BÁC

Lyrická báseň
» autor: Rendlík
Slzy tečou, neutečou.
Hlavu v rukou schovanou.
Je mi zle a nevlídně. Cítím
se skrze ploty, protlačen.

Cítím hněv, na svůj vztek.
Pociťuji svůj dech nechci
se nadechnouti, naposled.
Bojím se že to bude teď,
nebo bohorovně třeba dnes.

Prachbídný měl konec, ještě
dnes vzpomínají, jak si lekl
potom klekl a pak jako ryba lekl.

Grandiózní pohled z té výšky
byl pozoruhodný, než z té krásy
do nicoty náhle skočil. Chvíli
plachtil vzduchem, beton ho
pak rázně zastavil, nic nepravil.

Zbyl jen jako něco, co byl člověk.
Nebo spíše jako hrouda, z masa.
Hlava někam odletěla, torzo těla
dekapitace zcela vzorná, všude
jenom krev. A to vše co uvnitř
člověka, tak někdy bývá i ten
jeho oběd. Zbytečný byl projekt.
Tipů: 3
» 20.06.20
» komentářů: 6
» čteno: 768(14)
» posláno: 1


» 20.06.2020 - 18:59
Paulmatthiole
1
Inu, četl jsem ledacos, ale tohle dílo trumfne i dva velmi, abych tak řekl, nonkonformní autory z poslední doby, s jejichž díly jsem měl tu čest se seznámit. Rozhodně má velmi značný a výbušný potenciál :-)
» 20.06.2020 - 19:58
Paulmatthiole
2
První sloka je zajímavá hlavně obratem "skrze ploty protlačen". Vyvolává jednoznačně pocit stísněnosti až deprese a výše zmíněným obratem graduje. Dojem poněkud kazí hrubka v zájmenu "mi", kde "y" evokuje množné číslo, nicméně není na místě. Ale důležitá je hlavně forma, pravopis je marginální záležitost.

Druhá sloka následně pokračuje z krize "mokré", to jest ze slz, ke krizi "vzteklé", kde to na mě osobně působí dojmem šelmy, která je odhodlaná bojovat o život všemi prostředky, prostě odmítá vlastní smrt. Začínají se tady projevovat velmi originální rysy nonsensovské poesie, jejíž hlubiny se ne často a ne všem podaří probádat - poukázal bych v té souvislosti na sloku třetí, která nejenže mění osobu, ale v podstatě - při zachování osoby původní - elegantně a až promyšleně atonálně popírá sloku předchozí.

Čtvrtá sloka symbolizuje osvobození ducha z tělesného vězení, vznášejícího se nad bezvládnou tělesnou schránkou, kterou autor nechává drsně dopadnout na beton, aby podtrhl význam duchovna oproti záležitostem tělesným.

Pátá sloka je již jasným přechodem k vídeňskému akcionismu, majícímu za úkol jednoznačně provokovat permanentně tápající společnost.

Vynikající, vynikající, vynikající. Klaním se, a jakkoliv neuděluji tipy, zde dávám ST, dílo ukládám do Záložek a bude mi ctí autora vložit mezi mé oblíbené.
» 20.06.2020 - 20:35
Hazentla
ST
» 20.06.2020 - 20:54
1
Pravím, že jsi připlachtil na Libres velice razantně. Se zájmem si přečtu i tvoje příští dílko, to je na beton. ;-)
» 21.06.2020 - 00:00
Hm, je-li Rendlík jeden autor podobného nicku, bude tu skutečně živo:-) až třaskavo:-)
Báseň není můj šálek. Při bližší četbě shledávám, že Rendlík není onen zmíněný autor...
Oprav si: Je my zle - je mi zle
» 21.06.2020 - 21:07
... zajímavý básnický styl, pobavil...:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Následující: BURLESKA

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.