Děkujeme, odcházíme!

Jen takové zamyšlení nejdoucí s mainstreemovými médii ...
» autor: Siorak
» archiv Úvahy / Ostatní
Hodně jsem váhal, zda mám na toto téma něco napsat. Má manželka je lékař, takže mohu být považován za podujatého. Avšak má žena nestávkuje, je totiž privátní ambulantní lékař. Zdánlivě někdo, kdo má protikladné zájmy. Co se týče peněz – snad. Co se týče společného ideálu – ne. Každopádně, mám už přes pětadvacet let informace o našem zdravotnictví z první ruky.

Manželka pracovala zpočátku sedm let v nemocnici a byla v zájmu dětí svého šéfa doslova vytlačena na obvod. Byla by totiž první kandidátkou na zástupce primáře a pak i na primáře. Musela „zmizet“ ještě předtím, než syn pana primáře dostudoval a nastoupil k tátovi na oddělení. Právě kvůli tomu jí nebyla umožněna 2. atestace, když o ni žádala. „Přesvědčili“ ji k odchodu do ambulance za slib umožnit jí udělat si specializační atestaci z alergologie. Jen pro pochopení rozpornosti tehdejší doby – bylo to dílo „bratrstva“, nikoli vlastnictví, či ne-vlastnictví červené knížky. Má žena ji totiž vlastnila a pan primář ne. Tyto praktiky, jak vidno, byly i mezi lékaři a zůstaly tak dodnes, hlavně v politice.

Současná situace lékařů jistě není otázkou nějaké extrémní chudoby. Pravdou je, že ani za komunistů to nebylo slavné. Mám skvělou paměť na čísla. Moje žena nastoupila v roce 1983 do nemocnice v Bílovci na dětské oddělení s nástupním platem 1550 Kč hrubého. Podle ČSÚ byla v té době průměrná mzda 2822 Kč. To jen pro dokreslení.

http://www2.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/mzdy_1960_

Přes tyto všechny skutečnosti se stávkujícími lékaři sympatizuje. Proč? Když lékař má poloviční plat oproti soudci nebo advokátovi, je to prostě urážka. Příjmy i uznávaných ambulantních lékařů jsou většinou nižší, než příjmy uznávaných veterinářů. Víte proč? Výdělek veterináře není regulován. Za léčení mazlíčků se platí, jejich majitelé by mohli vyprávět, zda je to třicetikoruna, nebo kolik. Tedy lékař, který nás léčí v ambulanci vydělá méně, než ten, který léčí naše pejsky a kočičky. Ten v nemocnici na tom může být ještě hůř.

Bylo by dobré si uvědomit jednu skutečnost. Je jedno, jestli lékaři dosáhnou vyššího platu nebo ne. Ten, kdo je proti nim, je proti sobě. Odvahu risknout své zaměstnání mají ti, kteří si věří, že mají předpoklady se uživit i jinde. Tedy ti nejlepší. I pokud nedosáhnou svého, jejich frustrace se projeví. Ano, vezmou jich většinu zpátky. Většina z nich však posléze stejně odejde na vlastní pěst, pokud nezačnou vydělávat víc. Někteří možná změní svůj postoj k léčení i pacientům. Jsou to jen lidé. Prohrajeme všichni, i když to zdánlivě nepocítíme. Možná právě u vás už ruší malou nemocnici, do které jste měli nejblíž.

Naši mocní mají jedinou metodu. Rozeštvat lidi proti sobě. Ambulantní lékaře proti těm z nemocnic. Sestry proti lékařům. Pacienty proti lékařům. A pak všechny pohodlně oberou. Budou nás léčit laciní lékaři ve zbytku státních nemocnic. A drazí v těch soukromých, co se podaří zprivatizovat. Jen ne všichni na to budeme mít.

Pro ty, co nevlastní alespoň 10 mil. Kč. Není ohroženo jen vaše zdraví, jsou ohroženy i vaše majetky. Jste připraveni prodat vše, co máte, až vám půjde o život a soukromá pojišťovna bude váhat, zda váš výkon spadá pod vaši pojistku? Nevím jak vy, ale já se bojím. A to i přesto, že nejsem sociální případ a navíc mám jednoho lékaře doma. Pokud na tom nejste líp, zamyslete se nad tím.

