Idiotské zvyklosti

Já vím. Ono se to sem moc nehodí.
» autor: vavaoko
Idiotské zvyklosti
Je protizákonné střílet na prezidenta kuličkami? Samozřejmě, že ano.
Ale zákon o tom přece nehovoří.
Je protizákonné jíst v divadle slané chipsy při představení? Není.
Ale prostě se to nedělá.
Je protizákonné čmárání po cizích zdech, plakátech a podobných věcech? Je. Ač zákon nehovoří o tykadlech a neslušných nápisech, je to prostě trestné.
Nelze však na vše sepsat zákon. Proto je nutno řídit se zvyklostmi. Každá komunita má své zákony a zvyklosti. Nikde ve světě lidí, není povoleno vše, co není zakázáno. Pokud jedinec není ochoten respektovat zvyklosti, musí být ze společenství vyloučen, neboli potrestán. Jenomže jak potrestat někoho, kdo se ohání zákonem a o zvyklostech prohlašuje, že jsou idiotské? Obyčejně je vyloučen tím, že je ignorován. A všichni čekají, až přestoupí zákon, aby mu to spočítali. Ale je možné ignorovat prezidenta? Navíc takového, jenž je přesvědčen, že se mu nemůže nic stát?
Možné to je. Je nutno se chovat stejně, jako on. V rámci zákona, ale ne podle zvyklostí.
Pozveš mne k jednání na hrad? Nemám čas.
Někam přijdeš? Nezájem. Něco jsi prohlásil? Totéž.
Sebestředný, i když arogantní člověk, toto dlouho nesnese. Vzhledem k tomu, že zajisté není hloupý, brzy pozná, že jde o bojkot. Ale nebude mu to nic platné. Bude nucen přehodnotit svůj pohled na zvyklosti a podřídit se většině. Nebo odejít.
A to by bylo nejlepší, co by nás ostatní, (kteří se zvyklostmi řídíme), mohlo potkat.
Tipů: 17
» 18.07.13
» komentářů: 23
» čteno: 1036(26)
» posláno: 0


» 18.07.2013 - 11:24
Tleskám ve SToje, výborně napsané
» 18.07.2013 - 11:39
básněnka: Děkuju
» 18.07.2013 - 15:13
Má sloužit on lidem, nebo lidi jemu? ST
» 18.07.2013 - 15:56
super!!!! i já tleskám... nemám ráda aroganci, moudrý duševně vyspělý nemá toto chování zapotřebí, protože ví, že nepřísluší nikomu... velmi ráda si lidí vážím, ale k tomuto člověku cítím pouze lhostejnost, bohužel, ať sedí kde sedí... ono totiž opravdu funguje to, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá - v každé životní situaci...
» 18.07.2013 - 16:24
A já se naopak v sedě směju. Ne proto, že mám rád Miloše Zemana. Nemám ho rád a nebojím se to říct. Nad tím, co je zde k smíchu nechť se každý pokusí propřemýšlet. Jinak připomínám jeden Siorakův komentář, že se nechce do podobných debat zapojovat, protože si pamatuje, jak to dopadalo na Literu. Já si to pamatuju také a souhlasím s ním. Proto, i když třeba za svůj koment dostanu za uši, dále už reagovat nebudu.
» 18.07.2013 - 17:51
politička to je pička
raději mám pivní víčka
ST
» 18.07.2013 - 19:43
zenge: bameka: zelená víla: Kajuta: Také raději courám po lese, nebo na Libres. Jenomže potom dostanu hlad, otevřu konzervu a vyleze..
Díky za vaše komenty.
» 18.07.2013 - 21:42
..ani já se nebudu pouštět do podobné debaty..
..neb..citace..
..litujte národ..
..jenž halí se do roucha, které sám netká..
..živí se chlebem, na který sám nesklízí zrno..
..a pije víno, které neteče z jeho vlastních vinných lisů..........
» 18.07.2013 - 22:31
...moc dobré!
ST!
» 19.07.2013 - 08:59
severanka: Děkuji pěkně
» 19.07.2013 - 10:50
No coment... ale ST určitě :)
» 19.07.2013 - 12:16
myšlenka pouhá:Děkuji
» 19.07.2013 - 20:30
krizekkk
Někdy mám dojem, že už mě nic nepřekvapí. ST
» 19.07.2013 - 20:37
To já také. Ale bráním se.Díky
» 19.07.2013 - 22:56
super...ST))
» 20.07.2013 - 08:59
Květka Š.:Děkuji pěkně
» 21.07.2013 - 20:11
Ale hodí se to sem, diskutovat můžeme kultivovaně, i když názory mít shodné nemusíme. Navíc elegantně prezentováno. Obě řešení, které nastiňuješ, nemohou nikoho urazit, ať už je Milošův odpůrce nebo jen nezaujatý oponent, či přívrženec anebo přímo (nefanatický) fanda.
» 21.07.2013 - 22:36
Špáďa: Jsem rád, žes přídtupný diskusi. Ono je třeba se bavit. Ne vést monology. Díky
» 25.07.2013 - 08:15
vavaoko: i já si myslím, že každý má právo na názor a na to, aby ho vyslovil. Ten můj je totožný, takže nepotřebuji hledat jiná slova, protože jsi to napsal za mne.
» 25.07.2013 - 08:58
Konstancie:Děkuji ti za komentář
» 26.07.2013 - 06:29
ttragelaf
vavaoko: Jenomže jak potrestat někoho, kdo se ohání zákonem a o zvyklostech prohlašuje, že jsou idiotské?

Hierarchie normativních právních aktů od nejvyšších:
MEZINÁRODNÍ SMLOUVY
ÚSTAVA
ZÁKONY
NAŘÍZENÍ VLÁDY
PŘEDPISYYHLÁŠKY
DLOUHODOBÉ ZVYKLOSTI
MRAVNÍ NORMY

Dlouhodobé zvyklosti a mravní normy nejsou psané.
Pokud jejich porušení má vážné důsledky, je úkolem soudce posoudit vinu viníka s ohledem na tento fakt.

Máš úplně pravdu v tom, že dlouhodobé zvyklosti a mravní normy JE TŘEBA RESPEKTOVAT STEJNĚ JAKO
ZÁKONY, KTERÉ JSOU Z NICH ODVOZOVÁNY.
» 26.07.2013 - 09:05
ttragelaf: Je to tak. Jenomže jaj přesvědčit toho BURANA, že se jimi musí řídit?
Díky za koment
» 15.08.2013 - 21:10
:-))dobrý!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Měsíc a já | Následující: Noční

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.