Sport a Dakar

Hutka a Nohavica
» autor: umělec2
Sport a Dakar
Hutka nebo Nohavica.
Rád sleduji extrémní sportovní výkony.
Samozřejmě, že obdivuji ty Krpálky, Vavřince, Prskavce, Kvitové, Jágry, Ledeckou....
Je jich strašně moc, na tak malou zemi.
A to máme další, které ani neznáme.
Orientačni běžce, akrobatické letce, horolezce Jaroše, Ondru, Ozogána, cestovatele Zikmunda z Hanzelkou, Šťastného, Zátopka, Sáblíkovou, Železného...
Fakt moc.
Nedávno skončil poměrně úspěšně extrémní motoristický maratonský závod "Dakar" v Saúdské Arábii.
Výkony všech našich závodníků sleduji celý rok.
Pro pochopení výkonu závodníků je potřeba znát i zázemí a přípravy.
U většiny se jedná o celoživotní vášeň a naprosté odevzdání tomuto sportu.
Věnují prakticky veškerý čas fyzické přípravě, učí se orientaci navigace, musí umět rychle analyzovat a opravit jakoukoliv závadu, musí přizpůsobit svůj výkon momentálnim možnostem a schopnostem vozidla.
Ale to je jen desetina toho všeho snažení.
Musí mít peníze, velmi schopný realizačni tým, vize, kuchaře, fizioterapeuty, fotografy, grafiky, prostory, přepravní kapacitu, mechaniky.
Mezi těmi všemi vyniká výkon týmu skvělého jezdce Martina Prokopa.
Umí a komunikuje se všemi médii, vždy je maximálně připraven a soustředěn.
Dokáže odpovědět na jakoukoliv i velmi nepředvídatelnou otázku.
Jedná se o množstvi paliva, oleje, pneumatik, ale i množství zkonzumovaných brambor, guláše.
Tým v průběhu závodu analyzuje při každodenní výměně olejů výskyt špon.
Nastavují se sady tlumičů, mění pneumatiky, převodovky prakticky vše co umožňuje řád a podmínky.
V řádu musí být i strava a pitný režim.
Není možné stavět kvůli takto podružnÿm problémům.
A je to závod čtrnácti dnů.
V tomto závodě jedou ještě větší machři.
Závodnici na motorkách bez podpory.
Po skončení etapy si musí svoje stroje opravit a servisovat, postavit bivak.
Ale já se vrátím k Martinovi.
Aby mohl podávat tak dobré výkony musí být velmi chytrý, houževnatý, pracovitý.
Musí mít dobré rodinné zázemí.
Letos poprvé dokázal zaběhnout maraton a dělá celou řadu doplňkových sportů.
Jezdí i rallye v kterém také poměrně exceluje.
Vidět uspořádání všeho vybavení v dílně, v servisních kamiónech i obytném je radost sama.
A právě teď a proto se zamýšlím jak je možné, že v zemi, která plodí takto kvalitní lidi si musíme při volbě prezidenta vybírat ze dvou bývalých komunistů.
Hodnocení kdo a dřív odhodil tuto knížku a překabátil se pro nový režim je úsměvné.
Uspět při Dakarském závodě může jen tým v kterém je minimum chyb a je spolehnutí na každého jednoho z nich.
Při volbě na tak posvátný a důležitý prezidentský post bych očekával cosi podobného.
Vidím však vzájemné nedůstojné zápolení dvou nevhodných kandidátů nespňující většinu morálnich kritérií.
Oproti tomu stojí dva davy zfanatizovaných příznivců přehlížející jakékoliv "vady na kráse".
Je nám tak predkladána část úspěšné kariéry Petra Pavla.
O Babišovích pochybnostech a prohřešcích se netřeba zmiňovat.
Věřím, že při volbě lidí do týmu by si Prokop při požadavku na úspěch nemohl vybrat ani jednoho z nabizených.
Stejně tak věřím, že půjde volit a zvolí z nabizených možností tu pro něj přijatelnější.
Sice žádnou nevidím, ale to jsme na začátku tohoto příběhu.
Bože kam jsme to klesly.
Přidám, že většina lidí se při branné povinnosti snažila armádnim povinnostem vyhnout a ještě se s tím chlubila. Nastal tedy tento zvrat s okupací Ukrajiny?
Pak je tu otázka smyslu a působení v zahraničnich misích.
A neopominutelnou věcí je i kariérni postup, odmeňováni a systém výsluh v armádě. Není to výtka, jen konstatování pro možnou motivaci lidí v armádě působící.
Ještě v nedávné době pamatuji na represivní složky vnitra, policie, milice a armády.
Taky čtu knihy o moci a získávání firem v porevolučni době
Jinak řečeno jsem zbaven ideálů.
Vzpomenu na odsouzení chartistů z úst Kopeckého, Gotta, Wericha, Hrušínského, Svěráka Sováka, Hõgra a mnoha dalších morálnich autorit.
Jistě svého činu litovaly a svou práci odčinili.
Vždyť jinak by nemohli být tak oblíbení.
A tak tedy Putinem vyznamenaný udavač z Těšína Nohavica, nebo Hutka?
A vy to víte?
Já ne.
Poslouchám oba, ale tvorba Nohavicova je mi bližší.
A jak říkal Šíp, nejsem kádrovàk v tomto případě.
Nohavica myslím skládá i zpívá lépe.
Hutka se nejspíš chová morálněji.
Byl jsem na koncertech obou protagonistů.
U soudruhů Babiše a Pavla, pardon bývalých si nejsem jejich tvorbou jist a nebo naopak až příliš.
Takže volby kohokoliv z této dvojice pokládám za naši prohru.
Tipů: 6
» 20.01.23
» komentářů: 3
» čteno: 190(9)
» posláno: 0


» 20.01.2023 - 13:23
Toto jsem někde četla
Smutný pohled Karla Kryla

Slova páchnou stokou, a charakter snad vlčí,

kdo nejde jeho směrem je zloděj tak ať mlčí!

Dny se mění v roky a lidská paměť slábne,

estébák a komouš, zas po letech nám vládne.

Už zase tloustnou složky, na ty co můžou škodit,

tak lákavé je lidi jako loutky vodit.
» 20.01.2023 - 13:27
1
Nohavicu mám raději,myslim ,že vše vysvětlil v albu divné století a to že neděla gesta a nevraci ocenění mi nevadí naopak mi vadí ze se kultůra míchá s politilou.Metál nedostal za válčení a válku odsoudil
» 20.01.2023 - 17:49
smutný obraz smutné doby
když zlo vládne na dvě doby
nechceš toho, kdo tu píská?
nejsou žádná východiska
vlevo guma s rudou řití
vpravo práskač ze tmy svítí
a my jako hloupí voli
utíkáme svini zvolit

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Narušená | Následující: Porno

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.