Ekonomická Integrace Evropy

Moje myšlenky o evropské unii, o globálních uniích, jak je vidím, a co si o nich myslím.
» autor: Gree
Pokud jsem otázán na takové téma, hned se mi vybaví konstrukce a administrace Evropské Unie. Jelikož žijeme v časech, kde unie, ať už státní, religionistická, právní, či sociální, je novým snem pro moderní společnost, novým cílem pro zlepšení celkové kvality žití na naší planetě, je samozřejmě velice důležité se do takové otázky pohroužit a přemýšlet nad tím, zda-li dnešní integrace vychází, či má problémy a nedostatky, které se musí vyřešit.
Osobně jsem byl vždy zastáncem unií a společných cílů pro vyšší dobro lidské společnosti. Netvoří to nejenom výhodnější situace, ale také mnohem větší šance a možnosti pro všechny. Přináší to produktivitu a hospodářskou celistvost, zvláště ekonomické celky jako Evropská Unie.
Samozřejmě takový úkol není lehký. Potřebuje dedikaci a sílu vůle jakékoliv úkoly splnit a posunout věci kupředu co se týče vývoje. Je také potřeba najít kvalifikované a profesionální odborníky, kteří ví, nad čím pracují, a jsou schopni vést naší energii tam, kde to unii pomůže.
A tady už vzniká můj první problém s Evropskou Unií a ekonomickou integrací Evropy vůbec. Sjednotit celý kontinent pod jednou vládní vůlí a snažit se všem členům ekonomicky a sociálně pomoci, a zároveň od nich požadovat důvěru a spolupráci, je velmi, velmi těžký úkol, zvláště pro ty, kteří mají nad ním starost. A je vidět, že to obrovský problém vskutku je.
V dnešních letech zažívá EU velké potíže, které rozviklávají jejich důvěru v různých členských státech. Několik států jsou v ekonomické krizi, a to až takové, ze které se už prakticky nejde vyhrabat (např. Řecko). Situace je zlá, extrémisté šílí radostí, neboť ví, že zoufalost chudiny se k nim obrátí, a celková administrace státu shoří jako stan pod útokem plamenometu.
Respektuji a líbí se mi, jak se EU snaží pomoci těmto zemím ekonomickými injekcemi, ale z praktického hlediska to nejen zbankrotovaným zemím nepomáhá, ale ničí to i stabilitu EU. Ano, Německo jako takové má obrovské finanční zásoby a je to jeden z nejproduktivnějších států, ale i on nemá bezedný pytel. I Německo potká situaci, kdy vydá svojí vůbec poslední injekci zbankrotovaným členům.
Další problém jsou ostatní státy. Velká Británie ignoruje volání o pomoc od svých spolučlenů, Francie také, a v Beneluxu se vyskytl problém, který zachytil myšlenky všech občanů Evropy, kteří se zajímají o situaci EU – vyhlášení nedůvěry nad EU Nizozemskem. To zatěžuje takovou unii ještě více, neboť pokud takový prosperující a produktivní stát jako Nizozemsko ztrácí důvěru, znamená to alarm pro ne tak prosperující země, zda-li mají pořád být v této unii, či ustoupit. Je to psychologický jev, který je ve formě otázky: „Když silný ustupuje od úkolu, tak co já, slabší, můžu proboha vykonat?“
Pokud se taková otázka vynoří z této mlhy problémů, zacloumá to celou strukturou takové ekonomické společnosti. Je to svízelná situace, ze které je možnost jít ven, ale jak jedna, tak druhá cesta poškodí unii ještě více. Buď zastaví injekce zbankrotovaným zemím a ze společnosti je sprostě vyhodí, nebo budou pokračovat na injekcích. První cesta velmi poškodí jejich reputaci a důvěru, ale budou mít možnost znovu obnovit některé vyčerpané finanční zásoby. Druhá cesta je benevolentnější a ideologicky lepší, ale zase to naštve členy jako Německo, z důvodů stále stejných výsledků a žádných pokroků, což může vést k vyřčení nedůvěry nad unií. A pokud by samotný zakládající stát, Německo, vyhlásilo nedůvěru, tak celá EU by se rozpadla jako domeček z karet pod silným větrem.
Jak už jsem tu řekl, vždy jsem byl zastáncem jakékoliv integrace pro vyšší dobro společnosti. Jsem zastáncem i ekonomické integrace, ale je to jedna z věcí, která je velmi nebezpečná, pokud se její administrace neprovádí zcela správně. Může to vést k bankrotu několika zemí, a k zhroucení celé integrace až hrůzostrašnou rychlostí a způsobem.
V ekonomii musí být člověk opatrný a s pevnou vůlí řešit problémy, které se vyskytují. Zároveň by nesměl být emočně labilní či emočně zesílen v takovýchto úkolech. Vztek, ale i radost, můžou podetnout dobře naplánovaný plán během nanosekundy, a s takovou prudkostí, kdy člověk si toho na první pohled ani nevšimne.
Pokud se jedná o integraci celo-kontinentální, tak opatrnost a naplánovaná jednání, dle mého názoru, musí být na nejlepší úrovni, kdekoliv a kdykoliv. Nemůžeme si dovolit zmatky či klopýtnutí, nebo nedej bože absolutní selhání. To vždy vede k velmi negativním výsledkům, které například EU právě zažívá.
Také si myslím že taková idea by se měla šířit a budovat pomalu a s veškerou péčí. Je sice hezké vidět integraci se šířit jako houby po dešti, ale co když ta škála, ta nová velikost a šíře bude příliš velkým soustem pro danou administraci? Co když to způsobí víc problémů než prosperitu, hlavní úkol takovéhoto rozšíření?
Carolus Rex, jeden z nejznámějších švédských králů, kdysi řekl: „Člověk by si měl ukousnout tolik chleba, kolik dokáže sníst.“ A v takovémto topiku se tento výrok skvěle hodí, a vybarvuje veškerá nebezpečí těchto nápadů. Řekl to v době, kdy měl své impérium v troskách, neboť si opravdu podmanil až příliš obrovský prostor, který sám nemohl, jak se říká, „ukočírovat“.
Budovat něco a hledět na pozitivní výsledky z budování je velmi dobrá a hezká věc. Je to vybarvení snu, který pod rukama šikovných a kvalifikovaných lidí dokáže vzkvétat a být něčím, nad čím bychom se s hrdostí měli podílet a být rádi, že se taková idea daří. Ale zároveň se musíme koukat na ty stránky negativní, a na možnost selhání, přibývání překážek, přibývání problémů, a i pohlížet na situace, které nám říkají jedinou věc: celkové selhání. Tento myšlenkový proud říkám ve všech tématech dnešní planety, ať už je to téma jakékoliv: hledění na jednu stránku věci vede jen k čisté slepotě a iracionálním aktům. Člověk má věci vidět ze všech možných stran, zkritizovat obě strany, a pracovat přesně dle nynějších možností. V dnešní době si nemůžeme takové slepoty dovolit, zvlášť když se koukneme na bankrotující státy, hroutící se ekonomiku USA, Severní Koreje, a dalších, ať už jakýchkoliv, společností.
Jenom bych na konec chtěl dodat, že přespřílišná opatrnost, hraničící až s paranoiou, je také věc, se kterou by se měl člověk umět poradit. Přináší nepohybující se výsledky a nedůvěru ve spolupráci a možnosti kooperace, a doslova ničí zdravý rozum. Hlavně co se týče topiku ekonomického. Poslední příklad bych uvedl SSSR, která z takovéhoto důvodu selhala až k rozpadu celé unie.
Tipů: 1
» 24.08.13
» komentářů: 9
» čteno: 1314(14)
» posláno: 0


