Pozvání do Prahy

Silně nenávistné, zaujaté a tendenční. Prostě celej já. Ale Trump je můj člověk.
» autor: vavaoko
Pozvání do Prahy.

Prej, jen ať se staví a vezme i mámu.
Do Prahy na pokec o Číně, Islámu.
Že mu dá Brežněva přes celou tlamu.
Ochutnat Bureše českého salámu.

Prolhanej bolševik z Trumpa se raduje.
Pod vlajkou krvavou růžové tváře.
Body si pro volby od toho slibuje.
Žebrák si oblíbil miliardáře.

Klaka jej umeje, přebalí, oholí.
Odzbrojí gardu a odpojí rámy.
Má pro něj matrjošku, papachu sobolí.
Bát prý se nemusí ni dalajlámy.

Nikde jej nechtějí. Kdo by prý o něj stál.
Vyslance neviděl. Se strejdou nevyhrál.
Kavárna sílí a už to s ní nejde dál.
Migranti netáhnou, jak by si přál.

Nikdy však nespatří „přítele“ Trumpa.
Na nulu prezident nenajde čas.
Za vodou po letech čistí se žumpa.
Je nutno zaplatit za každý hlas.
Tipů: 28
» 11.11.16
» komentářů: 38
» čteno: 861(34)
» posláno: 0


» 11.11.2016 - 16:57
ttragelaf
V kontextu Tvé tvorby, ve které oživají postavy z české historie - ne postavy ledajaké, ale ryze Tvé - a tím i mé - a tím naše - se básní vyšlehnutou z čísla jasna stávají stvrzené, dnešní a stojí se svými ST v řadě pod námi (byť by to bylo z onoho světa, v oné řadě a na onom hradu )
» 11.11.2016 - 17:01
1
Je to ostuda. Když mi dcera řekla, že vyhrál, tak jsem měl po náladě. Ale netřeba chodit moc daleko - co Zeman? :-( ST*
» 11.11.2016 - 17:08
1
Jsem tou rudou zneklidněn...

ST
» 11.11.2016 - 17:22
ttragelaf:Na to mohu říci pouhé: Děkuji
» 11.11.2016 - 17:22
Paulmatthiole
1
Upřímně, pořád mi vrtá hlavou, čím to je, že post prezidenta republiky obsadil Zeman. Podplácel, lhal, vyhrožoval někomu násilím...? Kde se, kruciš, stala ta zásadní chyba?

Na druhou stranu se dívám na demonstrace proti zvolení Trumpa. Mohl bych to chápat tak, že kdyby byla bývala vyhrála druhá strana, dělo by se tam totéž, ale v obráceném gardu?

P.S.: Předpokládám, že demonstrující na protest zapalovali svá vlastní auta, když chtěli dát najevo svůj vlastní nesouhlas, a že při tom nikdo jiný nedoznal úhony...?

A ještě - je to i u Tomášova díla v komentech... citátek:

„Americký národ je výborným příkladem národa, který přešel od barbarství k dekadenci, aniž by poznal civilizaci.“ A. Einstein
» 11.11.2016 - 17:23
matousekKkrejca: No právě. Děkuju
» 11.11.2016 - 17:24
Kajuta: Já také. Děkuju.
» 11.11.2016 - 17:35
Paulmatthiole: Já si myslím, že by to bylo stejné. Politika se stala smrdutou stokou. Lidé ztratili jistoty, ideály a chuť se zabývat čímkoli jiným, než sami sebou a svým nejbližším okolím. Vlády se stali napřáteli lidí. Socanské přerozdělování se stalo normou i v baštách demokracie. Je proto třeba s tím pořádně zamíchat. Já doufám, že v USA to právě začalo. Pokud ne, mnoho z nás pamatuje J.F.K. Asi tak.
» 11.11.2016 - 17:55
Paulmatthiole
1
vavaoko: Nemám rád Zemana, komunisty, různé extremisty a pseudodemokraty. Z politiky se mi dělá "little šoufl", řečeno slovy klasika, přičemž "little" má proklatě trpký nádech mála, které se stalo poněkud objemnějším.
Ale pořád na tom nechci být tak, abych se musel někde rvát nebo musel vzít do ruky zbraň... a výcvik bych na to proklatě měl... prostě nechci. Možná jsem měl mít jiné učitele.
» 11.11.2016 - 18:34
Mám jen ST, neb do politiky se raději nemontuju, napsal jsi to skvěle!
» 11.11.2016 - 19:31
1
Paulmatthiole: Já nejsem tak krvelačnej, jak to možná vypadá. Válka je vůl. Ale vždyť jsou i jiné cesty, jak vrátit věci na správnou cestu. V mládí jsem věci řešil pěstí a byl jsem i bit. Dnes už nejsem takovej kraťas. Jen ve mě občas bouchnou saze. Ale už jen píšu. Ovšem, myslím si, že je třeba nemlčet.
» 11.11.2016 - 20:07
Paulmatthiole
1
vavaoko: Asi před týdnem jsem s manželkou viděl stát u přechodu bez signalizace starého pána se slepeckou holí - právě se vracel domů z Prahy; byl tam v knihovně, jak mi později řekl.

