Zbloudilý

Možná to znáte, když něco, co čtete, nebo vidíte, tne do žvého... Film Vildspor (Dánsko, 1998) - Zbloudilý... muselo to někudy ven. Ossy a Jimmy, dva muži se společnou temnou minulostí, kterou ale Jimmy nechce znát, žije nový život. Ale jde před ní utéct? Jde zapomenout? Jde utéct před Ossym? Ossyho musíte celou dobu nenávidět a přesto... Jen kratičké zastavení... jen výkřik do tmy... jen Ossyho tři sta slov...
» autorka: Máta
Zbloudilý

Zapadá slunce... idiotská poetika...
Seš jinej a já sem zůstal někde... daleko. Zamrzl sem a ta svině mě pomalu požírá. Požírám sám sebe.
Sem skvrna na tvým štítu, ale ty nejseš čistej, že jo, víme to oba až moc dobře. Spojuje nás to, jako naši hadi. My oba sme stejná skvrna. My oba sme minulost, kterou nechceš znát. Nikdo ji nechce znát, nebo možná jo, kdo ví. Nemluvíš o ní, já ji pořád žiju. To v čem tady hniješ, kámo, je nuda... je to...
Vzali mi tě a já tě chci zpátky! Já... prostě chci žít!
Tak, krucinál pojď!
Vyhodils mě... Zmuchlal jako starou jízdenku do nikam. Sem svinstvo, co už nechceš vidět. Ale i já sem tvůj život!
Chtěl sem ti něco říct, ale tys nechtěl poslouchat, proč taky... nemůžu se poslouchat ani já sám.

Sem největší zmrd pod sluncem, já vim, říkat mi to už nemusíš... do háje! Nevim, proč to dělám, asi tě chci mít pro sebe... zas chci mít bráchu, říct ti, co pro mě znamenáš. Zničit ti všechno tak, jako sem zničil sebe, abysme zase byli ve stejný prdeli... Chtěl sem zas táhnout za jeden provaz spletenej z minulosti. Jeho smyčka je ale jen na mým krku.
Jenže máš jinej život... a já do něj nepatřim. Minulost nechceš znát, ale já prostě jen nechci bejt sám! Aspoň na chvíli... poslední...
Jen...ptal ses, co chci... chci jen jedno, a to mi nikdo nemůže dát... chci... ale to je k ničemu. Už nemám nárok cokoliv chtít. Posral sem to, já vim.
Neboj, už jdu... Musím chytit letadlo... Tenhle let je jednosměrnej, došlo palivo, cesta zpátky už není. Nechtěl sem to vědět.
A... konečně ses mě zbavil, už konečně jdu a nevrátim se.
Chtěl sem ti něco říct, ale tys mě nechtěl poslouchat... nedivim se ti...

Ilustrace:
Ossy
http://www.matove.estranky.cz/fotoalbum/moje-dilna/kresby/portre
ty/ossy.-.html
Tipů: 8
» 23.03.14
» komentářů: 6
» čteno: 679(9)
» posláno: 0


» 23.03.2014 - 16:31
neznám to, cosi mně to připomnělo, mám husí kůži, napsal jsi to moc dobře, občas se mi stane že ve filmech, nebo v knihách fandím těm, kteří "zabloudili", no někdy i v životě, ST
» 23.03.2014 - 16:38
valerie: Díky ti.
Tomuhle chlapovi nešlo fandit, byl celou dobu na pěst a při tom... nešlo ho nelitovat, nešlo neslyšet jeho křik beze slov, totální troska. A to ho hrál můj oblíbenej herec, záporáky v jeho podání miluju... ale tohle byl prostě jinej level... odrovnalo mě to.
» 24.03.2014 - 12:54
film je dobrej...a tohle taky...
» 24.03.2014 - 13:11
enigman: Díky :-)
» 16.04.2014 - 13:55
tak a teď si budu muset ten film někde najít a zkouknout...
» 16.04.2014 - 14:03
katpok: Díky. Doporučuji, pokud máš ráda syrovou psychologii, je to film o bolesti a usmíření se sám se sebou. Po filmařské stránce by se mu dalo ledasco vytknout, ale dokonale zhranej (Mad Mikkelsen x Nikolaj Coster-Waldau v hlavních rolích)... vzal mě, hodně... Najdeš ho na uložtu, jsou tam i titule, sice nic moc udělaný ale dá se to. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Hráč

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.