Pokud si chcete přečíst něco o stavu našeho zdravotnictví přímo od odborníka, doporučuji toto:

http://www.blisty.cz/art/56499.html
» 04.01.2011
» komentářů: 13

» 05.01.2011 - 00:21
Zasr. romantik:
Takhle to dopadá, když se něco reguluje a něco ne. Nakonec je všechno špatně. Nebo doktorů je na tolik lidí moc. Zase se na to dívám v řádu tisíců let. Jen tomu nechte volný průběh a uvidíte, čeho je schopen svět a příroda. Chceš nás přesvědčit, že máme platit a usmívat se? Proč máme ministerstvo zdravotnictví, proč máme hlavního hygienika? Když už někdy něco udělají, je z toho průs..švih, a zase jenom platíme všichni, jen oni ne. Když nebudou ani pojišťovny, zbude na doktory dost.
» 05.01.2011 - 09:44
Aťan:
Proto miluju internet, protože poslední dobou se objektivní informace dají sehnat jen na svobodném médiu. Nenažraná nepracující elita má jedinou šanci – rozhádat střední třídu s deklasovanými. Je dost možný, že se jim to i povede, vidím to tak pade na pade... Sio, Gerald Celente pěkně odkrývá špínu v USA, dnes mám u sebe něco podobného z Německa, ...časem dám vědět, až se v tom prohrabu.
» 05.01.2011 - 10:34
Viktorie Zvalová:
To je přesně ono.
Jsou věci, které mě rozčilují, ale nic s něma neudělám, proto se snažím jimy nezabívat.
To, co jsi napsal, je smutná realita.
Ty víš, co si myslím o doktorech, ale v tomhle ohledu bych byla nucena se postavit na jejich stranu.
» 07.01.2011 - 19:49
Daniel S.:
Moje švagrová je taky doktorka... ale i kdyby nebyla a i kdybych nic nevěděl, stejně bych je podporoval už jen proto, že když se mluví o poslaneckých platech, dává se jako ukazatel jejich základní plat bez všech výhod, přičemž skutečný polat je klidně desetinásobný a když se mluví o doktorském platě, mluví se o jeho maximu, kteréhjo nedosahuje ani půlka doktorů a ti co ho dosahují, tak ho mají za 400 hodin měsíčně... Do toho doktoři. Doufám, že vás do stávky půjde opravdu většina. A pokud si zřídíte sbírku na podporu, hned vám něco pošlu...
» 08.01.2011 - 10:14
Aťan:
Sio, posílám slíbené Německo, článek jsem našel i na internetu: http://www.advojka.cz/archiv/2010/26/vic-nez-blba-nalada
» 08.01.2011 - 13:44
Chancer:
Asi všichni vymřeme...lékař by měl být placen královsky, zaslouží si to. Ovšem na druhou stranu – nechápu proč tolik vyvádí, vždyť se mají docela dobře..a promiňte mi, lékař by rozhodně neměl být kariérista..je to povolání, ne kariéra.
» 08.01.2011 - 19:29
Siorak:
Davide, vystihl jsi to velmi dobře.
» 09.01.2011 - 16:06
Aťan:
Chancer, nesouhlasím – že je něco spíš poslání než kariérní povolání, to ještě není důvod k nepřirozenému překroucení penězovodu. Stojím za doktory – jen houšť!!! Kam zbytečně ve světě i u nás tečou neskutečné proudy peněz, dobře popsal např. americký trendový prognostik Gerald Celente: „Dívejte, kde se vydělává nejvíce peněz? Ve finančnictví. Co reálného ale finančníci vyrábí? Co montují? Co staví? Co užitečného vynalézají? Čím obohacují společnost? Harvard-Princeton-Yale, kulky-bomby-banky, v tom to je. Je to o bratrstvech, co se rodí už na těch univerzitách. Co to znamená, že je banka příliš velká na to, aby mohla padnout? V kapitalismu, když jste neúspěšní, odejdete prostě z byznysu – tak to má být. Výjimkou jsou tihle velcí hoši. Ti padnout nemůžou! Centrální banka FED do nich napumpuje virtuální peníze nás všech... Pouze šest bank tak nyní kontroluje 64 procent veškerého majetku tohoto národa. Ale nemůžete přece označit za mafii ten spolek chlapců v drahých oblecích, absolventy Harvardu, Princetonu, Yale. Ne, to jsou vždycky experti na svém místě – úžasní.
