Lovy beze zbraní

Netřesk
» autorka: střelkyně1
Je to sedm let, sedm dlouhých let co jsi mě nepohladil.
A já teď stoupách v těchto pochmourných dušičkových dnech na půdu a mířím ke staré lepenkové krabici, ke všemu co mi po tobě zbylo. Tady s tebou bývám sama, říkám ti jak mi stále scházíš a jak na tebe myslím. Sedám si na trám, zavrtávám se do flanelové košile a vytahuji zažloutlý list papíru. Písmenka přede mnou vyskakují a já se začítávám do tvých příběhů a chlad mi začíná být cizí. Táto zase hřeješ a hladíš...

Netřesk je rostlinka, malá skalnička s tuhými listy-snad ji znáte všichni. Chodili jsme kdysi po pálavských vrších a přítel ji ze žertu utrhnul, ač je to, pokud vím, zakázáno, a vhodil do kapuce mé staré prošívané bundy.
Pak jsem na skalničku léta zapoměl - visela v bundě ve skříni chaty, až do chvíle, kdy jsem chtěl tu špinavou sešlost spálit.
Z kapuce vypadla rostlinka - žlutá, seschlá,mrtvá.
Nevím, co mi to napadlo, ale ten starý mrtvý netřesk jsem zasadil do své zanedbané skalky a zalil ho.
Více jsem se o něj nestaral.
A představte si, on se znovu zazelenal a vstal z mrtvých, dodnes mi kvete. A je ho plno. Ale rozrůstal se pomalu.
Neštěstí zatím nechodilo po horách, ale po lidech. I já jsem byl dlouhou dobu nemocný, zemřel mi tatínek a kamarádi se z velké části rozešli.
Oživlý netřesk mě posiloval na této knížce. Psal jsem ji pomalu. Ale všechno v ní jsem zažil.
Berte ji prosím, jako hrst do větru rozhozeného podzimního listí. Někdo na ně šlápne ,někdo si list zvedne. A někdo se z něj třeba potěší.
A žijte pomalu! Rozkvetete jako netřesk.

Jaroslav Müller
Tipů: 21
» 23.11.13
» komentářů: 12
» čteno: 751(19)
» posláno: 0


» 23.11.2013 - 19:27
krizekkk
Žiju rychle a dokvétám. ST
» 23.11.2013 - 22:55
mám také na zahrádce netřesk...........ST
» 25.11.2013 - 14:40
jojo je zima ale jaro nakoec zvítězí...
» 25.11.2013 - 16:51
ano zvítězí protože v jednoduchosti a v přírodě je síla.Děkuju všem za zastavení
» 26.11.2013 - 17:42
...o naději na život!
*
» 26.11.2013 - 21:54
taky jsem už několik let neměla šanci být pohlazená... a každý den několikrát očima hladím fotku...
jako by tu byl... táta...
žiju, pomalu, za nás oba... normálně jsi mi rozslzela... děkuju... tohle jsou slzy milý...
» 27.11.2013 - 12:32
děkuji moc všem za krásné komentáře a zastavení...
» 27.11.2013 - 14:00
jé..Přátelé zeleného údolí.. legendární seriál, měla jsem ho ráda a mít budu :) **
» 04.12.2013 - 07:33
Markétko, děkuju Ti, že se s námi dělíš o tyhle poklady! I kdybych neměla jedinou minutku volnou, na jejich přečtení si ji vždycky najdu!
Zdravím a myslím na Tebe!
.. a ještě ST, ale to je tak málo..
» 05.12.2013 - 23:12
krásná životní moudrost spojená s přírodou...
a připomnělo mi to jedno ruské přísloví...
,,když víš že něco nestihneš jdi pomaleji,,...
» 20.12.2013 - 17:49
Náhodou jsem se zatoulala zpátky a našla tuhle krásu, tak dodatečně ST. Jako malá jsem měla oblíbenou knížku Kvetoucí svět, byla i o netřeskách, mám je ráda.
» 20.12.2013 - 18:03
jita.1965: Kapka: děkuji moc kapičko a Jituško za tátu a přeji moc krásné vánoce...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Barbařina zima | Následující: Lovy beze zbraní

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.