Příběh šupliků

Made in China shit
» autor: umělec2
Příběh šuplíků.
Mám jich hodně.
Sice ne jako v lékárně, ale blížím se.
Tak jako v počítači se ukládají data do sešitů, souborů to funguje u mě.
Tedy mělo by.
Je to uspořádáno s ohledem na ergonomii pracoviště, prostorové možnosti a zaměření.
Snoubím však jednu dílnu jako společnou pro truhlárnu, zámečnictví, opravy strojů i vývoj.
Pak mám garáž určenou k opravě aut, motorek, traktůrků sekaček a drobné zemědělské techniky.
Každé z řemesel má své specifika.
Taky mám vybavení zednické, lakýrnické, malířské, elektrikářské, instalatérské, topenářské, kovářské, čalounické, klempířské...
Šuplíky používám k rozřazení spojovacího materiálu, vruty, matky, podložky, ségrovky, závlačky, nýty, kalené hřeby, ložiska.
Taky pro různé druhy nářadí.
Kladiva, sekáče, důlčíky, svařovací pomůcky, kleště, hasáky, uhloměry, závitníky, šroubováky, vrtáky, frézky, pilníky, nabíječky, stahováky.
Mám snad pokračovat?
Mohl bych, nebudu.
Zastavím se u jednoho z nich.
U toho s psacími potřebami.
Mám v něm očekávatelné propisky, plnící inkoustová pera, tužky tvrdé, měkké, silné, verzatylky.
Taky fixy tenké, střední, silné, značkovací, permanentní, barevné, transparentní, zvýrazňovače.
Mám v něm i tenké malířské štětečky.
Rýsovací potřeby, jehly, kružítka, úhloměry, rejsky.
Taky tužky voskové, křídy.
Potřeby pro značení skla, železa i plechu.
Mám tam kalibrovaná měřidla.
A oblíbenou mám trojhrannou tužku od firmy Koh-i-noor.
Dobře se ořezává, neláme se jí silná pružná, pěkně píše na spousty materiálů, dobře se drží, snadno hledá, je patřičně dlouhá.
A teď jí v nejbližší době vyprší život.
Je z ní jen špaček, vajgl nic v ruce.
A jak tak tam šmátrám další nemám.
Vystrojím ji tedy pohřeb.
A v tom smutku koupím jinou v Tescu.
Je z Číny.
Špatně se ořezává, tuha se láme, skoro na nic nechce psát.
Přeci mě nebude v tom šuplíku srát.
Bude.
Jsem už takový.
A ty šmejdy začínají lézt do všech těch šuplíků.
Pozinkované šrouby reznou, šroubováky se strhnou.
Made in China shit.
Tipů: 3
» 05.04.21
» komentářů: 2
» čteno: 439(6)
» posláno: 0


» 05.04.2021 - 10:41
Ano svět je plnej šmejdů ,snažím se nakupovat v bazarech tam se semo tamo seženou věci které fungovali a ještě dlouho fungovat budou u skriněk nejsou slabé panty nepadaji jim dviřka a v prvorepoblikovém křesle káva chutná a ještě dlouho chutnat bude.A smaltované hrnce jsou opravdu vypálené a ne přestřikané nechci se obklopovat něčím ani někým kdo není kvalitní:-)
» 05.04.2021 - 14:37
Kladu si otázku, když ne ta trojhranná z Číny, která může být na hovno, pač v řemeslu se mi jevíš, jako dost dobrý, tak odkud tedy, když ji třeba evropský Koh-i-noor zrovna nemá. Navíc i tato firma má nějaké obchodní vztahy s Čínou.

Co se týče povrchové ochrany kovů, tam bych byl vůči Číně taky trochu opatrný. Galvanizérem jsem byl 17 let a čínské přísady jsme nepoužívali. Jestli tuto práci uděláš dobře nebo blbě záleží hlavně na galvanizérovi (na něho se dá svést všechno), na tom, jak rychle chtějí mít zakázku splněnou šéfové a na kvalitě chemikálií samozřejmě taky. Věř, že jsem viděl spoustu odfláknutých věcí, které s Čínou neměly nic společného.

Čínu lze v mnohém obdivovat, stejně jako v mnohém oprávněně a tvrdě kritizovat. Svět není černobílý, a to by bylo ještě docela dobré. Horší bude až se dostaneme k jednobarevnému pohledu. Ale to je z mého pohledu nakonec jedno. Stejně tak, jako je mně už jedno, jestli tu budu měsíc, rok, 20 let...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: "kapitalisti" | Následující: Dnes nahoře bez

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.