Kritika jedné Číny

A bude jinak
» autor: umělec2
Kritika.
Ležím v posteli kde mám čínskou televizi.
Tuto informaci píšu do jejich telefonu.
Až vstanu a budu si vařit čaj mrknu na konvici, odkud pak ona pochází.
Sporák je německý, tedy si myslím.
Půjdu se projet na kole, které má na 90% rám a komponenty z Čínské lidové?!
Pustím si muziku ze Sony.
I v autě mám něco od nich.
Prý třetinu.
Objednal jsem si pneumatiky pro dodávku a dorazily ty značkové, hádejte od kud.
Dcera má iPhone.
Prý ho vymysleli v USA.
Ale vyrábí ho...
Moje titanové brýle jsou snad z Itálie.
Pletu se.
Design od tam tud sice pochází, ale výroba...
K obědu si dám čínskou kachnu.
Tu mám rád.
Jenomže tu dělají Vietnamci.
V dílně mám různé nářadí.
Většina je v kategorii profi.
Minimálně polovina je ....
I spojovací materiál.
Dokonce hutnický.
Šijou tam hadry, roušky, dělají umělé kytky, pěstují rýží.
Obrací toky řek, stěhují miliony lidí pro blaho miliard.
Vlastní Slavii, možná i hrad.
Dokonce mají u nich repliku Českého Krumlova, Karlovu ulici, barokní naše sochy.
Mám z toho všeho vysoký tlak na který beru předepsané léky vyráběné bože můj zase od tam tady.
Marně přemýšlím co čínského jsem měl před třiceti lety.
Jako teď marně přemýšlím co čínského ještě není.
A kdo či co za to může?!
Globalizace, trh, nenasytnost.
Nebojte, bude jinak.
Naše delegace nás jistě části toho všeho zbaví.
A my postavíme nové závody ČKD, hutě, Teslu, TOS a zase se nás budou bát. Toho draka ze středu Evropy.
A nebo to dovezeme od jinud.
Toho bodá nebude, aby ...
Ale bude, bude bude.
Tak dnes budu alespoň bojkotovat čínské nudle.
Dám si pravé italské makaróny.
Z Polska.
Bože můj.
A taky jsem si koupil Moravské víno.
Z Argentiny.
Tipů: 11
» 05.09.20
» komentářů: 35
» čteno: 534(13)
» posláno: 0


» 05.09.2020 - 15:26
Celkem vtipný fejeton. Možná by se dal ještě protříbit, zkrátit, o to údernější by pak byl.
» 05.09.2020 - 20:40
Mně se to moc líbí, to je tak děsivá pravda, že mám husí kůži. A ten závěr je úžasnej. Krásná pointa. Nejni to dlouhý, je to skvělýýýý :-) A ještě přidám nepopulární ST***, páč na to tlačítko není hihi ;-))
» 05.09.2020 - 22:29
Paulmatthiole
Btw, hovězí z Namibie jsi už měl? Doporučuji, chutná vážně skvěle... a mladičká slečna prodavačka neměla ani ponětí, cože to ta Namibie vlastně je :-)

A cesty vepřového... no, vypěstováno v Maďarsku, poraženo v Německu a baleno v Polsku. Nevím, co se Ti na tom nelíbí, je to ukázkový případ demokratické a svobodné mezinárodní spolupráce :-D
» 06.09.2020 - 07:59
1
Paulmatthiole:
Jsem vlastenec jak poleno. Pokud to jde, dávám přednost našim výrobkům. Pak jdu k pokladně spokojená, že podporuju české firmy ;-)
» 06.09.2020 - 08:11
Paulmatthiole
2
Lilith: A ke které pokladně konkrétně, Lilith? Tesco, Kaufland, Albert, Lidl, Baumax, Hornbach... :-D

Vykládej tohle staré ženské, která je ráda, že si dojde přes ulici do Alberta pro namibijské hovězí, protože nejbližší další má tak tři kilometry daleko (a bude stejně nečeské). Ne, že by snad nesouhlasila, ale prostě už nemůže...

