Slunce

» autor: Protos1182
nádherné ráno Tobě přeji,
At sluneční paprsky květy hřejí.
Nádherný slunce nechť vykouzli den,
Pak splní se každičký třeb dětský sen.
Na louce květiny divoce kvetou
Jen slunce nehřeje tou jednou větou
Slunce je světlo i hrejivý žár
Je to to krásno, když někdo je stár
Od krůčků dětských slunce nás hřeje,
Když za mrak zajde, ptame se :"kde je"?
Vykoukne za mraky, prohřeje den
To ono zažene ošklivý sen.
Tipů: 4
» 12.08.20
» komentářů: 1
» čteno: 525(7)
» posláno: 0


» 13.08.2020 - 21:01
Napadají mne u toho tyhle otázky:
Proč je v prvním verši na začátku malé písmeno a v ostatních velké?
Proč tam, kde je velké písmeno, končí věta někdy čárkou, někdy tečkou, někdy ničím?

At bez háčku nad "t" bude asi překlep.

Ale, heleď, skvělá zpráva je, že Tvé rýmy jsou opravdu rýmy, a že ta báseň má dobrý rytmus - to znamená, že to v Tobě je a umíš psát vázanou formou poezie! To je dobré, to nedovede úplně každý - neslyší to, necítí to... navíc, tam máš zakomponovanou otázku, přímou řeč, nebojíš se obracet slovosled, a přitom to dává smysl: to je dobré, to je velice nadějné... když máš tohle, máš půlku dobrých věcí už zvládnutých: zbývá ty básně před vypuštěním do světa nějak učesat - libovolně originálně, ale aby to mělo nějaký smysl, kód: např. na začátku/na konci/uprostřed všechna velká (kam se dá i zakódovat nějaký text) nebo všechno všude malými, s čárkami na konci veršů nebo všechno všude malými, totálně bez větné interpunkce... atd, atd... fantazii se meze nekladou - ale, když čtenář najde ten úmysl, tak je sám rád ("ha, teď jsem objevil, jak to funguje" - je rád, že je chytrej a rozkódoval to - je to přidaná hodnota té básně)... no, a zbytek - např. originalita rýmů - to přijde samo, jakmile Tě to začne bavit, jakmile začneš v těch básních vymýšlet větší a větší kouzla, to se jen vypíše s množstvím... s Tebou a poezií to vidím do budoucna i docela nadějně :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Den | Následující: Anděl

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.