SPLNĚNÍ TOUHY PO SEDMDESÁTI LETECH - Tedy v osmdesáti

A pak, že nemají důchodci fantazii - vracím k mámě autorce, jenž to původně nechtěla zveřejňovat - nebylo to zcizeno- naopak vnuceno.
» autorka: Aka
Od dětství se mi líbili sádroví trpaslíci. Chtěla jsem vždy dva
-jednoho, který by pracoval, měl staré dřevěné kolečko, lopatu a rýč,
-druhého, který by nedělal nic, seděl by a kontroval prvního, aby se neflákal.

Čas plynul, trpaslíci byli prohlášeni za největší kýč, ale já po nich vytrvale toužila.
V devadesátých letech byli k dostání plastoví trpaslíci, ale ti se mi vůbec nelíbili.
Až nastal den D přišla jsem ke kamarádce a na zahradě stál ON – vytoužený pracující sádrový trpaslík. To byl sen. Ten je krásný, hlesla jsem. Kamarádka řekla, že trpaslíka vyhazuje, protože je rozbitý a překáží.
Pak se mě rozpačitě zeptala, zda ho nechci. Trpaslíka jsem hodila do tašky a utíkala jsem s ním tryskem domů, aby si to Květa nerozmyslela. Našla jsem pro něho místo na skalce a se slovy-jsi krásný Čendo, jsem mu dala dobrou noc.

To co bylo dál jsem se dozvěděla až z Čendova deníku.


DENÍK SÁDROVÉHO TRPASLÍKA ČENDY I
Autor Čenda

Curriculum víte?

pro ne latiníky „životopis“


Jsem 26 cm vysoký sádrový trpaslík vyrobený ve třicátých letech minulého století.

Po těžkém úrazu, který skončil ulomením téměř celé pravé ruky a zlomeninou klenby lebeční, jsem byl neznámou osobou vynesen k popelnici.

Paní Lena mne našla u popelnice, odnesla na skalku a se slovy „jsi velký fešák, Čendo“ mně dala dobrou noc.

Jak z mnoha vědeckých studií vyplývá, se 74,6% jistotou ožije subjekt, který obdržel jméno.
Svou současnou existencí potvrzuji oprávněnost tvrzení renomovaných odborníků.

Deník trpaslíka II

Autor ČENDA

Konec dobrý, všechno dobré.

Probudil jsem se ve tři ráno a ve svitu měsíce jsem viděl, že stojím v překrásné krajině. Obklopovaly mne staleté borovice, smrky břízy a růžové keře azalek.
Asi za hodinu projelo kolem mne policejní auto a z něj vylezli dva policajti.
Diskutovali o tom, že v naší ulici došlo ke krádeži. Opatrně jsem se schoval pod azalkový keř, ani jsem nedutal-uvědomil jsem si, že nemám občanský
průkaz a mohl bych být považován za zloděje. Vlastně nemám vůbec nic.
Jsem, bezdomovec-nemám zdravotní průkaz, rodný list, řidičák-prostě nemám NIC,NIC,NIC. Nevím, kdo jsou moji rodiče, nemám sirotčí důchod (dnes jsem ožil)
Ani starobní důchod (před 80 lety jsem byl vyroben). Nemohu pracovat ani podnikat (nemám doklady)

Když v osm ráno se na mne přišla podívat paní Lena prosil jsem ji, aby mi část pozemku pronajala. Dohodli jsme se, že jí budu platit 6 Kč ročně za 2,5 čtverečního
metru na stavbu chaty a ona mi poskytne denně čaj, půlku rohlíku a polévku.
A navíc mi dala spojení na syna Tomáše, který mi určitě pomůže. Pan domácí naši dohodu odsouhlasil.

SLÁVÁÁÁÁÁ!!!!!

Komentáře:
» 14.02.2012 - 16:43

Liška76
je dobré dávat jména:))


» 14.02.2012 - 17:01
Tomáš
Trpasličí život nikoho neničí,
někomu se však trpaslící příčí...:-)


» 14.02.2012 - 22:32
WAYWARD
...oceňuju**


» 14.02.2012 - 22:43

Bíša
Nyní už vím, po kom máš talent - po mamince!*


» 15.02.2012 - 07:36

GABER
Asi si budu muset pořídit trpaslíka.......:o))


» 16.02.2012 - 12:57

zmrazek
jj super mimochodem já vůbec trpaslíka za kýč nepvažuju naopak je to hezká pohádková postava například film ať žijí duchové :D dostal jsem nápad co takhle vydat knihu z podobných příběhů o trpaslících :D :D


» 21.02.2012 - 09:18

umělec2
zmrazek: Však taky máma už píše další pokračování o běžném jeho životě. Ona s ním cestuje z chaty do Prahy, zařizuje mu pojištění, vyběhává oprávnění k podnikání. Nyní bydlí v kuchyni na Spořilově. A Tobě a Vám děkuje. Jen by potřeboval asi nějakou Sněhurku.