Co jsme si vycinkali, to, v kombinaci s naší politickou elitou od 1990, máme. Do EU nás taky nebrali z nějakých lidumilných, demokratických a dalších bohulibých důvodů - byly to důvody jen a jen tvrdě ekonomické. Oprav mě, jestli se pletu :-)
» 06.09.2020 - 09:43
Hazentla
Paulmatthiole:
Tak Lilith taky píše, že to dělá, pokud to jde, o tom, jak často to jde, už nic neříká...
» 06.09.2020 - 09:49
Paulmatthiole
Hazentla: Jojo, to je pravda :-)
» 06.09.2020 - 10:27
1
Paulmatthiole:
Dyť poudám, pokud to jde... ;-)
Je na tom něco špatně, že dávám přednost českým výrobcům? Když je to možné?
To je vše, co k tomu řeknu ;-)
» 06.09.2020 - 10:32
Krásně napsáno. Evropa už je ekonomicky čínská. Pamatuju si, že když jsem to říkal před asi desti lety strejdovi, oponoval mi, že jsem úplnej cvok. Přichází na to čím dál víc lidí, to je skvělá zpráva. A naše země už ekonomicky není skoro vůbec naše - to, že nás EU chtěla, protože jsme byli trh, kde ještě mohli prodávat svoje výrobky, když jejich trhy už Čína válcovala - na to už taky hodně lidí přichází. Paráda. Trochu jsem se těšil, že až vstoupí Rumunsko, Bulharsko..., že se i naše země v rámci EU zůčastní parcelování jejich krajin a něco z toho vytěžíme (no, ČEZ se toho chytil tak, až tam vznikly demonstrace a padla vláda, to je pravda)... ale nic moc... a moc zemí, které by se ještě daly ekonomicky pozřít přijetím do EU už nezbývá... tak se koketuje i s tím Tureckem... ale tam je to jak v Rusku, tam by ekonomové narazili - tam si to hlídají, i znárodnění by nebyl problém, kdyby to Turkům vyneslo dost... Takže, jedna věc je hrát si na demokraty, druhá je, aby na to měl náladu ten, kdo Vás živí.

Jsem všemi deseti pro demokracii, ale tu opravdovou si člověk musí zasloužit, ne jí jen vrážet do hesel, která mu na transparent vytiskne ten, kdo si vyhradil jakým to bude fontem, jakou velikostí, a že pod tím bude notička "Respektuji politiku jednotné Číny."
V tom případě je asi velký problém v tom, že ten demokrat nedokáže sám vyrábět transparenty (nebo spíš je prodat). A v tomtéž případě je tedy i problém v tom, že vyvěšování transparentů je ztrátou času a místo toho by bylo vhodné se soustředit na zvládnutí jejich výroby (nebo spíš prodeje). Jenže, v současné EU se všichni pořád soustřeďují jen na obsah toho textu na transparentu.
» 06.09.2020 - 10:51
Paulmatthiole
Definuj mi "pokud to jde". Správnější definice je "pokud se mi chce". Obvykle stačí akce v letáku :-)))
» 06.09.2020 - 11:02
1
Paulmatthiole:
Nesleduju letáky, nemám tv, nemám auto, v superhyper nakupuju jen vzácně... I u Číňana mají český jogurty a sejry, tak pro zajímavost, hihi ;-) A nikdo mi do hlavy nevidí :-D
Ráda nakupuju u farmáře :-)
Jsem totiž mimozemšťan, tady to každý ví ;-)))
A nesnáším seriály. Stačí?
Nejsem prostě konzumní tvor. Konec debaty. :-P
Přeju všem na Zemi hezkou neděli :-))
» 06.09.2020 - 11:13
Připojuju se k těm, co napsali, že tvé dílko je vtipné a zároveň i pravdivé. Nepřipojuju se k těm, které Čína tak strašně děsí. Pokud mě něco děsí, tak jsou to úplně jiná strašidla a Čína je mezi nimi až někde vzadu.

Abych zdejším kolegům udělal radost, prohlašuju: "Já jsem Číňan!" Co bych to neprohlásil, když druhý český nejvyšší ústavní činitel může v tchajwanském parlamentu říct, že je Tchajwanec. A že zrazu nikdo neřeší jestli to krapet nezavání vlastizradou? Je vidět, že v této zemi těm "spravedlivějším" projde kdejaká vyslovená sprostota nebo pitomost. No a mně? Tak třeba mně někdo nabonzuje, no, tak třeba mně zavřou a já si tím proti současnému stavu moc nepohorším.
» 06.09.2020 - 11:14
Lilith: Jsem chudý invalidní důchodce u něhož je bohužel nutností hledět na ceny více než je zdrávo. Rovněž jsem konzumentem výdobytků moderní doby. Mám rád seriál Masch. A bohužel nejen ten. Díky Tobě začínám věřit na mimozemšťany. Děkuji za komentář a ahoj ET
» 06.09.2020 - 11:15
1
Tara: Paulmatthiole: Hazentla: drsnosrstej kokršpaněl: bameka: Děkuji Vám za zastavení a komentáře.
» 06.09.2020 - 11:19
Paulmatthiole
Lilith: Ještě jednu poznámku, Lilith, protože k té směřuji celou dobu... jedna z mála českých věcí, kterou podporovat je v silách každého z nás, je čeština. Ano, ta čeština, do které se v dnešní době kope jako do psa a ještě jsou tendence to omlouvat vším možným, a obzvlášť na českém amatérském literárním serveru :-)

