Seču

Tak trochu reportáž
» autor: vavaoko
Seču.
Přede mnou vzrostlá tráva, za mnou centimetrový pažit. Sedím na Rideru a seču svah své zahrady. Slunce do mne praží a pot mi stéká po celém těle. Je mi fajn. Jezdím tam a zpět. Nahoru i dolů a plocha neposečené trávy se zdá být nekonečnou. Jsem tady rád.
Pode mnou řvoucí motor stroje a nade mnou. modrá obloha. Lehce pofukující vítr mi vhání do očí dým jakéhosi ohýnku. Dívám se okolo a pozoruji to krásné místo.
Svah pozemku zakončuje švestková alej a plot. Za plotem začíná les. Smíšený, vesměs borový les. Sem-tam modřín. Na okrajích duby. Několik odstínů zeleně a modrá obloha. A Slunce. Žhavé a báječné Slunce. Na druhém konci zahrady cosi kutí Adalim a já jí mávám. Opětuje pozdrav. Jsme poměrně vzdáleni a přece spolu.
Jedu do kopce. Síla stroje překonává svah. Na vrcholu zastavuji ve stínu keřů a zapaluji si.
Rozhlížím se. Vidím dlouhý svah zahrady a les za ním. Veliké údolí, jímž teče Vltava. Odsud není vidět. Brání tomu les. Vítr, jenž vane z údolí, však přináší její vlhkost.
Vidím stráň na druhém břehu a pokosené louky pod protějším lesem. Les je snad dva kilometry vzdálen. Je tak dobrá viditelnost, že rozeznám jednotlivé stromy. Asi bude pršet.
Startuji stroj a znovu vyrážím.
Tam a zpět. Tam a zpět…
Seču a nad lesem se sbírají mráčky. Vítr je honí dokola a přistrkuje do chumlu.
Jezdím. Doufám, že se mi podaří posekat celý pozemek, než se přižene bouřka.
Vítr se otočil a od severu přihnal temné mračno. Jezdím do chvíle. Kdy z těžkého mraku nad údolím vyšlehne první blesk.
Těžké kapky deště dopadají na vyprahlou zem. Zdá se mí, jakoby při dopadu zasyčely a vypařily se.
Zajel jsem do garáže a vypnul stroj. Na traktůrku bych byl příliš dobrým terčem pro blesky. (Jen blbec, jako byl Zoubele, v bouři utíká. Psali Šimek a Grosman) Déšť padá v celých kýblech.
Jsme zalezlí v boudě a sledujeme potok, v nějž se proměnila cesta. Do plechové střechy buší kroupy. Na trávníku poskočí a zůstanou ležet. Jsou veliké jako třešně.
Prší asi půl hodiny. Vše je promočeno. Po svahu zahrady zurčí dvoucentimetrová plocha vody.
Využíváme chvilkové přestávky mez dalším náporem krup a prcháme. Sedáme do auta do něhož opět buší kroupy. Vlek, jenž máme připojen je naložen trochou dřeva a spoustou krup.
Jedeme. Lije stále více.
V aleji za vesnicí dojíždíme dvě cyklistky. V kopci musely sesednout a teď stojí pod stromy a buší do nich kroupy. Zastavujeme. Sedím na sedadle spolujezdce a dívám se ven. Příkop kolem silnice je plný vody. Ve stráni za ním je závěj krup.
Adalim vystoupila a nabídla cyklistkám odvoz. Ony pomoc vítají a tak vystupuji a nakládáme kola na káru, přivazujeme je a vyrážíme. Silnice je zaplavena vodou a mezi kroupami se válí ulámané větve. Adalim jede opatrně a v pohodě projíždí těch dvacet kilometrů do města. I městské ulice jsou místy zaplaveny vodou. Kanalizace nestíhá i když tady již neprší.
Na okraji města zastavujeme a vděčné cyklistky si berou svá kola. Děkují, nasedají a odjíždí.
My ještě odvážíme káru na její místo a také jedeme domů.
Je večer. Vyjasnilo se. Večerní slunce ozařuje téměř čistou oblohu. Stojím na terase, pokuřuji a pozoruji ptáky v ořešáku před sebou. Jsem ve výšce koruny stromu a mám je jako na dlani. Poskakují a ozobávají nezralé ořechy. Zpívají si a notují své písničky a jsou spokojeni. A já vlastně také.
Tipů: 15
» 05.08.12
» komentářů: 17
» čteno: 875(18)
» posláno: 0


» 05.08.2012 - 11:28
Čtivno***
» 05.08.2012 - 11:48
churry: Díky.
» 05.08.2012 - 13:11
...a o to jde!Být spokojený sám se sebou!
» 05.08.2012 - 13:53
spokojenoST především..hned se ten svět zdá lepší
» 05.08.2012 - 18:13
parádní - dýchla na mně taková pohoda
» 05.08.2012 - 19:08
Hele, co takhle kosa? Nehlučí, nedělá smrad ani emise.
ST.
» 05.08.2012 - 21:11
severanka:Máš pravdu. Dík
» 05.08.2012 - 21:11
básněnka: Díky za koment
» 05.08.2012 - 21:12
Romana Šamanka LadyLoba: Díky za koment.
» 05.08.2012 - 21:14
Psavec: Kosa na 3000M? S mejma rukama - sebevražda. Dík za koment
» 06.08.2012 - 20:19
Parádní práce,jak to kosení,cyklistky,kroupy a zobající ptáci v ořešáku ...je tak pěkně napsáno...
ST.
» 06.08.2012 - 21:42
tak to je parádní atmosféra...
» 07.08.2012 - 09:26
zelená víla: Květka Š.: Moc ti děkuji za koment.
» 07.08.2012 - 09:28
zelená víla: Jsem moc rád, že se ti líbila.Dík za koment
» 14.08.2012 - 22:03
Ještě než jsem dočetla, tak jsem viděla krásný a spokojený den i přes tu slotu a ono to tam nakonci je opravdu písemně vloženo. Pěkné a čtivé!
» 15.08.2012 - 09:57
strawberry: Je to tak. Byl to fajnový den.Dík za koment
» 19.08.2012 - 09:46
krizekkk
Skvělý den...Přeji jich takových víc. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Pochyby | Následující: Jako žáby

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.