Inventura v soukromém ZOO

Jeden fejeton ze šuplíku, snad se bude líbit
» autorka: Erma
Je dost lidí, kterým nestačí rodina a přátelé, ale ještě si pořídí svého soukromého kamaráda, asi pro pocit, že budete bezvýhradně milováni. Nebude se s vámi hádat a všechno vám odpustí.

Celé mé dětství provázela zvířata a zrovna tak dětství mých dětí. Mít doma nějaké zvíře se stalo rodinou tradicí. Kdybych měla počítat, kde jaké zvíře našlo u našich dětí domov, byl by to dlouhý seznam. Mimo psů a koček, by na seznamu bylo: párek činčil, červená užovku, pískomilové, papoušek žako, párek gekonů a několik andulek. Je pravda, že rodina jsme velká, ale přesto počet chovaných zvířat je poněkud vyšší, než by se v normální rodině měl vyskytovat.

Červená užovka dokonce dostala naši rodinu do tisku. Žofka je notorický útěkář. Naposled si to namířila přes balkóny k sousedům do vedlejšího domu. Usídlila se v bubnu cizí pračky a málem přivodila kolaps paní domu, která se chystala vyprat rodině prádlo. Do akce nastoupila policie za asistence hasičů a povolaného experta na hady. Dům vypadal jako při zatýkání Krejčíře. Chyběla tu jen UNRA. Expert určil druh hada, a Žofka putovala za doprovodu policejní eskorty na nejbližší služebnu policie. Synáček vyfasoval deset tisíc pokutu. Článek o záchranné akci přinesla MF Dnes. Konečně byla naše rodina slavná. Přihodit se to mě, tak ještě zaplatil pobyt v nemocnici. Měl kliku, že paní byla silnější nátura než já.

Gekoni se stali také slavnými, ale jen proto, že druhé dítě chtělo ušetřit za krmivo. Krmí je cvrčky a ty choval ve staré lednici na balkoně bytu. Nějak se stalo, že někdo (na vině byla pochopitelně jeho žena) lednici nedovřel a všechno žrádlo pro gekony uteklo. Stížnosti obyvatel nebraly konce, jejich hlasité noční cvrkání rozhodně nezaručilo klidný spánek pracujících. Kolik stála deratizace domu, jsem se pro jistotu neptala. Přeci jenom jsem ještě z těch matek, které pro pár dobře mířených výchovných facek nechodily daleko, a výčitky svědomí už neměly vůbec.

„Kolik vlastně máme psů?“ Ptám se u snídaně svého muže. Protože ještě donedávna jsem se domnívala, že jen tři. Ale ať počítám, jak počítám, pořád končím u počtu čtyři. Čtvrtým psem je sousedova Miminka. Tak pitomá nejsem, to ještě poznám.
„No víš, Jindřich je ve špitále a Miminka ví, že ji Krista nemá ráda.“ Snaží se mi vysvětlit, jak jsme přišli k dalšímu psovi. „Tak než se vrátí, slíbil jsem mu, že bude u nás.“

Od toho dne se modlím za uzdravení našeho souseda, protože čtyři psi je i na mě, altruistu a milovníka zvířat poněkud mnoho. Už jsem oželela skutečnost, že si nikdy nebudu moci koupit psa, který by se líbil mně. Že vždy tu budu mít psy, které někdo přivázal ke stromu v parku, opustil jako nevhodný Vánoční dárek, nebo zesnul strýc a zanechal po sobě psa, který je sice milý, ale musela jsem se naučit německým povelům. Žil v Rakousku a Dilli českým povelům nerozumí. Trochu jsem si rozšířila obzory a smečka se stala mezinárodní směskou.

Můj muž je poměrně mlčenlivý člověk (pokud nemá v sobě aspoň dvě piva). Jen má potřebu podělit se každé ráno o obsah novinových článků. Nic nepomáhá moje: „Už jsem to četla.“ Je mi to přečteno znova a dodán patřičný komentář. Názor máme obyčejně stejný. Jak praví české přísloví: „Když sedlák se selkou dvacet let spí, tak jedné mysli jsou.“ No a tam, kde spolu dva souhlasí, je diskuze zbytečná.

Do toho ovšem pořvává Artur, náš ukecaný žako. Tady, se při jeho pořízení asi stala chyba. U nich nejde poznat, ani pro zkušeného chovatele, zda je to sameček nebo samička. Takže i když to měl být můj kamarád, za partnera si vybral mého muže. Toho miluje, mě rve kusy masa z těla. Podle doktora na papoušky jsme asi koupili samičku a ta si vybírá partnera na celý život. Dle mého je tu ovšem i druhá možnost, protože se nechová jako něžná samička, ale jako kormorán, že je gey. Tichá rána se u nás nekonají. Žárlící Artur se snaží přeřvat svého „partnera“, protože se právem domnívá, že politickou situaci neřeší s ním, ale se mnou.

