*Fotbal a pohled do vlastního těla *

Farmakologická informace k současnému evropskému mistrovství v kopané
» autor: Tomáš
Při sledování napínavého fotbalu se v mužském těle odehrává malá hormonální bouře. Radost, strach a štres se během 90 minut mnohokrát prolínají a cévami ¨silného pohlaví¨ přitom protéká v rychlém tempu doslova hormonový koktejl!

Už než se mač odpískne a divák se těší na jeho začátek, krouží v jeho těle ve zvýšeném množství adrenalin a kromě něj i serotonin, jakožto projev pozitivního očekávání. Když padne vedoucí nebo rozhodující branka, doprovází endorphin příslušnou eufórii.

Dá-li branku soupeř, je s endorphinem konec a nervy ovládne znovu adrenalin. Kromě toho vyprodukuje tělo ještě acetylcholin, který má vliv na proces myšlení a tím i na zodpovědění otázky co se dá ještě zachránit a jak asi hra dopadne...

Vyhraje-li vlastní mužstvo, vznikne okamžitě příliv ¨posla štěstí¨ - endorphinu! Ten snižuje také pocity bolesti, takže jásající fandové vůbec nepociťují, že se svou bouřlivou gestikulací třeba někde poranili. Při takovém jásání se kupodivu zvedne i hladina mužského pohlavního hormonu testosteronu, který doprovází projevy síly, vytrvalosti a sexuálního vzrušení.

V případě, že je výsledek zápasu méně uspokojivý nebo zcela neúspěšný, testosteron mizí a s ním i adrenalin.

Výsledky hormonálních studií u žen zatím nejsou známy, ani zda se nějaké konaly.
Tipů: 16
» 20.06.12
» komentářů: 12
» čteno: 797(25)
» posláno: 0


» 20.06.2012 - 08:26
tak to abych o vikendu taky fandila :-))
» 20.06.2012 - 11:06
Já bych to klidně zrušil. Je to špatná komedie.S T
» 20.06.2012 - 11:21
Hazentla
Asi nebudu statisticky významný vzorek, ale u mě to bude, myslím, dost podobné :)))
» 20.06.2012 - 11:22
Hazentla
Romana Šamanka LadyLoba:
Hele: Radši začni už ve čtvrtek ;-)
» 20.06.2012 - 12:03
co se týče fotbalu..nejsem zařaditelná do statistik,nezměřitelná..ST:-)
» 20.06.2012 - 14:54
ST:-)
» 20.06.2012 - 17:39
Tak to je slovo odborníka. Protože já mám velmi často pocit, že z těch našich kopálistů budu snad rodit!
» 20.06.2012 - 21:47
Můj přítel fandí natolik, že se málem vysklívají okna. Ještěže jsou již sousedi zvyklí.....ST
» 21.06.2012 - 00:11
Já jsem celkem divoký fanda, ST.
» 22.06.2012 - 08:36
Fotbalu nerozumím, ale sport je pěkná věc. Nevím však, jestli ty procesy co popisuješ tak fungují - asi to tak nějak bude. Těším se proto na brzký adrenalin - cestu na motorce do Rumunska. Ahoj
» 24.06.2012 - 22:01
1
U žen žádný adrenalin, endorfin, testosteron ani serotonin neprotéká, jen se jim zvedne účet za telefon, protože těch 90 minut prokecaly s kámoškou.. .-)
ST!
» 09.02.2016 - 13:15
ST článku a jita.1965.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: *AHOJ* | Následující: *DVOJÍ KLEŠTĚ*

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.