Než jsme k tomu přechodu došli, z druhé strany, projely dobré dvě desítky aut, oběma směry. Nevím, kolik z nich řídili komunisté, fašisté, anarchisté, teroristé či pseudodemokraté obdivující prostředníky plovoucí po Vltavě. Spojovala je jedna věc - ten starý chlap jako by pro ně neexistoval.

Vlezl jsem na ten přechod přímo před vůz naší ctihodné Policie (také vypadal, že zastavil jen proto, aby si o mě neumazal kastli) a toho pána dovedl se ženou až domů - bylo mu devadesát let. Smekám s úctou před jeho orientací v prostoru, před jeho vitalitou a plivu do tváře všem těm, co projeli kolem něho a nestál jim ani za to, aby před přechodem na pár desítek sekund zastavili. Styděl jsem se, když opakovaně děkoval s tím, že se mu už dlouho nestalo, aby mu někdo pomohl.

Co by se, Vavaoko, muselo stát, aby se lidé začali chovat zase jako lidé? Spraví tohle nějaké prostředníky plovoucí po Vltavě, řev ve stylu pangermánských junkerů na demonstracích nebo rajčata s vejci ve vzduchu? Příliš tomu nevěřím. Prostě jen dělám, co svedu… ve svém okolí. Pomáhám a pomáhá to i mně. Možná je to ta cesta.
» 11.11.2016 - 20:57
1
Paulmatthiole:Jo. To bude ono. Víš, já jsem Sokol. Tedy člen Sokola. To je společenství lidí, kteří mají stejný zájem. Zájem se scházet a po ten čas, kdy jsou spolu se chovat tak. jak to učili své děti, když byly malé. Tak, jak je samotné učili jejich rodiče, které to učili zase jejich rodiče. Mluvím o tom proto, že jsem na sletu v Praze zažil něco, co nikdy nezapomenu. narazil jem na to již v té diskusi o válce s mateřským jazykem. Tenkrát jsem cvičil s dalšími tisíci mužů skladbu na motiv husitského chorálu.V určitý moment se mezi nís chlapy, zařadily ženy. Cizinky. Členky Sokola z Kanady, USA, Francie atd. Mluvily nádhernou, češtinou mého dědečka, zpívaly chorál a tekly jim slzy. Tedy určitě těm, které obklopily mne. Bylo to, jak když se probudíš o sto let zpět. Ono jim tam za vodou zůstalo to, oč my jsme již dávno přišli. Ta hrdost bez pýchy. Ten jazyk bez ismů. Oni zdědili po rodičích jen to, co na nás bylo dobré. My tady to štěstí nemáme. My jsme obklopeni tím sajrajtem a pomalu si na něj zvykáme. Oni, samozřejmě také, ale tím americkým, kanadským atd. To, co v nich zůstalo české, je nedotčené a krásné. Byli překvapeni, a ne příjemně, tím, že je to tu jinak. Mezi Sokoly se cítili fajn. Ale mimo.. Jde o to, chovat a mluvit tak, abychom se za to nemuseli stydět před svámi prapředky. Jinak to nevidím. Na tvém příběhu se slepcem vidím, že to zase není tak ztracený boj. Že na to nejsme sami. Nejhorší je, myslím, zvářit se, že se nic neděje. Proto občas nechám průchod svým emocím a napíši něco, jako dnes. Aby bylo jasné, že to proste není normou. Asi tak.
