ráno

ze sb. O vytí a lidech
» autor: zenge
V kulisách města
vytí psí
před i po
končí už šestá
/to obvykle se ještě spává/
Gestapo
bachraté domy
pročesává
po pláštích z kůže
déšť jim stéká
to slz zas bude celá řeka.
Bušení dveří, spěšné kroky
kdo komu věří?
Popsané bloky,
Stará Praha
/odlitá bysta vůdce z bronzu/
tam u těch dveří
říkal Frank K. H.
Češi jsou velkej národ bonzů.
------------------------------------------
Tipů: 18
» 26.05.20
» komentářů: 10
» čteno: 714(17)
» posláno: 0


» 26.05.2020 - 19:03
Bohužel pravdivé...
» 26.05.2020 - 23:52
1
A s výchovou posledních ixset let to lepší nebude...

Ale snad by se mohl zmínit i výrok Frankova soudruha Reinharda Heydricha: Češi se musí zlomit. Když je jen ohneme, tak se narovnají... a švihnou.
» 27.05.2020 - 09:30
Válku nepamatuju. Ale když jsem, za bolšána, seděl s pěti chlapama v putyce, zaručeně dva práskli, co jsem povídal. Číšci to maj prostě v krvi.
Máš ST
» 27.05.2020 - 10:00
Já to na sebe prásknu sám: Tvoje dílka se mi líbí.
» 27.05.2020 - 12:46
Hazentla
2
Z rozhovoru s historikem V. Šustkem:
Často se říká, že jsme národ udavačů. Dá se říct, jak rozsáhlým jevem bylo udavačství během okupace?

Já to považuji za zlovolné propagandistické klišé, které se můžeme v určitých náznacích dočíst už v protektorátním tisku. V interní korespondenci si německý policejní represivní aparát, gestapo a SD, stěžuje, jak Češi málo udávají a jak nejsou ochotni spolupracovat, jak nemá smysl vypisovat odměny udavačům, protože na Čechy platí pouze zastrašování. A v téže době, a to byl takový chytrý propagandistický trik, se v protektorátním tisku uveřejňují poděkování za spolupráci české veřejnosti při pátrání po vrazích obergruppenführera Heydricha. Je to takový mýtus, který byl rafinovaným propagandistickým krokem šéfa čtvrtého oddělení úřadu říšského protektora SS-sturmbannführera Martina Paula Wolfa a jeho spolupracovníků. Tento mýtus pokračoval dál v poválečných výpovědích zatčených příslušníků gestapa a SD, kdy oni začali tvrdit, že nejsou těmi viníky, ale viníkem je vlastně oběť.
...
Je to zajímavý, když se nad tím člověk zamyslí, jak moc se ta naci-propaganda uchytila...
...
Ale já jsem ráda, že jsem v té době nemusela žít...
» 27.05.2020 - 13:37
Národní odlišnosti se podle mě přeceňujou, zas tak bych nám nefandil ;). Práší se úplně všude, kde je strach ze smrti, bolesti, ztráty pověsti, řádu, závidění odvahy jej porušovat, pocit nerovnosti, nabídka výhod (pro slevu a pohodlí na korporátních asociálních sítích prášíme nejen na blízké ale dokonce i na sebe všude na planetě;) )... takže všude ;). Čest výjimkám, který jsou taky všude.
» 27.05.2020 - 13:45
Máš pravdu.
» 27.05.2020 - 16:34
1
Úkolem pisálků je vířit vody o což se občas pokouším
to není můj pohled na Čechy
..i když ?
;-)
děkuji všem za ozvy!
» 30.05.2020 - 23:36
Lidi jsou lidi. A každý jsme nějakej!
Volně dle Wericha.
» 03.06.2020 - 00:55
Časy se sice mění, ale lidi tolik ne, proto se historie může opakovat. Jen trochu převlečená do jiného hávu.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Přelet | Následující: létavá

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.