» 21.02.2012 - 11:17

vavaoko
Trpasličí příběh se mi líbí.Dám ST

Aka
umělec2:Nevnucuj mně pořád Sněhurku-ta má už sedm trpaslíků-to mám být osmý?.....Ani za nic!!!! Sádrový trpaslík Čenda.

» 11.03.2012 - 22:13
Aka
Tak to je zkouška zda umím odeslat komentář -modli seaby to vyšlo
Tipů: 15
» 13.03.12
» komentářů: 12
» čteno: 1459(30)
» posláno: 0


» 13.03.2012 - 09:19
Tak jsem dílko bez Tvého vědomí vložil ode mne co bylo tak nějak na zkoužku. Tak děkuji za zapůjčení. No a aby mu nebylo smutno, dám ST i když nevím zda si to zaslouží. Musím brát ohled na ten věk, pak taky, že jsi se mnou v příbuzeneckém vztahu - matka. Kafe vaříš jako Maryša a divím se, že tu ještě jsem. No, ale zase vaříš tu svoji matiku a jiný blbosti včetně tohohle divného psaní. Víš ty co s tím bude zase s.... No tak ahoj Ty i Čendo.
» 13.03.2012 - 09:53
Podivejme se na to politicky. Čenda, tedy trpaslík, je zřetelně buržoazního původu. Zřetelně nikdy nenosil ty správné barvy a vůbec mu to nevadí. To je zlé.
Na druhou stranu však musíme přiznat toto: Čenda i přez svůj věk PRACUJE. A zadarmo. A hlavně: Nic po nás nechce. Zatím. A proto jej nechme psát. Zatím. S pozdravem ST
» 13.03.2012 - 13:00
st:))
» 13.03.2012 - 15:53
zbožňuju trpaslíky :)))
» 13.03.2012 - 16:45
Paulmatthiole
Hezky, ST :-)))
» 13.03.2012 - 18:59
vavaoko:Nemáš pravdu.Čenda neví kdo jsou jeho rodiče,je bezdomovecJe naivní,rychle se učí,je průbojný,podlézavý,snaživý, studuje pilně.Politika ho nezajímá-má svých starostí dost.A zadarmo nepracuje-on buduje pro sebe a perspektivně pro budoucí rodinu.Nemá to lehké,ale snaží se.
» 13.03.2012 - 19:31
Zdá se, že vůbec nerozumím trpaslíkům. Co nadělám? Budu volat. Ať žije trpaslík!!!Hi
» 17.03.2012 - 08:20
Je skvělé mít takového přítele a rozmlouvat s ním vesele :-))
» 17.03.2012 - 10:07
Kars:Čenda bydlí na poličce oklopen zelení a květinami.Ze začátku jsme si hodně povídali -vše ho zajímalo.Ale nyní?Ráno sleze z poličky,sedne si do křesla a pořád studuje odbornou literaturu.A já furt lítám do knihoven,abych splnila jeho přání.
» 25.03.2012 - 22:20
Zdravím Čendu***
» 09.04.2012 - 12:08
Povedené dílko
» 10.04.2012 - 21:40
vavaoko: umělec2: Smutnej Romantik: Paulmatthiole: Liška76: Kars: Bíša: bezdechu: Já se z toho Čendy zblázním-když přijel z chaty na Spořilov,přivezl si muchomůrku , vystrnadil starou keramiku a byl obklopen zelení.Od Jéžíška dostal krtka a obrovskou žábu-ta zeleň musela pryč.Teď mu Tom dal dalšího velkého sádrového trpaslíka,ten se na poličku nevešel,tak z okenního porapetu vystrnadil konvici.Když na návštěvu přišel můj pětadvacetiletý vnuk prohlásil,že takovou sbírku kýčů ještě pohromadě neviděl.Hlavně jim nesmím dát jména-kdyby ožili,tak nás z bytu vystěhují.Trpaslík pořád píše a pláče,že ho nikdo nechce číst.Co si s tím počnu?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Trpaslíkův dopis | Následující: Kdo šetří má za tři.
« jméno
« heslo
» Registrace
» Zapomenuté heslo?
narozeniny
Eyrekr [12], Tamara J [8]


© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.