Největší Čech a přeskupování verše ...

"Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování. Jejich srdce zjedovatěla touhou po bohatství. Se vším kupčí, všechno prodávají. Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno. Ale pak, kdyby sám ďábel zaplatil, vstoupil by na nebesa? A za peníze takto vydřené z chudého lidu koně krásné chovají, čeleď nepotřebnou drží, v kostky hrají a na své kuběny drahé kožichy věší, zatím co Kristus chodil bos a neměl kde by hlavu složil. Však poznejte se, vy zloději chudého lidu, neboť Bůh i lidé vás vidí."
» autor: kavec
Tíživost všeho přeskupování je vždy závislá ná hodnotě prvého verše .
Někdy pomůže náhoda , že slova jsou pevná a nepotřebují nahradit a nebo přeskupit v nějaký jiný verš a útvar .
Pak si můžeš poklepat na rameno , že jsi dobrý , ale řehtající pegas s blanokřídlými křídly se ti stejně vysměje .
Vlastně kolik už viděl pošetilců , kteří si tak neokázale fandili , že napsali něco dobrého a podstatného , co budou lidé číst a nebo se dostanou do dějin literatury jako nesmrtelní klasikové .
Ale , někdy hlava básníkova či dramatikova vytvoří ze slov takovou zhovadilost , že se to na prvý pohled nedá číst .
Pak uběhne nějaký čas a někdo o tu zapomenutou báseň , či hru , zakopne a řekne si , že je úžasná a určitě předběhla svou dobu .
A ze zhovadilosti se udělá klasika .
Kdo vlastně čte našeho největšího dramatika dnešní doby pana Havla ?
Jeho souborné dílo stojí na policích a sedá na něj prach .
Už zas začínáme stavět piedestaly velikánům ?
Přejmenovali jsme letiště podle Havla ? Ale , kdo o to opravdu stojí ...
Bezdomovci , co přežívají ze dne na den .
Obyčejní lidé , převrácející pětkrát korunu v hrsti , než jí utratí ?
Naše mládež , která má někdy problémy s tím , co bylo před sametovou revolucí ?
Nezaměstnaní , kteří nemohou panu Havlovi přijít na slovo , stejně jako panu Bakalovi ,nájemníci jeho bytů RPG.
Myslím tím severomoravský region .
Někdy si myslím , že jsme ještě nedorostli z dětských plének a stále se potýkáme s jedním .
Máme prostě problém rozpoznat velikány našich dějin , od těch co jenom si na ty velikány hráli a nebo se snažili vedle těch velikánů zviditelnit .
Můžu říci , že za sto let po panu Havlovi co by dramatikovi ani neštěkne pes , ale takového pana Karafiáta a jeho Broučky budou znát děti od mateřské školky ...
Tipů: 1
» 03.12.12
» komentářů: 3
» čteno: 1069(14)
» posláno: 0


» 03.12.2012 - 18:00
krizekkk
Po panu Havlovi, že za sto let ani pes neštěkne?
To snad ani nemůžeš myslet vážně. Četl jsi něco od Václava Havla spisovatele? Asi těžko. Nebyla to povinná četba tak zhruba před pětačtyřiceti lety...
Ale pravda, také nemusím pomníky...
» 03.12.2012 - 21:47
Je těžké říci,co bude za sto let....
» 05.12.2012 - 16:38
Anotace docela aktuální i v dnešní době. A Václav Havel? Částečně s tvojí úvahou souhlasím, protože ani já nejsem některými jeho počiny nadšen. Ať už politickými nebo literárními. A také před něj řadím (to je ale můj subjektivní názor) dost osobností, na které se rychle a především nezaslouženě zapomene. Jen namátkou za letošní rok připomínám profesora Antonína Holého nebo MUDr. Vladimíra Kozu.
Na druhou stranu nezpochybňuju, že se Václav Havel stal dílem vlastní zásluhou a dílem běhu událostí, na které neměl moc velký vliv, významnou osobností naší novodobé historie. Proto bych neřešil, jestli po něm za sto let štěkne nebo neštěkne pes. Podobnou diskuzi si přece jen nezaslouží. Já bych to tak nenapsal, nicméně je ten názor stále ještě v normě toho, co lze přijmout v klidu.
Celkově jsem rád, že se tu občas vůbec nějaká úvaha objeví a rozhodně kvůli obsahu této nebudu mít horší spaní.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Obrazy myšlenek ... | Následující: Jediný okamžik ...

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.