*LÉKAŘ a jeho PACIENT*

» autor: Tomáš
Dalo by se říct, že člověk pod celkovou narkózou je v podstatě umělou mrtvolou, na níž chirurgovy nástroje demonstrují co je chorobné a co tedy musí být odstraněno.Tím ovšem, v absolutní důvěře k operatérovi, ztrácí pacient možnost, aby byl osobně přítomen léčebnému procesu na sobě samém. Konečný výsledek operace se dozví až opět přijde k vědomí, pokud se vůbec z narkózy probudí.

Léky, které mu lékař předpisuje nemá pacient polknout jen s douškem vody, ale i s několika lžičkami důvěry k tomu, kdo ho správně (možná i nesprávně?) léčí.

Lékař i pacient mají každý svůj vlastní svět představ o nutnosti, způsobu i závěrečnému výsledku léčení. Lékař na podkladě svých vědomostí, znalostí a zkušeností svou pomoc poskytuje a pacient, který má naprosto jiný svět představ o své nemoci a jejím léčení, ji s důvěrou, nedůvěrou nebo s pochybnostmi přijímá.
Tyto dva různé světy jsou vůči sobě skoro vždy ve vzájemném protikladu. Záleží na lékaři jak hluboko pronikne svým celkovým jednáním do problémů pacientova vnitřního světa a jak dalece se mu podaří jej ovlivnit, což vyžaduje kromě přesvědčivého vystupování hlavně hodně času. Selhání tohoto procesu vede k negativnímu léčebnému výsledku a tím i ke zklamání jak pro léčitele tak i pro nemocného
Tipů: 10
» 11.01.12
» komentářů: 9
» čteno: 861(22)
» posláno: 0


» 11.01.2012 - 20:38
Placebo - mluva doktorova
» 11.01.2012 - 21:10
Důvěřuji, proto ještě žiji...
» 12.01.2012 - 01:18
...v úterý jsem si s důvěrou nechal vytrhnout zub...
» 12.01.2012 - 12:59
..také věřím..většinou:))
» 17.01.2012 - 20:31
Jak už jsem se kdysi zmínil, je zajímavé, jakou do lidí v bílých pláštích vkládáme naději. A přitom jde jen o to, jak suverénně na nás působí, což je velmi vrtkavý faktor, anebo snad ten nejdůleitější? Že by síla lidské mysli zmohla více, než pouhé vědomosti?
» 18.01.2012 - 10:32
Důvěřuji...ale stejně se jistím po svém, např.při narkoze mluvím,aby bylo jasné,že už spím a neřezali dřív...
» 25.03.2012 - 16:53
...a proto nejhorší pacienti jsou lékaři "o)...
» 25.03.2012 - 18:03
churry: Naprosto souhlasím...! :-)
» 25.09.2015 - 21:18
když cítím, že ve mně lékař vidí člověka a nejenom zdroj obživy, tehdy někdy se v mém nitru rodí důvěra vůči němu.. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: *LIDSKÉ TĚLO* | Následující: *Soudobé zjištění*

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.