Črty II. TŘI

» autorka: Tara
Vilová čtvrť v Českém Krumlově - Horní Brána. A branka s kováním půloblouků ve tvaru slunce otevřená pohledům nedělního odpoledne.
Labrador se snaží nadzvednout mohutné tělo. Zakolísal a nejistě dosedl pod větve jabloně, čumákem k nebi. Kdo ví, pokolikáté pozoruje mraky poháněné větrnými proudy, naslouchá ozvěně vytí cirkulárky nebo prvnímu ptačímu zpěvu. Hlídá. Prošedivělou bradu opřel o přední tlapy. Také dnes, ačkoliv smí s ohledem na věk odpočívat v pohodlném pelechu na chodbě vilky, došel na zahradu.
Zdánlivě netečná, žlutě zabarvená, vypelichaná hrouda. Slechy jsou ale ve střehu.
Na špalku u dřevníku drží pózu egyptské sošky kocour. Nastavuje kožich březnovému slunci. Víčka se teplem labužnicky přivírají přes smaragdy zornic. Přesto oči mezírkami sledují dění kolem domu.
Z ničeho nic se otevřely dveře a ven vyběhl malý ratlík. Vyspaný dorůžova překypuje energií. Ušaté torpédo letí ke starému psovi. Netroufne si dorážet, tak jen sprintuje kolem. Štěněti patří celý dvorek i zahrada. Je snad všude. Pro své hry vzalo zavděk i loňským šustím pod jabloní. Nese v tlamce kořist v podobě uloveného listu.
Kocour udiveně seskočil, tolik ruchů naráz! Psík si ho teprve teď všiml, bojovně vztyčil ocas a předstírá útok. Černá koule se mrštně vyšvihla na větev jabloňové rozhledny. Mrňous krouží kolem kmene, chce si hrát, avšak kocour si ho ostentativně nevšímá. Olizuje se růžovým jazykem v koruně stromu, dokud kožich nevypadá jako lesklý antracit.
Sešplhal z jabloně a znuděně, co tlapka tlapku mine, kráčí jako na promenádě. Jestli mohou mít kocouři gen frajeřiny, tak tomuhle nechybí. Nese se jako malý panter prostředkem pěšiny vysypané oblázky.
Labrador zvedl hlavu a provází jej pohledem. Minipes zabrzdil kousek od kocoura. Ten prošel, aniž by zrychlil. U kovové brány se elegantně prosmýknul škvírou mezi dvěma slunečními paprsky. Venku, na chodníku, švihnul chvostem na pozdrav.
Nazdar, hoši, vrátím se až ráno.
Tipů: 11
» 04.03.17
» komentářů: 10
» čteno: 597(12)
» posláno: 0


» 04.03.2017 - 11:00
Minipes a pan pes mi připomínají mé bývalé dva, mladého a staršího, kteří se vždycky pošťuchovali. :)

Skvělé, poutavé, zábavné vyprávění, přerušované smíchem. :)

ST
» 04.03.2017 - 11:05
Kajuta: díky moc za tvůj čas a milý komentář:-))) a za úsměv, toho si cením nejvíc
» 04.03.2017 - 11:12
"Prosmýknul se škvírou mezi dvěma slunečními paprsky."
Skvěle.
ST
» 04.03.2017 - 11:13
vavaoko: díky, barde:-))))
» 04.03.2017 - 12:06
vímočemtojenebtambydlím;-)st
» 04.03.2017 - 12:08
zenge: Krumlovane? Tak to možná znáš i jistou Taru, často nakupující v sámošce Skleník:-) a děkuji
» 04.03.2017 - 18:28
Tobě i všem ze zahrady zasloužené ST* :-))
» 04.03.2017 - 18:43
Lilith: díky moc, Lil:-)
» 04.03.2017 - 21:07
Na každé tvoje nové dílko se celý Libres třese jako jeden obrovský ratlík...

A stejně jako Francisi Vava Eye mi neunikl půvab předpředposlední věty.
» 04.03.2017 - 21:15
Ringo: tak ti možná neuniklo ani množství malých změn...děkuju uctivě:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: V zahradách | Následující: Na stopu
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
online
1 skrytých [1]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.