Diskuzní fórum

Daily Libres - Biflovat nebo ne?
Siorak, 13.03.2012 15:12:35
Rád bych vás seznámil s článečkem kanadského vědce Miloše Kalába. Myslím, že je to zajímavé téma k diskusi.
Čtětě zde
Paulmatthiole, 13.03.2012 16:03:11
No, to jsou samé alternativní metody, stále nové učebnice, nové písmo, interaktivní tabule, ipody... a po x letech se zjistí, že máme na krku mraky lidí, kteří mají při výpadku elektřiny totální intelektuální blackout.

Nedávno jsem se pohyboval na stavbě, kde se rochně (zednický učeň) ptalo mistra, proč se zeď z cihel nestaví od stropu - ovšem jeho a můj mobilní telefon se pohybovaly každý docela někde jinde. Když už jsme u těch rochňat, na stavbě byl sud s vápennou suspenzí a rochněti do toho spadla fanka - díval jsem se, co udělá. Měl tam hrábě, motyčku, lopatu... namísto toho, aby tímto fanku vylovil,vylezl na první "obruč", vykasal rukáv a začal šátrat - i dementní jedinec musel pochopit, že na dno z této pozice nedosáhne. Nebudu vás napínat - málem se v sudu s vápnem utopil, nebýt toho, že jsme ho vytáhli. Možná na to neměl ve svém PC ten pravý výukový program...

Kamarád mi přivedl na doučování svého synka - počítali jsme, kolik obdélníkových plátů plechu se musí dát na střechu tvaru rotačního kužele, když je třeba vzít 10% na překryvy (měli to v jakési učebnici). Hoch se ptal, proč se to musí překrývat; vzal jsem ho na naši střechu - sice jsou tam tašky, ale princip zhruba postihly... načež z něho vypadlo, že "jsou úplně blbě, protože by se měly skládat obráceně" - to jest ne po spádu vody, ale proti němu. Mno - a když už jsem jej téměř v mrákotách dotlačil k nějakému kloudnému výpočtu, položil plech i na podlahu... a pokud se ptáte, na jakou střední školu toužil jít, tak to byla "stavárna". Ale na počítači je v jednom kuse a nepochybně strčí do kapsy kompletně pedagogický sbor.

Jedna škola udělala celkem zajímavý projekt - pozvala na hodiny matematiky a fyziky přímo lidi z oblastí, které potřebují tyto předměty k práci... počítal jsem tam z jejich učebnice plavecký bazén 50x25x3 metry kvůli dlaždičkám a dívenka z devítky, zájemkyně o gymnázium, mi řekla, že úloze nerozumí - po dlouhém dohadování z ní vypadlo, že neví, jak jsem přišel na třímetrovou hloubku bazénu... btw, kalkulačku měla jako hrom, ale neuměla na ní sečíst ani dva zlomky...

Osobně si myslím, že určitá míra drilu a biflování prostě potřebná je - většina informací je vázaná a když vidím zoufalce "nemusímsenicbiflovathlavněkdyžvímkdetonajdu", jak má pozotvíraných pár desítek oken na PC a během pár hodin se pokouší vstřebat docela solidní skripta, brečel bych. V samoobsluze mi slečna při výpadku pokladny nebyla ani napotřetí schopna vrátit drobné na dvoustovku...


Možná poprosím našeho šéfa, jestli by do firmy nekoupil interaktivní tabuli a nedal nám každému ipod, abychom se mohli před započetím prací podívat na návod, jak se kterým nářadím vlastně pracovat... zákazníka to stoprocentně ohromí. No... a že se něco nepovede... prostě, byla chyba v matrixu, programátor to odflákl a ta informace ve výukovém programu prostě nebyla, c´est la vie...
Mbonita, 14.03.2012 19:33:00
k biflování...tato metoda funguje v Číně..a to hlavně na VŠ...byla jsem z toho docela upřímně zděšena.
Siorak, 15.03.2012 11:24:31
Mbonita: Popravdě, po dobu studia jsem býval silným odpůrcem biflování. Na druhé straně, pokud se někdo snaží odstraňovat biflování tak dogmaticky, že se snaží vyhnout i učení násobilky zpaměti, myslím, že je to velká pedagogická chyba.
Stejně tak jazyky se učí ve skutečnosti jinak, než složitými gramatickými rozbory. Gramatika je samozřejmě důležitá pro kultivaci jazyka ovšem jako děti se naučíme komunikovat v mateřském jazyce v podstatě biflováním - tedy učením zpaměti pro nás důležitým větám.
bameka, 15.03.2012 14:33:17
Vše podstatné už asi bylo vyřčeno. Já bych to snad jen doplnil tím, že na jakékoliv škole by dobří učitelé měli být schopni stanovit žákům hranici, u které zaniká význam biflování a naopak začíná význam kreativního myšlení.
Mbonita, 15.03.2012 19:30:54
Siorak:
Sio určitě neodmítám budování pevných základů jako je umět násobilku,vyjmenovaná slova etc. To vše je nutné pro jakýsi vnitřní řád a ukáznění ,pak by měly následovat další kroky směrem k umění odvozovat,analyzovat ,jít k meritu věci,chápat,namáhat mozek ,nutit ho k logice a syntéze .Taky vést jedince k třídění myšlenek co do obsahu a významu.Naučit se pojmenovávat věci,děje, objevovat a navíc pěstovat v druhých tu touhu rozvíjet se, neustrnout,nezpohodlnět a ne,když je třeba se věc nabiflovat..na chvilku a pak ji zapomenout. ..
Siorak, 15.03.2012 19:35:31
Mbonita: Jitko, já věděl, že na to máme stejný názor. Trošku už tě znám ... :-) Pozdravuj naši dvorní kritičku. ;-)

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.