» 24.08.2013 - 19:33
S tvoji úvahou nemám zásadní problém. Jenže o těchto věcech by ve tvé generaci a současně v rámci Evropy mělo začít přemyšlet od nějakých padesáti miliónů lidí výš, aby vznikl základní předpoklad pro nějaké výrazné změny k lepšímu. Co myslíš, kolik mladých lidí má o budoucnost Evropy podobný zájem jako ty?
» 24.08.2013 - 22:02
bameka: Bohužel, i kdybych chtěl být optimistický, nemyslím si, že hodně lidí mého věku a věkové kategorie má o tohle zájem. Studuji na Obchodní Akademii, a tam skoro NIKDO tak do hloubky o EU nepřemýšlí. Je to smutné, až tragické, protože nejnovější generace by měli mít tu největší sílu k tomu, aby mohla proběhnout politická a sociální evoluce na planetě.
» 25.08.2013 - 20:57
Já sem to sice neodčetla, ale jsem PROTI Evropské unii. Tzn souhlasím s tebou, Gree.
» 28.08.2013 - 06:09
Rezkaaa: Bylo chybou, že si to nedočetla - já jsem tam napsal, že jsem PRO Evropskou Unii, jen se mi nelíbí její nynější situace a řešení několika problémů, zvlášť teď, když se blíží válka, počatá USA proti Sýrii. Chtěl bych vidět zlepšení v EU, ale, jak napsal bameka, chce to mnohem víc zájemců v tomto problému.
» 28.08.2013 - 09:17
Gree: A jo, to je moje chyba. Ale stále s tebou souhlasím. Pokud taková "společnost" (či jak to nazvat) pomáhá, neokrádá, neničí kulturu atd. tak je přínosem, ale zatím mi to tak u EU nějak nepřipadá...
» 09.07.2016 - 20:26
Rezkaaa: Gree: bameka: Je zajímavé podívat se na takovou úvahu prizmatem dnešních znalostí EU, uprchlická krize, Brexit ...
» 09.07.2016 - 21:05
Paulmatthiole
Když to vezmu čistě logicky, tak musím především napsat, že lidstvo jako celek začne fungovat jednomyslně a spolupracovat pouze v jednom jediném případě, a tím bude hrozba globální katastrofy, a to ne s výhledem na desetiletí, ale měsíce, maximálně roky.