Co máš, nemáš, sleduješ, nesleduješ, to je jen a jen tvoje věc :-)

No, a teď teprve je konec debaty :-)
» 06.09.2020 - 11:22
Paulmatthiole
bameka: Vidím to dost podobně :-)
» 06.09.2020 - 11:25
Paulmatthiole:
Jen jsem se bránila poznámce o letácích. ;-)
A čeština je můj rodný jazyk a moc si toho vážím.
» 06.09.2020 - 11:28
Mluvila jsem jen a jen za sebe. A myslela to dobře. Vím, že to má každý jinak. Netušila jsem, co to zas tady rozpoutá. Tvé dílko se mi moc líbí a to je můj poslední komentík :-)
Hodně štěstí :-)
» 06.09.2020 - 11:35
Hazentla
Lilith:
Rozpoutalo to diskusi.
To je myslím na literárním serveru dobře.
Škoda, že tedy tu diskusi tak rychle opouštíš, a vracíme se zpět k "dílko se mi líbí".
» 06.09.2020 - 11:41
Paulmatthiole: Já mám češtinu opravdu moc rád. Škoda, že neznám pravopis. Ale významu slov snad rozumím. Když se chci pohladit přečtu si rozvité věty Hrabala.
» 06.09.2020 - 11:44
Ještě P.S. pro autora ;-)
Myslela jsem soudobé české nekonečné seriály. Třeba Hvězdnou bránu a Atlantidu mám ráda :-)
» 06.09.2020 - 11:44
Paulmatthiole
umělec2: To stoprocentně rozumíš, a víc než to - a ber to vážně, píšu to bez legrace.
» 06.09.2020 - 11:46
Hazentla
bameka:
Problém podle mne je to, že se málokdo stydí přiznat, že peníze nesmrdí.
Proto taky tvoje prohlášení tady nikdo řešit nebude - my z toho nic mít nebudeme. ;)
» 06.09.2020 - 21:59
Souhlasim s Lil a dávám nepopularni ST
» 07.09.2020 - 08:13
divoženka1: já myslím, že ST na popularitě nic neztratil, o tom to není - když klikneš na oranžové číslo počtu tipů, objeví se ti, kdo dával T a kdo ST - funguje to u jakéhokoli díla, kde autor tipování povolil (tedy skoro všude)... je to o tom, že psát cosi o ST do komentáře je tím pádem úplně zbytečné (autor se může podívat, kdo mu dal ST přes to oranžové čísílko, pokud ho to zajímá... pokud ho to nezajímá, tak mu dáváš do komentáře zbytečnou informaci; a zápisem magické formulky ST do komentáře se žádný supertip nepřičte, to kouzlo je tu zrušeno)

