„Mámo, ty si zvíře!“

...
Skřítku, skřítku
přelez zídku,
předveď se
stvoření nezbedné ...

Zazpívej mi,
něco k zdárným zítřkům,
něco rozverné-
ho
zase přijdeš
našeptáš mi
věci
roz-zvěř-né ...

Pak musí to ven,
jak po zelí duchy …

Ale oživí to
a hned je mi nádherně,
jako když Baubó
rozesmála Deméter.

A muž mi zase dí:
„Mámo, ty si zvíře!“

carodejka
Tipů: 10
» 30.04.20
» komentářů: 5
» čteno: 550(14)
» posláno: 0


» 30.04.2020 - 22:48
Baubó
Baubó byla podle řecké mytologie žena či dívka, která spatřila Demétér, kterak znavena zdraceně sedí u studny a truchlí po své unesené dceři Persefoné.
Během Demetřina zármutku, přestala země plodit a rostliny růst, přišla zima. Baubó podle některých verzí začala šaškovat a odhalovat svůj klín, podle jiných vyprávěla bohyni přisprostlé vtipy.
Demétér nakonec nevydržela setrvávat ve svém žalu a rozesmála se. Některé verze mýtu tvrdí, že s Demetřiným smíchem začala pole opět plodit, jiné verze říkají, že poté, co se bohyně dosyta vynasmála, byla ochotna dojednat s Hádem příměří.

Mytologické setkání truchlící bohyně s Baubó se vykládá různě. Někteří autoři akcentují spíše sexuální stránku tím, že tvrdí, že je to příběh o radosti ze sexu a sexuality, jiní akcentují mystickou moc ženské dělohy a vagíny, další se spíše přiklánějí k léčivé roli smíchu při truchlení.
Je na vás, co si z toho vyberete, k čemu se přikloníte.
» 01.05.2020 - 10:02
Mě se líbí, když lidé jsou veselí a zpívají cestou z pohřbu. Život jde dál. Čas truchlení jistě přijde. S večerem a nocí se tiše přiblíží a jeho společnost nelze odmítnout. Ale je to soukromé truchlení. Já myslím, že o tom to je. Neuvést jiné do rozpaků, tím, že truchlíme, nebo je vidíme truchlit.
Je to jako to, že přijde jaro. Nenaděláš s tím nic. Tak proč se nesmát?
Ta sexuální stránka mi tam nesedí. Je to takové násilné.
Moc fajn psaní.
» 01.05.2020 - 19:35
..přiklonil bych se k té magii vagíny.
» 02.05.2020 - 21:40
Romana Šamanka LadyLoba: skřítek lumpík :) sídlí v tobě, je to asi blízké době.. vždy skřítek luprpál se probudí, a dělá bengál roztáčí osudí..
» 03.05.2020 - 19:39
Já osobně akcentuji sexuální stránku při setkání s každou ženou. ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Předchozí: Už zase | Následující: Poselství Bohyní

© 2011 - 2024 libres.cz | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku
Ceske-casino-online.cz

Online hry zdarma.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.