Milý Václave 2011

Dopis do nebe - kde láska a pravda už zvítězila nad lží a nenávistí
» autor: umělec2
Milý Václave,
nevím, proč si na Tebe vzpomínám až teď.
Do očí se mi derou slzy, mám pohnutou náladu.
Vzpomenul jsem na dobu, kdy jsem o Tobě slýchal jen z ilegálních rádií.
Tam někde se datuje poznání, že to tady, jak žijeme, nebylo úplně normální.
Že normální je být svobodný.
Má se mluvit pravda.
Má se konat dobro.
A za to pak můžeme poznávat okolní svět, být jeho součástí.
Byl jsi první, za kterého jsem se nestyděl, měl ho rád, poslouchal jeho novoroční projevy s očekáváním.
Podvědomě jsem Tě měl za vzor a poslouchal hudbu co Ty, sledoval Šípka, Roling Stone.
Četl jsem i některé Tvé knihy - Dopisy Olze psané z vězení, různé hry, scénáře.
Nikdy jsme se neviděli, a přesto jsem si jistý, že bys měl pochopení pro mé slabosti.
Tvůj otec postavil řadu významných budov. V některých jsem měl možnost pobývat, bavit se i pracovat.
Majetku ses zbavil, aby ses mohl soustředit na věci podstatné.
Byl jsi kulisákem, scénáristou, režisérem, spisovatelem, taky člověkem.
Měl jsi okolo sebe spousty obdivovatelů, ctitelek.
Měl jsi i ženu Olgu, co Tě tu nechala, to aby Dagmar nahradit Ti ji pomohla.
Obě tyto ženy byly a jsou výjimečné.
Jedna svojí charitou a nezištností, druhá starostlivostí o Tvoji tělesnou schránku, svojí krásou a také charitou.
Spousty známých lidí, herců i politiků na Tebe vzpomínají s nostalgií a jiskrou v oku.
Nedělal jsi vždy věci, jež byly populární, dělal jsi je však s dobrým úmyslem.
Mnoho lidí Ti zazlívá udělenou amnestii, jenže mnoho lidí nežilo jako Ty, v kriminále.
Vidím Tvé krátké kalhoty a usmívám se, slyším Tvé ráčkování, vidím Tvoji tvář.
Jsi VELKÝ MALÝ MUŽ.
Měl jsi bohatý život plný těžkostí i radostí.
Práce jsi odvedl, myslím, víc než dost.
Zanechal jsi tu stopu.
Jak rád bych i já toto dokázal.
Víš, Ty, jak už teď nám chybíš?
Duše opustila chřadnoucí tělesnou schránku.
Věřím, že právě rozmlouváš se svojí ženou Olgou, piješ kávu a hledíš do budoucnosti.
Měl jsem Tě rád a nevím, co víc sis mohl přát.
Ahoj Tomáš Pelikán
Tipů: 23
» 18.12.11
» komentářů: 21
» čteno: 1507(35)
» posláno: 0


