčila rameny. Na obviňování společnosti je jedno kafe málo. Možná bych si měla dát něco ostřejšího. Z pocitu, že realita je mnohem složitější a ošemetnější, než se na první pohled zdá, mi bývá vždycky tak nějak úzko…
Tipů: 1
» 09.12.17
» komentářů: 5
» čteno: 825(8)
» posláno: 0


» 09.12.2017 - 14:32
Adramelech
Mně zase někdy bývá úzko z reality. ST
» 09.12.2017 - 17:43
ttragelaf
mají přeci jenom nějaký hlubší smysl, a tím rozhodně nemyslím zajetá klišé, jakože dobro vítězí nad zlem....

jaký hlubší smysl ještě existuje ?
» 09.12.2017 - 18:05
Adramelech
ttragelaf: Hlubší smysl pohádek je třeba ten, že referují o archetypech. Doporučuji ti přečíst si o tom něco od C. G. Junga nebo od jeho žáků.
» 09.12.2017 - 18:27
Adramelech
ttragelaf: V češtině je momentálně na trhu např. tato monografická studie:

http://www.portal.cz/v-mediich/franz:-psychologicky-vyklad-pohad
ek/3512/
» 10.12.2017 - 05:13
ttragelaf
Adramelech:

hlavním rysem archetypů pohádek bývá poměr k dobru a zlu,
na něm se odhaluje struktura světa

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Sir Syreček | Následující: Hon na Ježíška

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.