Diskuzní fórum

Parková dráha Olympia Brno
čubík, 31.07.2015 11:48:52
Parková dráha Olympia Brno je železnicí určenou pro modely tzv. "supervelkých měřítek" neboli modely s osobní obsluhou. Modelář na modelu přímo jede a vlastnoručně jej obsluhuje.
Modely vozidel jsou přitom tak velké a výkonné, že mohou vozit i publikum.

Parková dráha je koncipována jako nesouosá tříkolejnicová splítka rozchodů 127 mm (5") / 184 mm (7") a je konstruována tak, aby na ní bylo možné provozovat i modely jiných modelářů nebo klubů. Všechny důležité rozměry a vztahy vychází z mezinárodní normy NEM 110 (pro koleje a výhybky) a NEM 310 (pro dvojkolí).

Parková dráha Olympia Brno je první takto rozsáhlou modelovou dráhou v České republice. Svojí délkou, koncepcí tratě, technickou výbavou a také prostředím krásného parku patří jednoznačně k těm nejlepším v Evropě.

Nástup a výstup cestujících probíhá na hlavním nádraží, které je zmenšeninou skutečných drážních budov z přelomu 18. a 19. století.
Výpravní budova, dílny, depo s točnou a rotundou bývaly běžnou součástí starých nádraží a tak je tomu i na našem nádraží.
V jeho areálu jsou k vidění i historická návěstidla - mechanická předvěst, dvouramenné vjezdové návěstidlo z roku 1913 a také zvoncová návěst zvaná "Číňan".

Jízdenku na vlak a upomínkové předměty lze zakoupit u pokladny vedle vchodu na nádraží.
Pro cestující čekající na vlak je k dispozici zastřešené posezení, kde je prodáváno doplňkové občerstvení.
Samozřejmostí jsou dámské i pánské toalety.

Pro odbavování vlaků je určeno zastřešené ostrovní nástupiště se dvěma kolejemi.

Zdroj a více informací: Parková dráha Olympia Brno

Olympia vláček

Provozní den na Parkové dráze - video

Mini train - video
René Vulkán, 01.08.2015 11:15:43
byl jsem tam a to špica
René Vulkán, 01.08.2015 11:46:33
oprava - byl jsem tam a byla to špica
čubík, 02.08.2015 10:59:36
René Vulkán: ...na provozní video koukám už poněkolikáté a pořád mě dostává...:-)

...snad ještě letos se svezu, ale chce to s někým - sdílená radost se násobí...
pa100r, 07.08.2015 21:26:57
čubík: Máš právo mazat příspěvky, které nezpochybňuji. Netuším ovšem, proč jsi mazal ten můj. Protože si nejsem vědom, že bych napsal něco, co by ti k tomu dávalo důvod, myslím, že je to svévole... Jen pro vyvolené!!
pa100r, 07.08.2015 21:34:39
čubík: ...a ještě něco: když už píšeš něco o drážních budovách z přelomu 18. a 19. století - kde v tomto období ty budovy stály? železnice v Českých zemích co já vím, začínala v druhé polovině 19. století. Z Vídně do Brna 1839, z Brna do Práglu jela poprvé 1848, z Vídně do Prahy 1849...
čubík, 08.08.2015 00:39:58
pa100r: ...nějak nechápu o čem vedeš řeč, nikdo Tvůj příspěvek nemazal...
...nějak jsi přehlédl, že jsi na toto železniční téma založil nové vlákno, které je samozřejmě snadno dohledatelné v sekci "Umění"...

...a pokud jde o historii železnice, tak já na ty webové stránky samozřejmě nic odborného nepíši, jen na Libres přidávám odkazy...
Paulmatthiole, 08.08.2015 19:56:33
pa100r: To jsou silná slova na Tomovu adresu, pa100re - já Tvůj příspěvěk v DF vidím, takže k mazání nedošlo. Navíc jsem poněkud na rozpacích z toho, že v DF jsou aktivní dvě vlákna na jedno a totéž téma (Tomův z 31.7. a Tvůj z 5.8.) - snižuje to přehlednost DF.
Duplicitní (mladší) vlákno Pa100rovo tudíž uzamknu.
čubík, 08.08.2015 21:19:36
Paulmatthiole: ...už jsme se s pa100rem domluvili, že došlo k přehlédnutí, Paule...:)

...tohle vedro je přímo úmorné, ještě že mám dovolenou a nic nemusím...

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.