Střípky ze života: JÍZDENKA

..stalo se, nestalo...
» autorka: Bastet
Znala jsem je oba.
Měli sladkých sedmnáct a už dva měsíce se každé ráno potkávali na zastávce autobusu.

On - vytáhlý jako stvol třtiny, na uších sluchátka, tričko plné lebek a skejťácké kalhoty spadlé hluboko pod pasem. Zkrátka drsňák každým coulem.
Ona - ještě nedávno baculatá holčina s rovnátky v puse, co se skoro přes noc proměnila v přitažlivé stvoření, za kterým se bez ohledu na věk rád ohlédne každý chlap. Takový ten malý zázrak, co se stává jednou za život – když se z kukly vyklube motýl.
Není divu, že mu padla do oka.
Není divu, že už dva měsíce usilovně dumal, jak ji oslovit. Jak uspět a nezesměšnit se.

Pozorovala jsem s lehkým pobavením, jak se trápí, a nepochybuji, že totéž dělala i ona. Svou čerstvě probuzenou ženskou intuicí poznala, jak se věci mají, a pod maskou zdánlivé lhostejnosti si jeho rozpaky zcela evidentně užívala. Neboť tohle byla její chvíle – jedna z mála, kdy má navrch žena, kdy může jediným slovem ( ba dokonce jediným pohledem) srazit zamilovaného opovážlivce do hlubin pekelných. Anebo taky ne.
Být odmítnut – toť noční můra každého muže.

Čas plynul ...a on stále nepřišel na to, jak na to.

Včera jsme zase takhle stáli na zastávce, drobně pršelo a náš autobus pořád nikde.
Konečně dorazil, když už jsme to čekání chtěli všichni vzdát. Dveře se otevřely a my pochopili, proč má náš (jinak vždy dochvilný) řidič takové zpoždění.
Chytrá mašinka na výdej lístků si totiž vzala neplánovanou dovolenou a chudák šofér musel vypisovat jízdenky ručně. Trhací bloček měl opřený o volant a tlumeně sakroval, když na každou jízdenku psal šest různých údajů, a to celé hezky dvojmo – originál pro sebe, kopii pro pasažéra.Teda pamatuju leccos, ale tohle jsem ještě nezažila.

Pochopitelně, že se snažil tu otravnou zdržovačku co nejvíc zjednodušit.
„Kdo z vás chce studentskou?“ křikl otevřenými dveřmi ven.
„Já,“ řekl on.
„Já,“ pípla ona.
„Takže dvakrát. Napíšu vám to dohromady,jo?“
Podívali se na sebe a oba současně přikývli.

První nastoupila ona, podala řidiči peníze a vzala si jízdenku. Počkala, než zaplatil on, a pak – jakoby mimochodem - prohodila:
„Když máme tu společnou jízdenku, tak snad abysme si sedli spolu... pro případ, že by přišel revizor,“ dodala s nevinným úsměvem.
Oči se mu rozšířily překvapením. A taky úlevou.
„Tak jo,“ pokrčil rameny, jako že o nic nejde, a ledabyle se složil na sedadlo vedle ní.

Když jsem o chvilku později procházela kolem nich, měli hlavy u sebe, zabraní v tlumeném hovoru.
Jejich společná jízdenka ležela zapadlá v uličce. Už ji nepotřebovali.

Co dodat?
Snad jen, že revizora tu nikdo deset let neviděl, na příští zastávce tenhle autobusový spoj totiž končí.
Tipů: 4
» 30.09.15
» komentářů: 10
» čteno: 709(20)
» posláno: 0


» 30.09.2015 - 15:11
detektor
Velmi hezky jsi to napsala, je v tom nadhled i pochopení...ST
» 30.09.2015 - 16:49
krizekkk
Prostě Eva a Adam... Prastarý příběh. ;-) ST
» 30.09.2015 - 19:03
Guanti Rosi
Myslím, že se "dobře" díváš kolem sebe a to je dobře. Je to moc hezky napsáno a jsem ráda, že o lidských životech si můžeme přečíst i tak krásné příběhy. ST :O)
» 30.09.2015 - 19:59
svým způsobem to může působit jako příběh o ničem, ale je to poměrně čtivě podané, takže za mě dobrý :)
» 30.09.2015 - 21:12
Amelie M.: Příběh o ničem? Možná. Ale myslím, že ti dva mladí by na to měli jiný názor. Tenhle fejetonek vznikl už před nějakou dobou - a oni spolu pořád chodí...:-)
Díky za čtení i komentář.
» 30.09.2015 - 21:14
Guanti Rosi: Děkuju. Ale přiznávám, že tohle je trochu výjimka, obvykle píšu o jiných věcech, než o těhle maličkostech. I když - kdosi moudrý řekl: Život se skládá z maličkostí, ale není maličkost (nebo tak nějak :-))
» 30.09.2015 - 21:15
krizekkk: Miluju prastaré příběhy. I ty mladší...co třeba Romeo a Julie?
Dík, že jsi nakoukl...
» 30.09.2015 - 21:16
detektor: Děkuju za komentář. Jo, ve svém věku už si můžu nadhled dovolit...i když někdy bych ho klidně vyměnila za těch sladkých sedmnáct...:-)
» 30.09.2015 - 22:11
maličkost? Veliká věc a krásná
jak se mi večer rozzářil...být víc těchto "maličkostí"
ST*.
» 08.10.2015 - 12:17
Opět moc mile napsáno. Kdo chce, přečte i "to" mezi řádky. (A kdo mezi řádky číst neumí, tomu nepomůže nic.) Takové příběhy naše přetechnizovaná doba potřebuje.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Rada básníkovi | Následující: PŘÍSKOKEM VPŘED!

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.