Sortiment

Máme toho hodně. To nám věřte. Stejně to nestačí.
» autor: umělec2
Sortiment
Dnešní nabídka zboží se nedá srovnat s tou předrevoluční.
Je daleko rozsáhlejší pokrývající všechny možné i nemožné lidské potřeby.
Oproti tomu tehdejší značně převyšující poptávka nad nabídkou vedla ke korupčnímu jednání již při jeho shánění.
Výstavba rodinného domu trvala obvykle řadu let a prováděla se svépomocí s univerzálními plány nevalné estetické kvality.
Mnohaleté čekání v pořadníku na auto bez možnosti výběru individualizace, výběru barvy, motorizace.
Většina měla stejný vysavač, mixér, kuchyň, pořadník, digestoř, dovolenou, kolo, lyže, stranickou či odborovou příslušnost.
Na ovoce, zeleninu, knihy, časopisy, filmy v kinech, divadelní představení se stály fronty.
U Supraphonu i Pantonu lidé sledovali vycházející novinky na LP i Sp.
O Amerických bramborách se lidem v bufetu mohlo jen zdát.
Atraktivita života jde stále dál.
Nabízejí se zážitky pro superbohaté, bohaté, středně bohaté i ty ostatní.
Dostupnost toho všeho je limitována finančními zdroji.
Přemýšlím, jak tedy tehdy bylo možné stavět ty hrady, zámky, mosty, činžovní měšťanské domy bez Obi, Hornbachu a toho jejich sortimentu.
A proč tyto objekty mají obvykle podstatně větší estetickou úroveň, výdrž.
Vždyť dá se snad srovnat satelitní městečko s Českým Krumlovem, Starou Prahou?
I kvalita tehdejšího nedostatkového zboží značně převyšuje současné.
Nosím bundu co mi táta koupil před 41 lety, mixér nám funguje stejně jako žehlička, vysavač, vrtačka, váhy, smaltované hrnce, kráječ a moc dalších věcí.
Nové věci dokáží neustále překvapovat svou estetikou ale i.promyšleně krátkou životností.
Týká se to vlastně všeho.
Aut, tiskáren, počítačů, nářadí.
Nabídka pracovních míst se rozvětvila do neuvěřitelných rozměrů.
Jako i finanční ohodnocení.
Dříve byly tarifní třídy podle stupně vzdělání a zaměření.
THP technickou hospodářský pracovník a dělnické profese.
Třída 4 začínající vyučený 7 korun na hodinu.
A uběhlo pár let a Benda s "rychlovzděláním" sedí v parlamentu za 160 tisíc korun.
Nastrčení státní úředníci v ČEZ, plynárně, vodárně si kupuji ze svých zlodějských benefitů celé fabriky, hory, pozemky a staví golfové resorty, obory pro svá zvířata a posléze se stavějí do rolí filantropů.
Ano i sortiment morálky dostal novou dimenzi.
Bezskrupulóznost.
Bohatší mají děti v lepších školkách i školách i komunitách.
Těch změn, které se odehrály průběžně během zatím relativně krátkého života je fakt hodně.
Rozhodně ne vše slouží k lepší kvalitě života.
U mnohého to však platí.
Zvířecí hotely, kadeřnické služby.
Do dnes pamatuji na výbornou vanilkovou zmrzlinu, stejně jako ve Světozoru točenou banánovo jahodovou, karamelový pohár, jahodový koktejl, kakao, malcao.
Taky šumák,lipo, sladomléčný drops, žu žu, karamely sisinky, turecký med, Pedro.
V obchodním svatostánku Kotvě či Bílé Labutí jsem chodil obdivovat Jawu 350, Babetu, kola.
Dnes tyto nabízejí čínský shit nejhorší možné kvality.
Nahradili je mohutná obchodní centra, svatostánky konzumu.
Život je dnes úplně jiný.
Mám tu výhodu, že mohu srovnávat.
Ale závěr vám nepovím.
To si udělá každý sám.
Ale přeci jenom napovim.
Sám nevím, tápu.
Mám dát trojskla či dvojskla s termo fólií či UV filtrem do rámu dřevěného z nekonečného profilu dubu, buku, smrku, borovice či mám dát přednost hliníkovému nebo dokonce plastovému.
A co teprve barva ven a dovnitř, jaké zatemnění, žaluzie, bezpečnost, profil, tloušťka, tepelný most, parapet, odvodnění, uchycení, kličky.
Taky síla skla, dělení, tloušťka meziprostoru, výplň plynem či snad vakuum?
Dříve, máme okno na wc 30 na 60, pak do kuchyně 60 na 90 a do obýváku 90 na 120.
Doba je zlá.
No není, jen je jinná.
150 programů v Tv proti dřívějším dvěma.
Stejně tak stran, proti jediné.
Ach jo.
Desky už nekupuji, do kina nechodím, obchodní centra nemusím, jogurt mám rád jediný, mléko plnotučné, okurky české.
A respirátor mám z Číny.
Mohly si to tam nechat!
Ve whu chanu.
Co nám přivezou příště?
Nejspíš klíště.
Včely už tu máme.
I investice.
Jen ten Kožený a pár jeho soukmenovců nám s tím vším majetkem, mořeplavbu fondy na Bahamy zmizelo.
Jsou to totiž naši David Caprfieldové.
Jako Klaus s perem.
Jdou nám příkladem.
Tipů: 3
» 13.04.21
» komentářů: 1
» čteno: 296(3)
» posláno: 0


» 13.04.2021 - 16:56
Pravda máme vše ,ale 90% nic moc kolo mám ale holanský a to je bezva a kvalitni smaltovaný hrnec nepouživaný jsem objevila na sběrném dvoře je kouzelný na modrém podkladě má pávy a kvalitou nesrovnatelně předčí všechno dnešní nádobí jo máš pravdu umělče

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Pussy Riot | Následující: Diskuse

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.