Obecně, pokud vzniká nějaké společenství, jeho síla roste, dokud: nejsou zvyklosti, náboženství a ekonomická situace diametrálně odlišné a dokud toto společenství nedosáhne určité - řekněme hraniční - velikosti, protože čím více členů, tím větší je pravděpodobnost vzniku neshod.

Osobně se domnívám, že EU je již dávno jednak za hranicí své velikosti a jednak je v ní zastoupeno příliš mnoho členů, kteří mezi sebou mají aktuálně spory (nebo měly v minulosti a jak se zdá, nejsou zcela uzavřeny). Zbytečná administrativa, nesmyslné, až buzerativní kroky.

Domnívám se, že ČR by pakt zvíci Visegrádské čtyřky plně postačoval - ekonomicky, nábožensky, a tak dále.
» 10.07.2016 - 17:24
Siorak: Tak jsem se tu po skoro třech letech zastavil a ke tvému komentu bych za sebe dodal: Je to velmi nadčasová úvaha a tehdy velmi přesná prognóza toho, co teď nastalo. Gree se projevil jako dobrý analytik tehdejších faktů. Pozoruhodná je rovněž čtenost této úvahy, ale ona si to fakt zaslouží.

Zajimavý koment přidal i Paul, jen ten poslední odstaveček bych viděl s jistým otazníkem. Velikost toho paktu bych bral, ale co ty státy v něm? Byly by ty stávající spolehlivými spojenci a jsme vůbec my sami dobrým spojencem pro druhé?

No, my tady na Libresu dějiny jiným směrem neotočíme. Já jsem se kdysi zařekl, že do politických diskuzí už veřejně nepolezu. Tohle je vyjímka. Ostatně, tys to kdysi vyřešil stejně. Když koukám, co se teď děje u jiného díla /Paul určitě tuší, které myslím/, tak vidím, že jsem se rozhodl správně. Začal to nepříliš šťastně formulovaný koment, následovala naprosto nepřiměřená reakce a od té doby už jen probíhají závody v tom, kdo se bude toho druhého snažit míň pochopit. Z mého pohledu - tragikomedie. Ale na závěr ještě jednou - Greeho úvaha je výborná.
» 10.07.2016 - 18:28
Paulmatthiole
No, teď už je to samozřejmě dávno passé, abychom vytvořili něco jako samostatný pakt... ale nedělám si nejmenší iluze o tom, že jsme byli do EU přijati na základě jakýchsi demokratických pochodů – nonsense. EU se u nás otevřely gigantické možnosti nových odbytišť pro jejich vlastní produkty, to je jedna věc. Druhá věc, pokud by začaly efektivně pracovat státy Visegrádské čtyřky včas, jsem velice zvědav, co by s tím EU před vzetím těchto států do onoho pochybného spolku dělala. Potravinová soběstačnost, surovinová soběstačnost, provázanost ekonomik z minulosti… a ještě by platili za transfer, pokud by chtěli nejkratší cestou na východ. Kdepak, žádná pomoc, žádná rovnost, žádná demokracie – tvrdý byznys. Bohužel.

A co se týče onoho inkriminovaného díla, šijí tam do sebe naprosto zbytečně, protože každý má svůj kus pravdy, který nelze popřít.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.