» 11.11.2016 - 21:12
Cítím to podobně ... za obsah ST***!
» 11.11.2016 - 21:25
Zasr. romantik: Děkuju.
» 12.11.2016 - 09:31
leckdo by se mohl od Vás učit v umění diskutovat
s lehkostí a bez hulvátismu...
ST
Trump mi sympa nebyl, ale přemýšlím jestli to nebylo trochu také tím, jak nám ho předkládali...
» 12.11.2016 - 10:08
zenge:Děkuju.Je to dialog. Dnes již téměř zapomenutá disciplína.
» 12.11.2016 - 10:17
Je fajn se vyřvat, s davem se řve dobře.
» 12.11.2016 - 11:08
LiJ: Snad. Jí stávám mimo dav.
» 13.11.2016 - 10:06
ST:-)))
» 13.11.2016 - 10:57
jitka.svobodova:Děkuju
» 14.11.2016 - 14:28
ST bez komentáře.
» 14.11.2016 - 17:28
krizekkk
Asi první miliardář v dějinách, který bude bydlet za státní prachy. ;-)
» 14.11.2016 - 18:22
krizekkk:Děkuju.
» 14.11.2016 - 18:22
Psavec:Děkuju.
» 25.11.2016 - 11:34
silný
» 27.11.2016 - 20:36
René Vulkán: Děkuju
» 29.11.2016 - 19:32
ST
» 29.11.2016 - 19:36
myšlenka pouhá:Děkuju.
» 30.11.2016 - 20:00
ST i za dialog v komentářích :-)
» 01.12.2016 - 12:29
fialka: Děkuji
» 05.12.2016 - 13:56
Nevidím to zas tak černě, jak je psáno v některých komentářích. Znám a vídám hodně lidí, kteří se jako lidé chovají.
K Trumpovi (i Zemanovi) - bylo na výběr? Taky přemýšlím jestli to není trochu tím, jak nám je předkládají... Změna je život.
Za báseň ST.
» 05.12.2016 - 14:04
Kapka:Beru to. Je to tvůj názor a jsem rád. Co nesnáším, jsou lidé bez názoru, kteří jen papouškují předkládané.
To u tebe nevídám.
Děkuju.
» 05.12.2016 - 14:32
vavaoko: Mám radost, děkuji.
» 15.12.2016 - 20:18
Nemám ráda politické básnění. Neuplatním se tu. M.
» 15.12.2016 - 21:05
s.e.n:Já si v tom také nijak nelibuji. Jen občas mě to popadne.
Děkuju.
» 21.03.2017 - 13:23
Početla jsem si... báseň i komentáře. Souhlasím... Jsem rebel se srdcem na dlani, takže ty emoce dobře znám. Zrovna letos o něčem podobném píšu knihu, tedy, ta podobnost je v malém měřítku - jednání se zaměstnanci ve firmě uprostřed tohoto státu... Je mi zle spolu s vámi... A spolu s vámi se snažím ve svém okolí o hezčí vztahy a svět... Kdybyste si s námi někdo chtěl popovídat a zazpívat u kytar v Přezleticích u Prahy, písněte mi mejl... :-)
PS: Na základce jsem dostala knihu Sokolka Věra, to kvůli stejnému křestnímu jménu a protože jsem chodila na sportovní a moderní gymnastiku, na cvičení spartakiád, a stále cvičila za činžákem, nebo na trávě u domu, kde tetička s dalšími kamarádkami v houfu sukní, zástěr a šátků na lavičce rozjímaly nad životem...
» 21.03.2017 - 19:16
Děkuju.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Vítkův kámen | Následující: Nad řekou

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.