Kdyby sem přišel číst třeba Michal Viewegh, jako nepřihlášený uživatel, určitě by se podivoval, proč na sebe dělají místní autoři v komentářích pořád ST jako hadi, místo toho, aby napsali do komentáře víc než jednu větu - a měl by to tu za blázinec.
Už je to ale opraveno tak, jak je to opraveno a tady toto je zrovna ten dobrý příklad díla, které zaujalo a hodně se u něj diskutuje.
» 07.09.2020 - 08:24
drsnosrstej kokršpaněl: Dovol mi to vnímat jinak já jsem pochvalné ST "syčela"ráda a nevadilo mi
» 07.09.2020 - 08:32
divoženka1: psi to tak nevnímají, my štěkáme :)
» 07.09.2020 - 08:39
drsnosrstej kokršpaněl:
Vím to jednoho mám doma ,chytrej,uminěnej,furt ňafá a je to hladkosrstý jezevčik
» 07.09.2020 - 08:46
Paulmatthiole
drsnosrstej kokršpaněl: Užij si to, Františku, k tomu už opravdu není co dodat... :-)
» 07.09.2020 - 09:16
Paulmatthiole: drsnosrstej kokršpaněl: divoženka1: Tak jezevčíka jsme.meli ve třech naprosto rozdílných exemplářích povahových, velikostních i co se týká srsti. Drsnosrstou Betynu co mi kdosi daroval pro její nezvládatelnou touhu lovu jsem miloval. Ostatní jen měl rád. Haf haf. A udělal jsem jim krásný železný kříž se jmény a obojky. Dávám jim ST
» 07.09.2020 - 09:34
umělec2: Já mám teď čtvrtého.Základni rysy povahy měli stejné.Nejvice mi ale k srdci přirostla dvojka a trojka dlouhosrstý a hladkosrstý:-)jsou boží
» 07.09.2020 - 09:56
pa100r
Je to řada sekvencí... Skutečný význam to ovšem má jako celek, bohužel pravdivý. Vracím se zpátky, do let kdy to začalo a většinou i realizovalo současně s rozprodáním a částečnou likvidací českého průmyslu... Kuuur-ňa! sakra, kdo tehdy vládnul Československu, kdo Čechám, Čechům? kdopak zlikvidoval hutě a železárny, které dodávaly kolejnice do celého světa, kdo zlikvidoval textilky, strojírny, cukrovary??? Báseň v próze... pravdivá... smutně pravdivá. Nechtěl bys napsat pokračování? nebo pararelu? To co jsi napsal je jen polovina: Do pr.... pokračování už proběhlo, poslední »retych« žije ve Švýcarsku a financuje z nám ukradených hodnot své pokračovatele v Česku...a jako výsměch je pojmenuje »Milion chvilek.... pro likvidaci čehokoli skutečně českého...« Nicméně už teď dávám supertip...
» 07.09.2020 - 12:36
Není důležité čí,ale jaký je konečný výsledek ceny a kvality.Špatné i dobré vlastnosti lidské jsou po celém světě.I zločinec tu má své místo,poslání a jeho existence o něčem vypovídá.
» 07.09.2020 - 21:24
Pokud vím, tak Sony je Japonská a má fabriky v Jižní Korei a Thajsku (v Číně měla, ale už snad nemá nebo většinu zavřela). Apple snad všechno přesouvá nebo už přesunul do Vietnamu a Indie. Takže nějaké kapky tady budou...

Na druhou stranu, za to si ale můžeme sami. Tady někdo psal, že má malý důchod a hledí na cenu. A když potřebuje mobil a já mu dám na výběr mezi dvěma úplně stejnými, ale jeden je levnější a vyrobený v Číně, a druhý dražší a vyrobený kdekoliv jinde - který si koupí? Tak pak se nedivme, že je většina věcí made in China.

To samé s jídlem, levné náhražky se zde prodávají jen proto, protože je lidé kupují. My jsme naučili prodejce, že čím levnější, tím lepší. A pak se tomu někdo diví? Kdo chce, ten si kvalitu v jídle najde - a většinou to má lepší poměr cena/výkon, než ty levné náhražky.
A sorry, ale dělat nějaké kvóty na minimální zastoupení Českých produktů v supermarketech je totální bullshit a rozhodně to k ničemu dobrému nepovede.

K tomu průmyslu - prožil jsem nemalou část života vedle chemičky. Hlavně zimní rána stála občas za to. Návrat k tomuto by rozhodně nebyl pozitivní.

Buďme rádi za globalizaci. Bez ní bychom se plácali v chatrčích a v noci svítili loučemi. Míněno v nadsázce - ale rozhodně bychom se měli hůř. Síla lidstva je ve sdílení informací a zdrojů. A kdo chce, ten si výrobky z jiné, než Čínské lidové republiky, najde (i když to bude mít někdy hodně těžké).

PS: kupuj si špagety Barilla a nebudeš to mít z Polska
» 08.09.2020 - 10:02
3
pa100r: Ano, já si to pamatuji. Vyváželi jsme na Kubu vepřové v dvacetikilových plechovkách s nápisem Znojemské okurky a tady se na maso stály fronty. Za obráběcí stroje jsme dováželi tužky a takových skvělých kšeftů bylo mnoho. Také si stýskám po pohraničnících ve vlacích 5O km od hranic, kontrolujících každého, kdo nevypadal podle normy.
Ten stát žil z podstaty. Tedy z toho, co bolšáni nakradli po převratu. Když to došlo, utekli od toho, jak smradi od rozbitého okna. A potichu nakradli znova. Fabriky, rekreační střediska ROH..Obsadili teplá místečka ve státí správě, nebo se z nich stali "podnikatelé". Tvrdí a nesmlouvaví kapitalisté. Rudé knížka zavřeli do trezorů a tváří se, jakoby nic.
Je to na zvracení. Jen tiché pofňukávání těch, kdo se nestačili svézt s nimi se line z křovíček v tichu po pěšině.
Všechny ostatní průsery jsou pouze nepříjemným důsledkem vlády bolševiků.

Asi tak.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Buďrádvárek | Následující: Návštěva

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.