Jen si všimněte těch lidí, co jsou ve vládách. Jsou to sociopati. Zajímají se pouze o svůj prospěch a klamou sami sebe. Když jste sem přijel, vystoupil jste snad z jumbo jetu a rozvinuli před vámi červený koberec? Vyhrávala k tomu snad hudba? Ten jejich sebeklam, pocit vlastní důležitosti, je obrovský. A hrozně nesnáší, když ztrácí. Když ztrácí moc. A lidé, jejichž zájmy hájí, zase nesnášejí finanční ztráty. A ty finanční ztráty nyní jen tak neustanou. Organizace jako Mezinárodní měnový fond nebo Evropská měnová unie jen zachraňují velké korporace, banky, finanční a investiční instituce, které špatně investovaly. To je proti jakýmkoli pravidlům byznysu. Sanují ovšem jen své kamarády. Když kamarádi přijdou o peníze, politici je vezmou od řadových občanů, a kamarády zahojí. A říkají tomu úsporná opatření.“ No, a teď si to Chancer převeď do našich poměrů. Jak naši „odpovědní“ politici v 90. letech nastavili pravidla pro investiční fondy, banky... atd? Kriminál by na ty gaunery kapacitou nestačil. Teď nescházejí peníze jen doktorům, ale záplatuje se kde co. http://atanova-zasuvka.blog.cz/1101/manual-zdimani-obcanu-cr
» 09.01.2011 - 21:44
Siorak:
Já si myslím, že drtivá většina lékařů svoje povolání jako poslání bere. Ovšem ne to některé hyeny skutečně spoléhají. Není ničím jiným, než hyenismem, pokud si někdo plete něčí slušnost a obětavost se slabostí a zneužívá to.
Naše zdravotnictví má výdaje na 7,1% HDP. Průměr vyspělých zemí – členů OECD činil v roce 2008 9,0% . http://www.ct24.cz/domaci/96331-v-cr-je-podil-zdravotnictvi-na-h
dp-jeden-z-nejnizsich/
Tak jaképak drahé, neefektivní, černá díra? Jsou to jen sprosté lži. A jak je možné, že máme menší procento HDP výdajů, než v Německu, Rakousku, Francii? Uvědomme si, že nejde o porovnání absolutních částek, to bychom byli někde na polovině.
Máme snad levnější léky? Přístroje (vyrobené převážně v zahraničí? Ne! Máme levnější pracovní sílu, to je celé. Nejen lékaře, veškerý zdravotnický personál. Tohle není akce jen za lékaře. Vyšší plat lékařů evokuje i vyšší plat sester. Lékaři naší společnosti věnovali v minulých letech hodně ze svého. Jedni to rozkradli a druzí spolu s nimi nevděčně po nich plivou.
» 10.01.2011 - 08:09
Aťan:
Souhlas – ...a mrzí mne, že se tohle většina občanů ČR nedozví, protože je to nezajímá – hlavně nižší střední třídu a prekarisovaný. Co s tím, Sio?
» 10.01.2011 - 09:25
Siorak:
Vlasto, to vůbec nemám tušení. Umím o tom jen kecat, nechce se mi do nějakých revolučních akcí. Snad nad tím bude víc a víc lidí (nuceno?) přemýšlet a někam to dojde. Ale to bude na roky ...
Jsou tu i mladší a jak to tak sleduji, nedochází jim, která bije v mnohem větší míře, než nám, starším.
Ale, poctivě – připouštím, že se mohu i mýlit, na mesiáše fakt nemám. Uvidíme, zda se to bude vyvíjet tak, jak si myslíme.
» 10.01.2011 - 11:22
Aťan:
...trochu naděje mám v Kellerově cestě – přednášky, knížky. Ta jeho poslední byla natošup rozebraná a dotiskuje se další náklad. Kellerů a Michálků ap. bude snad čím dál víc.
Nejsem sice příznivec stávek, ale nějaká forma tlaku zezdola by měla být cítit permanentně, ne jako posledních 20 let. O tom by přeci demokracie měla být – hlídat ty u koryta, aby moc nechrochtali, že jo. Odborářská stávka byla zmrvená, o ničem.
» 17.01.2011 - 11:31
Iv:
Dodnes mi nejde do hlavy jak je možné,že lékaři-lidé kteří jsou naše jediná naděje,když je nám nejhůř,jsou mnohem hůře ohodnoceni,než kdekterý neuměl a tlučhuba,který nic nevytváří,ani jinak není prospěšný ostatním.(jako např.naši politici,atd)
Asi na to budem čumět jak telata až se většina dobrých doktorů zbalí a odejde.
No,můžem si pak jít o půlnoci za úplňku nakopat madragoru a doufat,že se postará o naše neduhy.
Nebo se modlit,aby se zjevil Dařbuján s lívancovým těstem
Předchozí: O lásce | Následující: Bezpečnost především.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.