» 18.12.2011 - 18:47
Důstojné IN MEMORIAM *** ST !
» 18.12.2011 - 18:52
Zas bulím - dnes už poněkolikáté. A děkuji Ti, Tome, napsals to i za mne.
» 18.12.2011 - 19:01
Čtu to po sobě už poněkolikáte a je toho moc co bych k tomu ještě měl dodat a nedodám. Snad jen, že je mi smutno, slzy mám na krajíčku. Čím to asi je?!
» 18.12.2011 - 19:13
A nejsi sám,na takového člověka se nikdy nezapomene.I mně se derou slzy do očí....Dík že jsi to napsal.
Byl to VELKÝ MALÝ MUŽ.
» 18.12.2011 - 19:30
Pěkně jsi to napsal...
ST*
» 18.12.2011 - 20:17
Vzpomínka a suvenýr na Václava Havla.
Václav Havel navštívil 25.července 1990 na pozvání Bavorské vlády Wagnerův Festival v Bayreuthu, kde shlédl ¨Bludného Holanďana¨. Po představení se konala v zahradě Nového zámku slavnostní recepce, které se pochopitelně zůčastnil a to znamenalo také pro něho okusit různých lahůdek, které se nabízely v buffet a pojídaly ve stoje. Držel v ruce porcelánovou misku a polévkovou lžící pojídal vybranou masovou omáčkovou pochoutku.
Byl středem pozornosti hlavně těch politických účastníků, kteří s ním diskutovali v těsné blízkosti, což jeho tři nenápadní bodygardi tolerovali. S jídlem měl ovšem těžkosti, poněvadž musel permanentně odpovídat na otázky, takže asi vůbec nevěl co jí a zda mu to chutná. Nicméně dojedl, ale nevěděl co s prázdnou miskou a lžicí, v dohledu žádná obsluha nebyla. Stál jsem tak dva metry od něho a pohotově jsem mu obojí odebral, což s viditelnou radostí kvitoval a velmi zdvořile poděkoval, tak jak bylo jeho zvykem. Přiznám se, že jsem to pro mě velmi cenné nádobíčko neodevzdal mezi ostatní použitá, ale po umytí schoval do brašničky fotoaparátu a na útraty bavorského státu propašoval domů, kde je mám právě v tuto chvíli před sebou i s jeho knížkou Dopisy Olze, jím podepsanou včetně jeho typicky Havlovského srdíčka. Vzpomínám, jsem smutný, nikdy na toto jedinečně vzácné setkání nezapomenu...!
» 18.12.2011 - 21:06
umělec2: ...dobřes to napsal, ho popsal a dopsal...všichni tam musíme, ale někteří by nemuseli muset tak brzy, však kdo se nás ptá, že...
» 18.12.2011 - 21:09
Tomáš: ...pěkná vzpomínka...ten suvenýr, Ti bude v nejvyšších kruzích zajisté odpuštěn (na Tvém místě neodolám také...:)
» 18.12.2011 - 21:16
Právě sleduji jeho Odcházení a potvrzuji, že musel mít obrovský nadhled a jeho manželka i ostatní tam hrají skvěle. Podívám se na to ještě jednou trošku v klidu a rád. Podívám se i na další jeho díla.
» 18.12.2011 - 21:21
I když většina jej, jako zosobněné černé svědomí naší svobodné cesty, vytěsnila, jeho odchod nás posune morálně ještě níž ... jde-li to.
» 18.12.2011 - 21:30
Hezky napsané. Je smutno.
» 18.12.2011 - 22:06
...mého táty bráchy dcera s ním kdys v Lánech tancovala
» 18.12.2011 - 22:08
Byl jsem na Václaváku, padaly vločky a pršely slzy
» 18.12.2011 - 22:26
Tomáš: No tedy!! To se člověk na stará kolena dozví věci... :o)
» 19.12.2011 - 09:01
ST:(
» 19.12.2011 - 12:59
Stále se musím vracet k tvým smutným řádkům, které jsou tak upřímně bolestivé, poněvadž vytryskly z nitra tvého srdce zcela spontánně, aby vytvořily osobní nekrolog na muže, který po tolika letech znovu vydobyl pro svůj spoutaný národ vytouženou svobodu...!
» 19.12.2011 - 14:31
Vážím si ho za to co udělal, jak přemýšlel, za jeho skromnost a za cestu, která vede k cíli. Koukla jsem se na článek na netu, otevřela diskuzi a zase ji s odporem zavřela, lidi dnes umí hodně kritizovat a urážet, ale něco udělat ne.
Říkám si, že už ho nic nebolí, že je mu dobře... a svůj čas tady naplnil až po okraj. A stejně je mi smutno.
» 20.12.2011 - 10:18
Napsals to dobře. Když člověk nechá na chvíli spát fantazii a píše prostě srdcem, je to znát.

I já v tvém článku vidím člověka, který byl tiše a bez mediálního humbuku vzorem nám všem ( a který by se jen rozpačitě pousmál, kdyby mu někdo řekl, že je něčím vzorem).
» 25.12.2011 - 20:38
Petr Hanka
Tomáši Pelikáne, povedl se Ti napsat úžasný dopis, snad se nebudou andělé flákat a brzy Václavovi dojde do nového bydliště. On udělal první krok společně se studenty. Nyní je na nás, jestli uděláme ten druhý, a nebo usneme na jeho iluzích, jejichž naplnění zůstalo nedokončeno. Moc hezky jsi to napsal, podepisuji se také a ten tácek je na prodej?
» 27.12.2011 - 11:37
Děkuji za krásnou vzpomínku na tak úžasného člověka.
» 10.05.2012 - 22:51
Dobrá zpráva: v nebi zvítězila pravda nad lží .Těším se ,že se dožiji toho,až to bude i u nás.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.