Lovy beze zbraní

Jelení volání
» autorka: střelkyně1
Noci se prodlužovaly a rána a nás probouzela chladem.Svítání byla břitká jako dýka a praskala nám pod nohama krystaly zmrazků a ledovými skořápkami.Čápi už dávno odletěli a mělčiny horských potoků se v záři vycházejícího slunce změnily v trliště pstružích těl, z nichž se řinuly mezi kameny dva růžové proudy jiker.
Na stráni kvetl vřes a na rozpadlých kořenech pařezů jsme našli trsy mrazem spálených václavek.
Brusinky dozrávaly a pupavy svítily v travách jako malá stříbrná slunce.
Vzduch byl jako benátské zrcadlo – čistý a čirý, odrážející pravdivé podoby těch, kteří se zastavili a našli si chvíli do něj pohlédnout.Husí klíny křižovaly jako nebeské flotily oblohu, na níž nebylo mráčku.
Dubina zněla ťukotem padajících žaludů, za nimiž v předjitřní hodině přitáhla tlupa černé zvěře, aby zásobila svá těla na cestu do dlouhé zimy.
Trnka modravě hořkla.
Kam se ztratil kukaččin hlas a s ním veškeré kadence ptačích písní?Podzim mlčí a život lesa si s tebou hraje na slepou bábu – chyť si mě člověče – chyť!Schovám se ti v mlhách, ploužících se údolími jako šedivé houně, zalezu do dutin hor, plnících se zásobami, s posledním mávnutím křídla chladem ospalého motýla ti zmizím v hustém mlází.Hledej si mě tam!
Jen volání jelenů ti ještě zní v uších áááúúúú, áááúúúúah!
Vy třpytivá jitra a chladem se tetelící noci, volající křikem touhy parohatých králů!Kam jste se poděly? Pod nohama šustí schnoucí tráva a list, klikatící se v zlatém pádu, má svoje tajemství.Ozvěna vyzývavých ryků však dosud zní v srdci.
Veškeré ptačí mládí se naučilo létat a kde je mu teď konec ? Jen sojka zavřískne, když se shýbneš pro prasklý pohárek bukvice.
Je takový čas – tam, kde jsme do té chvíle chodili pospolu, toulá se – a nevím proč – každý raději sám.
Soví oko žhne z temnoty rozpadajících se krovů starých stodol a noční netopýří let kličkuje do uplývání.
Hladiny rybníků potemněly a křik racků se ztratil v jejich hlubinách.
Hráze, ještě před několika týdny hořící bujením květů a stvolů mlčí.
Po povadlém listí lopuchu krápne déšť. Shýbneš se a okouzlene hledíš do posledních květních lístků – to heřmánek a kopřivěnka ještě vydaly květ.
Za lagunkou přes kterou přeletí třepotavým letem ledňáček, suší rybáři své sítě – jak dlouho ještě bude trvat, než vstoupí s nevodem do vod?
Mlčky, jeden po druhém se scházíme kolem stolu své chaty.Každý přiložíme suchou větvičku na oheň a dlouho hledíme do tance plamenů.S večerem vyjdeme na mýtinu před chatu a pohlédneme k nebi.Husí křik se mísí s blikáním čistých hvězd.
A pak se vrátíme, prohrábneme oheň, který rázem vyskočí a zasvítí nám ve tvářích a první z nás promluví – tiše, tak tiše, aby nerušil čistý van podzimu, který nám táhne srdcem…
Tipů: 18
» 26.11.13
» komentářů: 12
» čteno: 789(18)
» posláno: 0


» 26.11.2013 - 19:24
krizekkk
Já povídky neumím, dokonce neumím ani mluvit tak, aby mi někdo rozuměl, proto, že jsem se přinutil po dlouhé době něco delšího přečíst, dávám ST. :)
» 26.11.2013 - 19:43
krizekkk: já myslím že umíš mluvit moc hezky,já aspoň rozumím a děkuju:)
» 26.11.2013 - 20:19
Moc dobře. ST
» 26.11.2013 - 20:40
jdu zapálit táborák:-)
» 26.11.2013 - 20:47
básněnka: donesu brambory a písničku:-)
» 27.11.2013 - 11:11
Krásná procházka podzimní přírodou...
*
» 27.11.2013 - 12:02
Je znát, že máš přírodu ráda a za krásné sdělení té lásky ST
» 27.11.2013 - 12:38
...přikládám větvičku ST!
» 27.11.2013 - 13:12
děkuji moc,nejkrásněji prý na ohýnku voní modřínová,to pak maj i ty buřty jinou chuť:-)
» 27.11.2013 - 14:06
tak jsem na chvilku zavřel oči a vše si vychutnal. Děkuji
» 05.12.2013 - 23:29
ať si kdo chce co chce říká...pro mne je podzim nejmystičtější období...v zimě je zima...na jaře všechno pučí...v létě je teplo...podzim má v sobě tohle všechno...a ještě něco navíc...
» 16.12.2013 - 12:49
Jsem milovnicí podzimu, má v sobě tolik půvabu a dnes jsem konečně četla ty půvaby brilantně popsané, tak jak to sama i já cítím..
ST!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Lovy beze zbraní | Následující: Lovy beze zbraní

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.