Nesnáším moře

Slohová práce (líčení) z loňského roku.
» autorka: Babette
Voda doráží na bosé nohy a smývá stopy, které za sebou v písku nechávám. Chtěla bych tančit, ale nahá chodidla se smýkají a já klopýtám. Na taneční boty v batohu nezbylo místo. Nesnáším moře.
Jsem spálenou můrou baletící ve světle reflektoru, co zdobí horizont a těla adamitů máčí potem. Jejich zkřivené tváře rozcupovaly můj parket na cáry vln, které posílají na břeh. Nechávají je narážet do kamenů a lodí – tříští je. Baví je, že trpím. Misantropi tleskající mým slzám mi nevinně podávají růže, jejichž trny drásají šaty s volánky. Urvali první lem a s bolestným vzlykem jej pouštějí po větru – na shledanou. Neviditelný léčitel fouká oděrky na jejich pažích, do nichž si ti blázni sypou písek, že prý to nebolí. Jeden chybný krok a patříš k nim. Slyším, jak vlny nesou smuteční marš. Potleskem ze zadních řad je odměněna má grande pirouette kolem vojenského šiku dlouhoprstých palem. Jsem jako Alenka v zemi za zrcadlem.
Opona padá. Poslední aplaus a víčka klesnou. Naháči si na zpocená těla oblékají pestrobarevné kabáty a vstávají ze svých křesel. Představení skončilo. S příslibem ticha se nebe barví do inkoustova a já si sedám do písku. Mořské řasy nahradily chybějící lem na sukni a nohy obuly do baletních piškotů. Odliv natahuje chapadla a tahá mě za kotníky. Mám ještě tančit. Chtěli by vidět Labutí jezero.
Tipů: 11
» 25.02.12
» komentářů: 7
» čteno: 929(21)
» posláno: 0


» 25.02.2012 - 20:53
Nádherné. ST!
» 26.02.2012 - 08:13
... velmi zajímavě podáno ... je vidět, že obzory poetických duší jsou bez břehů ... ani moře je v myšlenkách a představách nezastaví ;-) ... ačkoliv /byť vodní znamení/ nejsem vodomil, moc ráda na ni koukám ...a ta Tvá mini zní jako předmluva k pohádce ... líbilo *-)
» 26.02.2012 - 10:10
ST..
» 26.02.2012 - 16:47
Paulmatthiole
Zvláštní nesnášení, ST :-)
» 03.03.2012 - 15:18
V miniaturách je jí škoda "o)
» 03.03.2012 - 17:35
churry: Kam s ní? :-)
» 03.03.2012 - 18:00
Babette:Hm, vážně dost těžko vybírat... Ale je dokonalá, fakt!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Dost | Následující: Závist

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.