Pornopera (Omámilas, psali, mámo!)

Jedná se o krátkou recenzní úvahu. Pár mých poznámek proložených třemi palindromy k dnešní premiéře inscenace Verdiho Rigoletta ve Státní opeře Praha přenášené Českou televizí. Pro mne zároveň i světová premiéra nové odnože operního žánru — pornopery.
» autor: Špáďa
 
Začal jsem psát tuto recenzi na server https://www.liter.cz/recenze-kultura-875871-cist#1890608, aniž by přímý přenos Verdiho Rigoletta na ČT art již skončil, a tážu se: Kam až hodlá naše moderní scénografie zajít?!
Volkswagen transit i chevrolet, či jaké to byly značky aut, mě sice na jevišti překvapily, ale takovýto progres bych ještě přijal. Rovněž lehké dámy u tyče se daly skousnout.
Ovšem obscénní, šukace-hulicí akt s přehazovanou hadrovou pannou, následovaný obrazem, kde se zneuctěná a hanbu cítící Gilda zpovídá z ní svému otci oděná v kombiné zepředu nechutně zkrvaveném, byly i pro mě už za hranou vkusu hodného představení Státní opery a přenášeného Českou televizí. A kdo mě na uvedeném serveru nebo i na zdejším zná, ví, že k sprosťárničkám přiměřeným fóru, na němž se uvádějí, jsem poměrně shovívavý, k laciným vulgaritám ale nikoliv.

Takže mladé paní režisérce Barboře Horákové Joly věnuji palindrom
Omámilas, psali, mámo!
Ať jí slouží jako štít před kritikami, co přijdou. Vstřebávat či odrážet je — nechtěl bych být v její kůži!

A v dalším palindromu snad také najde ochranu, a to i spolu se scénografy:
Po Labi šla spodnička tu krvavá, vrkú, tak čin dopsal šibal‑op.

Sboristům-statistům, kterým byla přidělena role ponižovatelů hadrové panny, již asi nemohli v dnešní době z ekonomických důvodů odmítnout, nechť pak slouží palindrom
Vykonán, náno, kyv.

Pana ředitele Jana Buriana (spolužák z gymnázia) jsem měl do dneška za slušňáka a chci nadále mít, takže mám za to, že s ideovým námětem scénografického pojetí asi nebyl předem seznámen, anebo mu byl přikázán shora — a do důchodu mu ještě pár let zbývá.

V České televizi po neuctivě pojatém seriálu o Boženě Němcové další přešlap, a to přinejmenším o slepičí krok.
Tipů: 6
» 31.01.21
» komentářů: 3
» čteno: 443(9)
» posláno: 0
Ze sbírky: Špalindromy


» 01.02.2021 - 11:11
Já na to nakouk, ale neustál jsem to. Stejně jako Němcovou. Některé věci prostě nemusím.
Tobě ST
» 01.02.2021 - 16:47
vavaoko:
Holt jsme asi oba ještě z té generace nevychovávané vším, co lze najít na internetu. Dnešní mládež, co na webech najde, považuje za veřejně přijatelné, neboť net je vlastně něco téměř veřejně přístupného.
Ale zase musím uznat, že hudební, a zejména pěvecké provedení bylo vynikající. To bych měl možná i do textu doplnit, ať můj pohled není tak nevyvážený.
» 01.02.2021 - 21:02
jestli inscenace provokuje k tak skvělým palindromatickým nápadům, musím to na sobě vyzkoušet ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.