Tak si říkám, že kdyby Bůh chtěl, abych žila spokojeně a v klidu, tak ze mě udělá čokla v naší rodině, nebo Arturku. Celý den bych se jen válela, nebo seděla na bidle, vodili by mě na procházky do velkého parku, u kterého bydlíme. Nebo bych trávila u TV spokojené večery na rameni svého partnera a pokaždé, když bych zařvala: „Pusůůů!!!“ Tak bych ji dostala. Teď se mi ho podaří maximálně na 1. máje dotáhnout pod hrušeň na zahradě (obyčejně není rozkvetlá) a pusu si vynutit. Zato vím, jak líbá Vánoční kapr.
Tipů: 21
» 04.08.13
» komentářů: 24
» čteno: 1332(20)
» posláno: 0


» 04.08.2013 - 11:22
kam se za tebou hrabu..mám jen jednoho britskýho kocoura..směju se..bezvadně jsme se pobavila...u těch cvrčků:-)
» 04.08.2013 - 11:26
Skvělé čtení! Pobavila jsi mě. Budu se těšit na další. :-))))
» 04.08.2013 - 12:18
Děkuji, jsem moc ráda jestli jsem alespoň trošku přispěla k nedělní pohodě.
» 04.08.2013 - 13:26
Jo. Pobavilas. ST
» 05.08.2013 - 11:58
vavaoko: Děkuji.
» 05.08.2013 - 13:30
Jo, oba tvé fejetony jsou dobré. Myslím, že nejen k pobavení, ale i k zamyšlení.
» 05.08.2013 - 14:32
bameka: Děkuji moc.
» 06.08.2013 - 09:27
Co mi to jen připomíná? My máme ještě dva hady vlastní a jednoho též "na hlídání" (už rok), dva osmáky a kočku. Ano, i já bych si přála být psem nebo třeba hadem v naší domácnosti.
» 06.08.2013 - 10:32
Konstancie: Tak to jsem moc ráda, že nejsme až tak ojediněle švihlá rodina, že takových rodin je víc. Hele třeba nám to vyjde v příštím životě, i když při mé smůle...
Děkuji za komentář.
» 08.08.2013 - 10:55
Bezva jsem se pobavila. hezky napsané. U nás je to podobné. Asi to bude k neuvěření, ale u nás v rodině (já s manželem, čtyři děti a houf vnuček a vnuků) se právě nachází 12 koček a šest psů, naštěstí nejsou všichni pohromadě, jen někdy někteří :-)
Velké ST
» 09.08.2013 - 00:35
Kapka: Tak mě uklidňuje, že nejen moje rodina je takto "postižená". Děkuji moc za hezký komentář.
» 13.08.2013 - 20:09
Bezva jsem se pobavila. :-))). Erma, píšeš výborně. Dík
» 14.08.2013 - 07:30
Děkuji. Teď vím že naše kočky, fretka, pesan, strašilky, křeček, užovka obojková, rosnička, korela a rosela nejsou nic ve srovnání s vaší rodinou ... jen musím nějak zablokovat tvé stránky aby to nezjistila dcera :-D
» 14.08.2013 - 23:28
skvěle píšeš... jako vlastník králíka, kočky a dvou psů, ten druhý je prozatím tříměsíční napodobeninou té starší jsem tedy laik... a tahle chvíle, kdy králík pokousal svůj počet kabelů, kočka snědla dávku masa, velký pes v klidu spí a jeho napodobenina taky je naprosto dokonalá... fakt jsem asi jediná, co se těší až ta roztomilá miniatura vyroste do třiceti kil a začne se chovat dospěle :-)))
» 15.08.2013 - 17:48
zelená víla: Děkuji, mám ráda lidi co mají rádi zvířata :-))). Náš Johny je labrador a moc mu do třiceti kil nechybí. Nemůžeme ho odnaučit, že vítá lidi skákáním na ně a nejedna návštěva pak končí na zemi, vč. mě. Jsou mu tři roky a dospělý není ani omylem, ale je s ním zase sranda.
» 15.08.2013 - 17:50
kasparoza: Děkuji, jo to udělej, ale myslím, že to stejně nepomůže :-)). Já se neubránila ani kryse (prý laboratorní) Pišta se naštěstí už odstěhoval i se synem.
» 15.08.2013 - 17:51
vanesa: Děkuji moc, jsem ráda, že jsi se pobavila, ono zasmát se nic nestojí a je to lék.
» 21.08.2013 - 21:30
o tom, že je to skvěle napsáno.... je zbytečné mluvit. to se tady ví.
Ale za co já děkuji.... je to, že takováto tvorba tady posouvá laťku psaného slova na libresu.
Na poezii, se leccos dá schovat za autorskou licenci a nepochopení básníkovy duše....
Ale u takovéhoto psaní je rovnítko jednodušší.
Zajímavě napsané věci se čtou, nezajímavě nahromaděná slova k další návštěvě nelákají.
Ještě jednou - poklona, paní autorko.
» 21.08.2013 - 21:55
gabkin: děkuji moc za milý komentář, taková slova vždy potěší, zvláště amatéra za kterého se já považuji. Díky.
» 01.09.2013 - 11:28
tak jsem si přečetla další dílko a svým smyslem pro humor nezklamalo :)
» 01.09.2013 - 11:36
Romana Šamanka LadyLoba: Děkuji. Tak to jsem moc ráda. :-)
» 10.10.2013 - 14:40
no já ty cvrčky pro gekonka měla v normální lednici a ačkoliv mají být mátožní tak bohužel stále si vyskakovali a já je honila zatímco gekon koukal jak puk a čekal až mu je předkousané dodám až do úst.Gekonek nebyl můj ale kamaráda který se o něj neuměl starat...
» 11.10.2013 - 16:11
la loba: on je měl v odstavené lednici na balkoně, to bylo ostudy :-)). A ten rambajz taky stál za to. Děkuji.
» 02.01.2014 - 12:36
:-D
moje spolubyldla má kočku, která se jmenuje Želva a myslí si, že jí patří celý byt včetně veškerého nábytku v mém pokoji... stále si to nenechala vysvětlit, ani řev "Želvoune, to je moje křeslo, ne tvoje drápadlo" a následné vyhození kočky do společných prostor nikterak nepomáhá...
tolik zvířat, jako máte u vás, bych asi ve zdraví nepřežila

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Osud | Následující: Asertivita aneb jak se bránit pitomcům

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.