Predikce

Tak pojď do mě
» autor: umělec2
Predikce
Kdosi kdysi postavil vodní a jaderné elektrárny a rozvodné sítě.
Měli jsme černé i hnědé uhlí.
Jádro se těžilo u Jáchymova.
Ropa na Moravě.
Nikde nebyl žádný fotovoltaický panel, nespalovalo se obilí, sláma, bioodpad.
Těžký průmysl vyráběl v hutích železo.
Elektřina stála jedenáct haléřů za kilowatu.
Voda byla za pakatel a neznám veřejné Wc, které by neprotékalo.
Budovy nebyly zatepleny a měly netěsná okna i dveře.
Téměř všude bylo přitom přetopeno.
Topilo se elektřinou, plynem, uhlím i naftou.
Pak se cosi změnilo.
Přišla revoluce a energetika se rozdělila na zdroje, sítě, distributora, podíl zelené a bůhví čeho všeho.
Domy se zateplily, vyměnily okna, dveře.
Spotřeba obyvatel i průmyslu šla rapidně dolu.
Taky se realizovaly stavby administrativních center se stejnou spotřebou energie v létě - chlazení jako v zimě - topení.
Mimo to se postavilo obrovské množství skladovacích temperovaných hal.
A vláda nám doporučila a dotovala přímotopné vytápění.
Za nejlepší topení byl doporučován plyn.
Po nějakém čase se doporučilo přejít na vytápění elektrokotlem s dvacetihodinovým režimem.
Ale ani toto řešení dlouhodobě nevydrželo.
Vznikly dotační programy na zateplení a vytápění ekologickými kotly se spalováním uhelného prachu.
Po nějakém čase se rozhodlo, že se uhlí nebude spalovat ani těžit.
Doporučilo se tedy spalování obilí a obilných a dřevěných peletek.
Na polích se objevila žlutá plodina - řepka, kterou po zpracování přidávají do nafty i benzínu.
Do dotovaných kotlů přestává být palivo.
Lidi si tedy i díky kůrovcové kalamitě pořídily kotle a krby na dřevo.
Jenomže kdosi všechno dřevo vytěžil a velikou jeho část vyvezl.
Dřevo dochází a mnohonásobně zvedlo svoji cenu.
Ekologové rovněž poukazují na emise při spalování dřeva.
A tak lidem doporučily tepelná čerpadla.
Země vzduch nebo vzduch voda.
Ale ani toto nepomohlo.
Vstoupily do toho všeho "Gréty" ze stavebních úřadů.
Nový dům musí mít energetický audit, solární panely, rekuperaci a žádný komín.
Tvar domu není dán architektem ale snahou o splnění požadavku na co nejmenší odpor ró...
A tak budeme sedět v zaizolované krabici od bot s jedním oknem.
A toto vše se odehrálo v průběhu zhruba třiceti let.
Prostě neuvěřitelný chaos a neustálé změny priorit.
A tito lidé nám doporučují jadernou energii o jejíž spotřebované palivo je nutné se starat po dobu tisíců let.
Tito lidé zvyklí měnit plány jako ponožky, chtějí predikovat vývoj v energetice.
Do toho všeho vstoupil automobilovým průmysl se zázračným plánem na elektrifikaci.
Přibude tedy extrémní potřeba elektrické energie.
Ale odpadne spotřeba ropy, což se jistě bude líbit jejím dodavatelům a šejkům.
Z automechaniků se stanou elektroinženýři.
Po polích budou jezdit autonomní zemědělské stroje.
A do přírody se nebude jezdit, ta bude přístupná na Prima Cool.
Po pravdě mi často připadá, že čím víc lidé ví a umí, tím víc ztrácí logiku i soudnost.
Bohatí vlastní tryskáče, létají do vesmíru, jezdí po moři v jachtách velikosti Titaniku a spotřebují za svůj život víc energie než celé národy a obyčejní lidé se mají uskromňovat.
Nejsem žádný komunista, ale toto se mi nelíbí.
Vyrábět Bugatti Chiron s 1500 koni s rychlostí 490km a nám cpát litrové tříválcové Fábie co by spásu ekologie.
Ano, vůbec nevěřím v ekologické vize bláznů.
Věřím, že je lepší jogurt v půlkilovém balení než osm balení po 62,5 gramech.
Taky věřím, že je ekologičtější vyrobit něco kvalitního co vydrží a nemusí se po záruční době vyměnit.
Věřím na jistou míru predikce chytrých a vzdělaných osob.
Jen jsem si vědom, že demokracie je mnohdy brzdou rychlého pokroku.
Opravdový technologický pokrok snad ve všech odvětvích, tedy spíš skok udělala Čína.
A domnívám se, že je to mnohdy právě díky potlačení jakékoliv demokracie.
Že se nám to nelíbí?
Jo, před lety si od nás do Asie vozily kola, která už nevyrábíme a Babety a teď se nám ten tok nějak otočil.
No a nyní od nich vozíme prakticky vše včetně železa.
A mně to přijde nepokrokově smutné.
Nemyslíte?!
Tipů: 5
» 18.01.22
» komentářů: 2
» čteno: 225(5)
» posláno: 0


» 18.01.2022 - 06:34
NAPSAL JSI TO MOC HEZKY, TO VŠE JE ZAČAROVANÝ KRUH, ALE VLASTNĚ TO NENÍ KRUH JEN, I JAK PÍŠEŠ NESPRAVEDLNOST A NECHÁPAVOST PRO SOUŽITÍ JISTÝCH HOMO SAPIENS V DEMOKRACII.
» 22.01.2022 - 18:53
Český problém tkví v tom, že deset procent chytrých a schopných hravě utahá 90 % blbců. Těch pár jedinců z přechodu chytrý - blbý to nezachrání. A to mě děsí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Jak jsem potkal zrcadlo | Následující: Endorfiny

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.