Jurij Gagarin a ODS 2007

Kdo ví
» autor: umělec2
Slunce
Před chvílí jsem se probudil.
To je Vám asi ukradené, ale je to tak.
Je něco po osmé, to už ptáci řvou a za plotem kvílí sousedovi nenamazaná míchačka.
Je ranní ptáče.
Jdu se vyčurat ven ke stromu do trávy, mám to tak rád. Můžu proud pouštět, kam se mi zamane a je jedno, když ukápne. Manželka to nemá ráda, asi závidí.
Stavím vodu na čaj.
Stojí, tak je tomu většinou vždy po ránu.
Jdu ven tedy na zahradu. Slunce už je zase nahoře. A já tady dole. Teď to ještě jde, později to nepůjde.
Napadá mne putovat v čase společně před sluncem posouvat se v této časné ranní hodině, kdy to ještě jde společně s ním po zemi.
Myšlenkou se zaobírám celý den.
Ptám se na to známých a odpovědi nejsou pro mne moc věrohodné. Přichází nápad zeptat se osoby, jež by o tom mohla vědět nejvíc.
Sesmolím dotaz, vložím do obálky a jdu na poštu.
Pane, chybí Vám tam adresa. Říká ta za přepážkou.
Vím, vím, odvětím, já znám pouze jméno ne však adresu, neporadíte mi? Táži se.
Dle její tváře nerada a přesto se ptá na jméno.
A čí, moje? ptám se.
Ne vaše ne, jen jestli to chcete doporučeně a to asi, jak na Vás koukám, ani nevíte, co je.
Nevím, hlavně to doručte. Následuje znovu dotaz komu.
Odpovídám: no přeci Gagarinovi. Ale ten je přeci v pánu. No tak vidíte, že jsme společně dali adresu dohromady.
Vyplňte tedy obálku a dáme známku. Jakou? Jako do zahraničí.
Platím a znepokojeně odcházím.
Uplyne zhruba týden a zvoní pošťák. Když zvoní, nevím, že je to on, to až otevřu. Poznám jej podle brašny a modré uniformy. Mohl by to být i průvodčí, ten by mi nenesl nejspíš dopis.
Asi je to on. Po převzetí zásilky pouštím psy, chvíli jsou mu v patách a pak je má na nohách.
Trošku si s ním pohrají a když se přestává hýbat, psy to přestává bavit. Je tam dost krve a tak beru hadici a sprchuji chodník. Měl bych si jít stěžovat na poštu, dnes tak neučiním, mám přeci, co jsem očekával.
Netrpělivě nad parou, jak jsem zvyklý, otevírám obálku. Je tam papír a na něm nějaké divné písmo. Vím, že je to azbuka. Tou se psávalo v Rusku. On byl Rus ne šváb ale Rus. Rusky trochu umím, tak čtu.
Tomáši, píše Jurij.
Jsi první, kdo mne oslovil, věř, že jsem moc potěšen a natěšen na společné časoputování. Raději bych tedy nějakou ženu, ale zde ve skafandru by to bylo stejně k uzoufání. Tak přijeď. Na můj dotaz, jak se za ním dostat, se mi dostalo odpovědi. Já strašně nasral politbyro, a tak mne sem vystřelili bez možnosti návratu. To je tedy rada k pohledání.
Mám nápad, vím, jak je to se sponzorováním ODS, jdu tedy na vnitro. Říkám jim, co vím a oni mne nechávají zmizet. Jsem v sudu v Orlické přehradě a vůbec né sám. Je tu pěkná společnost. Po nějaké době, kdy sud prorezl, putuji někam a potkávám Jurije Gagarina.
Dlouho jsem tu na Tebe čekal, Tomáši, kde jsi byl. Vyprávím mu svoji anabázi a on se usmívá, asi ví své. Chytám se ho jako blecha a putujeme. Jsem s ním asi přikorodoval, nemůžu od něj ani na chvíli. Létáme si v prostoru, je ticho, pošmourno. Každý den vidím, jak je země kulatá. Strašně se z té centrifugy točí hlava, i blejt bych mohl. Nemám však co, tady se nejí.
Jurij i přes skafič dost smrdí. Není divu, dost dlouho se nemyl. Raději mu nic neříkám, nechci si ho naštvat. Třeba by mne nechal zmizet.
Tipů: 14
» 15.12.11
» komentářů: 11
» čteno: 1170(21)
» posláno: 0


» 15.12.2011 - 11:13
ty brďo - dobrá fantazie a navíc se to moc dobře četlo :-)
» 15.12.2011 - 16:37
Kdo nevěří ať tam běží -letí
» 15.12.2011 - 18:55
Vot éto charóšaja fantázia, moloděc! T.
» 15.12.2011 - 19:25
1
St za Tvé svérazné psaní, které se mi velmi líbí***
» 15.12.2011 - 20:47
Tak to je bomba od Gagarina ,k sponzorování ODS až po zmizení do sudu v Orlickej přehradě, fakt fantazie,nedivim se že se ti v závěru chce zvracet.Super napsané a navíc jsem se dozvěděla proč náš táta čůrá na zahradě.Zejtra to musim říct mami.
» 15.12.2011 - 21:35
Seš fakt dobrej ST:)
» 15.12.2011 - 21:49
ST!
» 15.12.2011 - 22:25
Dlouho už jsem nečetl takhle povedenou povídku!
Doporučím tě Aťanovi. :o))) Znáš ho? On ještě nic nenapsal. :o) Sem.
» 16.12.2011 - 07:58
Aťan
Na doporučení Zasr.... vlastně ne, raději jen "romantika", jsem sem juknul. ST

P.S. sudy hned tak neproreznou, jsou do vody speciálně upravené... vím o čem mluvím, čumím do jednoho zevnitř
» 16.12.2011 - 08:14
Starý sudy nebyly ošetřovány a louh je pomocníkem koroze. Jsou tam v nich vlastně takoví Blaničtí rytíři. Děkuji za komentáře, rád se v nich topím.
» 16.12.2011 - 17:05
Aťan
...když tě nacpou do starého sudu a zalejou louhem, tak máš zkažené celé odpoledne... ošklivou vyrážku až do smrti, myslím si :-(

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.